Bind og barselsbesøg :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Skouboe

Grunden til at de er strikse de fleste steder er for din egen skyld. Det er ikke alle der orker en masse barselsbesøg og det kan være rigtigt svært at sige fra overfor familien, som jo bare vil se vidunderet.

Jeg fødte ved AKS midt om natten og efter et langt fødselsforløb (4 døgn) havde vi alle 3 mest af alt brug for bare at være os selv og være en familie.

De første timer med en nyfødt (især den første) er helt specielle og de fleste jeg kender har foretrukket at være alene som familie i de timer.

Mine svigerforældre kunne ikke vente, så de kom om morgenen, men blev ikke lukket ind. Min mand gik ud i opholdsstuen med vores datter så de kunne se hende i 5 minutter, og ellers kom der ikke folk på besøg før om eftermiddagen.

Hvis I gerne vil have folk på besøg uden for besøgstiderne er der som regel en opholdsstue I kan bruge. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

TbCp

Jeg brugte de store Tena bind stort set hele tiden

Anmeld

24. juni 2010

Nordvest

Mange tak for alle jeres svar. Så blev jeg så meget klogere.

Anmeld

24. juni 2010

DK

Man kan altså også sagtens bare bruge babyens baby-bleer den første dag hvor det bløder meget, og så derefter gå over til alm. bind!

Anmeld

24. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Hvor pusidt - det kan jeg SLET ikke huske, men det er et rigtig godt spørgsmål du stiller. Det er faktisk også en af de eneste ting jeg mangler at pakke i tasken efterhånden.... Hmmm - gad vide om det var Tena lady bind jeg brugte første gang?!

Ved ihvert fald, at det ikke var "almindelige" bind, da jeg blødte rigtig meget den første uge - og det ville de alm. bind slet ikke kunne nå at suge.

Anmeld

24. juni 2010

FruEllingsen

Jeg brugte nat bind i 14 dages tid, og så kig jeg over til alm. trusseindlæg.

Anmeld

24. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Nordvest skriver:

Nu hvor der ikke er så længe til jeg skal føde har jeg lige et par spørgsmål:

Hvilke bind brugte i efter fødslen? (efter i var kommet hjem fra sygehuset) Skriv gerne mærke.

På det sygehus jeg skal føde er besøgstiden 14:30 til 16:00 og igen 18:30 til 20:00. Hvad så hvis jeg fx føder klokken 20:00, må vores nærmeste familie så først komme næste dag klokken 14:30 for at se min nyfødte søn? På fødegangen siger de at de er rimelig strikse med at man overholder besøgstiderne. Hvad er jeres erfaringer?

Tena´s de største bind... men det er helt individuelt hvor meget du bløder:0) bare hav lidt af hvert hjemme:0)

mht besøg... så lad være med at tage stilling til det før du har født.... det er slet ikke sikker i har lyst til besøg efter fem minutter....

Anmeld

24. juni 2010

Sommerfuglelarven

Jeg brugte sygehuset gigantiske bind (jeg vil nærmere kalde dem for voksenbleer) som næsten gik fra navle til nakke, jeg blødte ekstremt meget, og måtte skifte bind hver time for ikke at bløde igennem... Og ja det lyder klamt, men de første par døgn kan der godt komme klumper ud, store klumper, jeg fik et chok da jeg pludselig "fødte" en klump på størrelse med en Galiamelon.

Da jeg fødte min datter for 4 år siden på ASN, og lå på barselsgang A, der var de ikke strikse med besøgstiderne, men de besøgende måtte ikke komme med ind på stuerne, kun i opholdstuen og på gangen. Men nu kommer man jo på patienthotellet, og der tror jeg ikke at der er besøgstider, for man ligger jo på sit eget værelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.