Den fælles orlov??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2010

Stumpen

Joan ( Smallie ) skriver:

Jeg har ikke så meget forstand på det når det er su. Men har du ikke brugt de ialt 46 uger man har til rådighed?

Hvis du er i trivel om hvor maéget du har tilbage af din barsel kan du jo altid ringe til komunen og høre dem ad.

Og ja hvis du har de 32 uger til gode og dit arbejde er med på at du holder det sådan så kan du fint gøre det sådan men i skal have lavet en plan over det.

Det er ikke så lang tid siden der var en der gik i retten med det og hun fik medhold i a hun kunne bruge det time for time. Eller langtid da vi var på barsel med vors 07 mener jeg det var.

Bla bla håber du kunne bruge bare lidt af det

på den måde kan det jo ikke koste min arbejdsplads noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Joan ( Smallie )

Stumpen skriver:

Det jeg fik at vide dengang var at da jeg var på su, så var jeg i et helt andet system, så havde vi haft råd til det kunne Karsten have gået hjemme i de 32 uger selvom jeg også havde barsel...

Altså vil min arbejdsplads gå med til det, så er det jo bare mens jeghar barsel tilbage at jeg vil være på 37 timer, når barselsdagene er overstået kan vi jo bare aftale at jeg går ned på 32 igen....hvem sagde fusk???

Fatter jeg ikke en skid af for at være helt ærlig.

Anmeld

18. juni 2010

Stumpen

Fatter jeg ikke en skid af for at være helt ærlig.

Det jeg mener er at pt. er jeg på 32 timer. Hvis min arbejdsplads vil gå med til at lave en ny kontrakt der hedder 37 timer, men at de 5 timer som min kontrakt forhøjes med bliver bare udbetalt af kommunen, da de 5 timer skal gå som barsel. På den måde kan det jo ikke koste min arbejdsplads noget og min kontrakt bliver lavet tilbage til 32 når alt min barsel er brugt.. Eller skal min arbejdsplads betale barslen??

Anmeld

18. juni 2010

Joan ( Smallie )

Stumpen skriver:

Det jeg mener er at pt. er jeg på 32 timer. Hvis min arbejdsplads vil gå med til at lave en ny kontrakt der hedder 37 timer, men at de 5 timer som min kontrakt forhøjes med bliver bare udbetalt af kommunen, da de 5 timer skal gå som barsel. På den måde kan det jo ikke koste min arbejdsplads noget og min kontrakt bliver lavet tilbage til 32 når alt min barsel er brugt.. Eller skal min arbejdsplads betale barslen??

Ja det er jo så noget du skal snakke med dit arbejde om. Men for at være helt ærlig så tror jeg ikke du skal sætte næsen op efter det.

Men syntes nu lige du skal være helt sikker på hvor meget barsel du har tilbage. Men så kan det jo heller ikke skade at høre dem ad.

Anmeld

18. juni 2010

Stumpen

Ja det er jo så noget du skal snakke med dit arbejde om. Men for at være helt ærlig så tror jeg ikke du skal sætte næsen op efter det.

Men syntes nu lige du skal være helt sikker på hvor meget barsel du har tilbage. Men så kan det jo heller ikke skade at høre dem ad.

Det skal da lige tjekkes i hvart fald..

Tak for hjælpen

Anmeld

19. juni 2010

Kaufie

&

Det jeg fik at vide dengang var at da jeg var på su, så var jeg i et helt andet system, så havde vi haft råd til det kunne Karsten have gået hjemme i de 32 uger selvom jeg også havde barsel...

Altså vil min arbejdsplads gå med til det, så er det jo bare mens jeghar barsel tilbage at jeg vil være på 37 timer, når barselsdagene er overstået kan vi jo bare aftale at jeg går ned på 32 igen....hvem sagde fusk??? quot;ForumLinkedImage"/>

Jeg fik en stilling på 30 timer her efter nytår. Det fik jeg sat op til 37 timer indtil marts 2011 mod at jeg holder min restbarsel fra William i 7 timer/uge.

Arbejdspladsen betaler kun løn for mine 30 timer, derudover får jeg barselsdagpenge for 7 timer/uge fra kommunen - derudover får jeg pension som på 37 timer fra jobbet....Ved faktisk ikke lige med feriepenge.

Jeg var på dagpenge under barsel, da jeg var ledig - mon ikke det er ca de samme regler som på SU?? Men ja, tag og ring til kommunen - de ved en masse mere.

Anmeld

19. juni 2010

Stumpen

Kaufie skriver:

&

Jeg fik en stilling på 30 timer her efter nytår. Det fik jeg sat op til 37 timer indtil marts 2011 mod at jeg holder min restbarsel fra William i 7 timer/uge.

Arbejdspladsen betaler kun løn for mine 30 timer, derudover får jeg barselsdagpenge for 7 timer/uge fra kommunen - derudover får jeg pension som på 37 timer fra jobbet....Ved faktisk ikke lige med feriepenge.

Jeg var på dagpenge under barsel, da jeg var ledig - mon ikke det er ca de samme regler som på SU?? Men ja, tag og ring til kommunen - de ved en masse mere.

Det vil jeg da lige have undersøgt især hvis jeg bliver fastansat derude... Men er det alle 32 fælles uger der betales af kommunen?? Eller hvornår er det man går ned på dp-sats??

Sådan noget ved jeg jo ikke da jeg var på su første gang og samfundsnasser anden gang

Anmeld

19. juni 2010

Hyner

De sidste 32 uger råder du selv over som du vil. Hvis du sarter på job må du bruge dem time for time hvis du har lyst til det.

Og dig og manden må godt tage 4 uger sammen.

Jeg har stadig lige knap 9 uger tilbage fra Niels og nu har når han skal starte i børnehave så tager manden og jeg en barsel uge hver så der kun er 7 tilbage.

Håber det gav lidt mening

Ja tak det kunne jeg forstå, og det var da en dejlig nyhed...

Knus

Anmeld

19. juni 2010

Kaufie

Stumpen skriver:

Det vil jeg da lige have undersøgt især hvis jeg bliver fastansat derude... Men er det alle 32 fælles uger der betales af kommunen?? Eller hvornår er det man går ned på dp-sats??

Sådan noget ved jeg jo ikke da jeg var på su første gang og samfundsnasser anden gang

Hest....

Men det er kommunen, der har betalt alt mit barsel med William, da jeg var ledig under sidste del af graviditeten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.