Den fælles orlov??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.714 visninger
18 svar
0 synes godt om
18. juni 2010

Hyner

Nogen der ved hvordan den hænger sammen...

Jeg har lige fået brev fra kommunen i dag, og der står at jeg har 14 uger efter fødsel og manden har de der 14dage og sammen har vi så de 32 uger fælles orlov..

Mit ? er så : er der ikke noget med at man ikke må holde dem sammen??

Vi kunne nemlig godt tænke os at Michael fik 4 uger af dem, men vi ville jo gerne kunne tilbringe tiden sammen om lillemand og Emma... Men hvordan er reglerne??

Knus Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Stumpen

Det tror jeg ikke du må, det havde været noget andet hvis du var studerende..

Anmeld

18. juni 2010

Nadi

De må vist godt overlappe hinanden, men er ikke sikker. Jeg fik en super god folder af min jm (mener jeg) men den kan jeg ikke lige finde nu selvfølgelig. Jeg kan prøve at lede efter den når weekenden er omme, hvis det ikke er noget der haster??

Anmeld

18. juni 2010

Stumpen

Fandt noget her:

Forældreorlov
Begge forældre har ret til barselsorlov i tilsammen 32 uger efter den 14. uge, det vil sige uge 15 til og med uge 46. I har desuden ret til at forlænge forældreorloven med otte uger, så I i stedet får tilsammen 40 ugers orlov fra barnet er 14 uger gammelt. Derudover har I ret til at forlænge orloven med yderligere seks uger, så I i stedet får tilsammen 46 uger fra jeres barn er 14 uger gammelt, såfremt I begge er i arbejde. Faderen kan påbegynde de 32 ugers orlov samtidig med eller i stedet for, at moderen holder sine 14 ugers barselsorlov.

sakset fra http://www.babyklar.dk/graviditet/praktiske-ting/barselsorlov-barselsregler.aspx

Anmeld

18. juni 2010

Hyner

Nadi skriver:

De må vist godt overlappe hinanden, men er ikke sikker. Jeg fik en super god folder af min jm (mener jeg) men den kan jeg ikke lige finde nu selvfølgelig. Jeg kan prøve at lede efter den når weekenden er omme, hvis det ikke er noget der haster??

Det haster skam ikke, og det er jo også bare fordi jeg er en monster dør til at forstå sådanne tekster fra kommunen...

Anmeld

18. juni 2010

Hyner

Stumpen skriver:

Fandt noget her:

Forældreorlov
Begge forældre har ret til barselsorlov i tilsammen 32 uger efter den 14. uge, det vil sige uge 15 til og med uge 46. I har desuden ret til at forlænge forældreorloven med otte uger, så I i stedet får tilsammen 40 ugers orlov fra barnet er 14 uger gammelt. Derudover har I ret til at forlænge orloven med yderligere seks uger, så I i stedet får tilsammen 46 uger fra jeres barn er 14 uger gammelt, såfremt I begge er i arbejde. Faderen kan påbegynde de 32 ugers orlov samtidig med eller i stedet for, at moderen holder sine 14 ugers barselsorlov.

sakset fra http://www.babyklar.dk/graviditet/praktiske-ting/barselsorlov-barselsregler.aspx

Har jeg forstået det korrekt, med at vi godt må holde noget af de 32 uger sammen???

Damn hvor er jeg da dum til det her..

Anmeld

18. juni 2010

Joan ( Smallie )

De sidste 32 uger råder du selv over som du vil. Hvis du sarter på job må du bruge dem time for time hvis du har lyst til det.

Og dig og manden må godt tage 4 uger sammen.

Jeg har stadig lige knap 9 uger tilbage fra Niels og nu har når han skal starte i børnehave så tager manden og jeg en barsel uge hver så der kun er 7 tilbage.

Håber det gav lidt mening

Anmeld

18. juni 2010

Stumpen

Joan ( Smallie ) skriver:

De sidste 32 uger råder du selv over som du vil. Hvis du sarter på job må du bruge dem time for time hvis du har lyst til det.

Og dig og manden må godt tage 4 uger sammen.

Jeg har stadig lige knap 9 uger tilbage fra Niels og nu har når han skal starte i børnehave så tager manden og jeg en barsel uge hver så der kun er 7 tilbage.

Håber det gav lidt mening

Det virker til at du er inde i det skidt her.. Jeg har 32 uger tilbage fra Mathilde, da jeg fik su, da jeg var på barsel med hende.. Jeg er nu i job (et vikariat) og har 32 timer...kunne jeg få sat mine timer op til 37 i ugen, men gå på barsel i de 5 timer jeg er blevet sat op???

Anmeld

18. juni 2010

Joan ( Smallie )

Stumpen skriver:

Det virker til at du er inde i det skidt her.. Jeg har 32 uger tilbage fra Mathilde, da jeg fik su, da jeg var på barsel med hende.. Jeg er nu i job (et vikariat) og har 32 timer...kunne jeg få sat mine timer op til 37 i ugen, men gå på barsel i de 5 timer jeg er blevet sat op???

Jeg har ikke så meget forstand på det når det er su. Men har du ikke brugt de ialt 46 uger man har til rådighed?

Hvis du er i trivel om hvor maéget du har tilbage af din barsel kan du jo altid ringe til komunen og høre dem ad.

Og ja hvis du har de 32 uger til gode og dit arbejde er med på at du holder det sådan så kan du fint gøre det sådan men i skal have lavet en plan over det.

Det er ikke så lang tid siden der var en der gik i retten med det og hun fik medhold i a hun kunne bruge det time for time. Eller langtid da vi var på barsel med vors 07 mener jeg det var.

Bla bla håber du kunne bruge bare lidt af det

Anmeld

18. juni 2010

Stumpen

Joan ( Smallie ) skriver:

Jeg har ikke så meget forstand på det når det er su. Men har du ikke brugt de ialt 46 uger man har til rådighed?

Hvis du er i trivel om hvor maéget du har tilbage af din barsel kan du jo altid ringe til komunen og høre dem ad.

Og ja hvis du har de 32 uger til gode og dit arbejde er med på at du holder det sådan så kan du fint gøre det sådan men i skal have lavet en plan over det.

Det er ikke så lang tid siden der var en der gik i retten med det og hun fik medhold i a hun kunne bruge det time for time. Eller langtid da vi var på barsel med vors 07 mener jeg det var.

Bla bla håber du kunne bruge bare lidt af det

Det jeg fik at vide dengang var at da jeg var på su, så var jeg i et helt andet system, så havde vi haft råd til det kunne Karsten have gået hjemme i de 32 uger selvom jeg også havde barsel...

Altså vil min arbejdsplads gå med til det, så er det jo bare mens jeghar barsel tilbage at jeg vil være på 37 timer, når barselsdagene er overstået kan vi jo bare aftale at jeg går ned på 32 igen....hvem sagde fusk???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.