Har I lavet fødselsplan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.961 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. juni 2010

Risen

Modtager mange emails nu om at det er godt at lave en fødselsplan/fødselsønsker , men hvordan kan man lige det? .. Jeg tør da ikke skrive noget ned om intet smertelindrende hvis jeg pludselig ligger og skriger for det? .. Hvad har i skrevet?  - tager i den med på hospitalet ? Del gerne jeres erfaringer?  

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2010

Anne85

Risen skriver:

Modtager mange emails nu om at det er godt at lave en fødselsplan/fødselsønsker , men hvordan kan man lige det? .. Jeg tør da ikke skrive noget ned om intet smertelindrende hvis jeg pludselig ligger og skriger for det? .. Hvad har i skrevet?  - tager i den med på hospitalet ? Del gerne jeres erfaringer?  

Knus

har ikke denne gang, men havde sidst og det var jeg faktisk glad for. kan ikke huske ordret hvad jeg havde skrevet, men noget med at jeg så vist muligt ville undgå medicinsk smertelindring - at jeg gerne ville prøve at komme i vand osv. Afleverede den til den jordemoder der tog imod os og min fødsel blev stort set som jeg havde ønsket

Anmeld

19. juni 2010

Risen

Anne85 skriver:

har ikke denne gang, men havde sidst og det var jeg faktisk glad for. kan ikke huske ordret hvad jeg havde skrevet, men noget med at jeg så vist muligt ville undgå medicinsk smertelindring - at jeg gerne ville prøve at komme i vand osv. Afleverede den til den jordemoder der tog imod os og min fødsel blev stort set som jeg havde ønsket

Ja? .. Kunne godt være man skulle gøre det så.. Men tænker bare at man slet ikke kan forudse hvad man vil have? - Sys man hører om kvinder som absolut vil føde i vand og da de så stak tåen i vandet sprang de op som om det var giftigt..  hehe.. 

Anmeld

19. juni 2010

Anne85

Risen skriver:

Ja? .. Kunne godt være man skulle gøre det så.. Men tænker bare at man slet ikke kan forudse hvad man vil have? - Sys man hører om kvinder som absolut vil føde i vand og da de så stak tåen i vandet sprang de op som om det var giftigt..  hehe.. 

man kan jo godt have en drøm om hvordan fødslen ser ud. Fx ville jeg bare for alt i verden prøve at undgå epidural... og det var derfor vigtigt for mig at vi virkelig prøvede alt andet inden... havde det så været nødvendigt med en epidural til sidst så havde det jo bare været sådan det måtte være... men det var vigtigt for mig at det ikke bare var første valg!

Kan også huske at jeg tænkte meget over at jeg simpelthen ikke gad ligge splitter ragende kong hans imens... kan ikke huske om jeg skrev det på sedlen eller om jeg bare sagde til min mand at han godt måtte være obs på at jeg idet mindste bare havde en sygehus trøje på (i tilfælde af at jeg selv var så langt væk at jeg ikke fattede en brik)

Du har sikkert gjort dig en masse overvejelser om hvad du kunne tænke dig og hvad du måske helst vil undgå. Skriv det ned - måske bare for dig selv og for at din kæreste kan læse det - men det kan også være du tager sedlen med på fødegangen

Anmeld

19. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg har faktisk aldrig tænkt på, at man kan lave en "fødsels seddel" med ønsker for hvordan man godt kunne tænke sig, at ens fødsel vil komme til at forløbe mere eller mindre. Men det er da en meget god ide

Jeger nok bare mere typen, der "tager tingene som de kommer" - dvs. selvfølgelig har jeg gjort mig overvejelser over hvordan jeg forventer min fødsel kommer til at forløbe, om jeg vil have smertelindring eller ej, osv.

Som udgangspunkt vil jeg IKKE have nogle former for smertelindring. Min første fødsel klarede jeg 100% uden nogle former for lindring, og det agter jeg også at gøre denne gang. Men selvfølgelig kan der opstå et eller andet, som skulle gøre at jeg ville tage imod smertelindring, men så skal jeg virkelig ligge med følelsen af at DØ, ellers har jeg fuldt ud tiltro til at min krop nok skal klare arbejdet!

Anmeld

19. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg lavede en i forbindelse med vores hjemmefødsel, jeg lægger den lige ind i tråden (Jonathans fødsel i Klostergade), så ka du jo se et eksempel - jeg er nemlig superglad for at jeg havde skrevet den og jordmoderen respekterede fuldstændigt mine ønsker og fulgte dem og det samme gjorde den jordmoder der skulle sy mig bagefter 

Anmeld

19. juni 2010

dorthemus

Jeg synes det er en rigtig god idé, at overveje og gennemtænke hvad du vil have af smertelindring..ihvertfald sætte dig ind i de forskellige måde at smertelindre på. Jeg ved, at det kan være svært at holde fast i de ting man, inden veerne, har besluttet...men man blir glad for det bagefter.

Jeg havde hjemmefra valgt Epiduralen fra og ja jeg vaklede sgu´der om natten da det gjorde nas, men jeg holdt fast i min beslutning og det er jeg rigtig glad for nu

Anmeld

19. juni 2010

Bare mig..

Min "plan" som jeg havde med, var de ting som jeg havde sagt til JM. Blandt andet, at jeg ikke ville have smertelindring i form af nogen medicinsk eller noget med nåle.. Derudover sagde jeg, at jeg var enormt bange for at sprække, og gerne ville have at de gjorde så meget som muligt for at det ikke ville ske, og at jeg gerne ville prøve karbad.. Det skrev hun i min journal den sidste gang jeg var til JM, og jeg fik det så med, og kunne give det på FG.

Hvis man så alligevel gerne vil have smertelindring, kan du godt få det.. Det er ikke en FAST plan.. Bare dine ønsker, hvis det er muligt. Blandt andet sagde jeg også, at jeg gerne ville have kejsersnit hvis der var det mindste, og at de ikke skulle tøve, og det skrev hun også på

Held og lykke, nu varer det vel ikke så længe endnu!?

Anmeld

20. juni 2010

Risen

Tak for jeres svar piger  Vil sætte mig ned og lave en lille ønskeliste og håbe på alt går efter den plan så .. Det virker som om det har været rart at kunne støtte sig op af en plan og tage udgangspunkt i denne.. 

Anmeld

20. juni 2010

Bare mig..

Risen skriver:

Haha, det minder mig om min fødsel.. Jeg havde sagt, at jeg gerne ville føde i vand, og skrevet det i journalen, men da jeg kommer derned er det jo dejligt for der har jeg ingen ve, men da så den første ve kom, SPRANG jeg op af det vand, som om der var en der havde slået mig eller slukket mig i røv med en pig eller sådan noget..

Da veen var ovre skreg vi alle tre (JM, kæresten og mig) af grin! Jeg kan love dig for, at jeg kom op igen! Og skal ALDRIG i hele mit liv opleve det igen Men sjovt, det var det bagefter, og kæresten og mig har snakket om det MANGE gange!

I får lige et billede med på vejen af da veen er der, og jeg står foroverlænet i vandet I kan godt nok ikke se mit ansigt, men jeg lover jer for, at dey var stramt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.