Salater

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2010

otlitrom

Jeg laver nogle gange salat uden salat. Forstået på den måge at det er små tomater (cherry fx) skåret i halve, røde peberfrugter i tern, agurker, hakket løg, agurk i tern, avokado og feta/mozerella. drysset med lidt salt og peber er det klasse! Der kan jo tilsættes rejer eller kylling, så har man en nem frokost.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

Stumpen

Hold da op I har mange gode forslag...

Anmeld

21. juni 2010

Stumpen

kitty skriver:

Jeg laver nogle gange salat uden salat. Forstået på den måge at det er små tomater (cherry fx) skåret i halve, røde peberfrugter i tern, agurker, hakket løg, agurk i tern, avokado og feta/mozerella. drysset med lidt salt og peber er det klasse! Der kan jo tilsættes rejer eller kylling, så har man en nem frokost.

Nuj det lyder lækkert!!

Anmeld

21. juni 2010

Skouboe

Prøv at putte jordbærskiver i salaten - det er lige sæson for dem nu og giver et super lækkert pift.

Og så en god  olie-eddike dressing lavet på Olivenolie, Eddike (i forholdet 1:4), salt, peber, et presset hvidløg og en teskefuld sennep og så rystet godt og hældt ud over...

Anmeld

21. juni 2010

Stumpen

Skouboe skriver:

Prøv at putte jordbærskiver i salaten - det er lige sæson for dem nu og giver et super lækkert pift.

Og så en god  olie-eddike dressing lavet på Olivenolie, Eddike (i forholdet 1:4), salt, peber, et presset hvidløg og en teskefuld sennep og så rystet godt og hældt ud over...

Bare sammen med ruccola eller?

Anmeld

21. juni 2010

Skouboe

Stumpen skriver:

Bare sammen med ruccola eller?

Bare i stort set en hvilken som helst salat du laver som en ingrediens på linie med tomater, agurker osv - det passer i næsten hvad som helst og giver dels en flot farve og dels en lækker smag. 

Anmeld

30. juni 2010

NoName

Jeg lavede en salat igår som vi fik meget hjemme om sommeren når det var varmt. Det var kærestens debut, og han var vild med det...

½ liter Ymer, 1/4 piske blandes i en STOR skål smages til med sukker og cirtonsaft, til man synes det har en fin frisk blød smag.

½ kinakål i strimler blandes i. og salaten er færdig. Spises sammen med alt stegt kød. Er der en rest til overs spiser man den dagen efter og supplerer med nye kogte kartofler og kød...Igår pga jordbær sæsonen delte jeg en bakke i kvarte og blandede i også, det gav lige et ekstra lille tvist...

Nå ville bare lige komme med et lille salat forslag også...

Anmeld

30. juni 2010

Marco2

Jordbær salat mums.

Lavede en salat i weekenden med jordbær, friske spinatblade, grønne asparges, mozarella, og så toppet med frisk parmasanost.. yummi

Eller vandmelon i tern med løg og feta ost til og en eller anden form for salat. Feldsalat, rucola eller spinat... mums

Anmeld

30. juni 2010

Bette81

Jordbær/vandmelon, rucula, primadonna ost i tern, saltede peanuts - kan anbefales

Ellers opskrift fra Anne Mad på DR.. Salat m. pære, gorgonzola og parmaskinke. Du skal bruge:

Babysalatblade
Friske modne pære i meget tynde både (med skræl)
Gorgonzola i små "klatter"
Parmaskinke (skal først steges i olivenolie på panden til de er sprøde - afkøles og knækkes i små stykker)
Ristede pinjekerner

Dressing:
Olivenolie
Balsamico
Akasiehonning
Salt, peber

Det hele blandes med undtagelse af parmaskinken, som drysses over salaten lige før servering - så de er dejlig sprøde ved servering.

Smager mums!

Anmeld

30. juni 2010

Maria-s

Eeeelsker salat og laver som regel ud af det der nu er i køleskabet. De sidste to dage har jeg fået:

Romanie salat revet i grove stykker

Agurk skåret i mundrette stænger

½ Advokado i tern

Feta

Masser af syltede krydder hvidløg

Som dressing kværner jeg peber (og en lille smule salt) ud over og så hælder jeg "masser" af hvis balsamico æddike og æble æddike hen over. Eeeelsker den der "sure"/friske smag

Hvis jeg havde haft det i køleskabet havde jeg valgt at grille nogle asparges og forårsløg dertil også (altså bare på en grill pande ). Istedet fik jeg i et ½ blancheret spidskål med Olivenolie, salt, peber og eddike istedet

namenamenam lige mig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.