Vores store tudeprins ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.877 visninger
1 svar
0 synes godt om
28. januar 2008

Doktor Doolittle

Er der noget med den 6-års alder? Theodor bliver 6 om et par måneder, og han er helt vildt touchy for tiden. Han græder for det mindste og kan intet overskue. Han svarer ikke de 3 første gange, man siger noget til ham, vildt provokerende. Når man så siger det 4. gang råber han "jajajajajaja du stresser mig!"!! Bare vi beder ham om at tage tøj på begynder han at pive. Han er sur lige fra han vågner om morgenen. Vi troede, det kunne være fordi drengene har været en del sammen med deres bedsteforældre de seneste weekender, og at de derfor måske ikke havde fået slappet så meget af, som de gør sammen med os. Denne weekend har vi dog absolut intet været og kun været sammen os 4, men Theodor har været mere stresset end nogensinde :'( Selvfølgelig kan det være ophobet stress, der ikke sådan lige damper af på en weekend. Vi taler ellers godt med ham og der er forståelse begge veje, så kontakten er god nok. Han er normalt en stærk, glad og positiv snart 6-årig. Han siger, han har det godt, også i børnehaven, og han har mange gode venner. Vi kan ikke lige gennemskue det. Andre der har en sød tudeprins på omkring 6 år? ;) Knus Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2008

Mortil3

Hejsa, ja det lyder som min søn, som er 6 år.

Hvis vi beder ham om noget, så kan han heller ikke rigtigt overskue det, og så ender det tit med at han bliver sur. Det samme gælder hvis rutinen bliver brudt bare lidt. Og han græder også hurtigere, hvis tingene går skævt for ham. Jeg ved ikke hvad der sker, men han har altid været en over følsom dreng, dog eskalerer det for tiden. Jeg tror at der går mange tanker igennem hovedet på ham, for han vil gerne være lille som lillesøster på 4 år, men også gerne stor, som storebror på 11 år. Så jeg tror at han nogle gange bliver lidt forvirret, og det gør ham frustreret. Vi prøver at hjælpe ham som vi nu kan, og har da også en god kontakt.

Han går også i børnehave, skal i skole til sommer, og der går det fint.

Så ja, vi har også en sød tudeprins for tiden :)

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.