Dannebrog kan være på vej mod forbud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2011

Isabella_mor

Sara_S skriver:

hehe... hvor har du været henne?? 

Det er heldigvis ikke sådan der hvor jeg kommer fra!  

jeg var i en lille flække tæt på Genova i en mega hyggelig by der hedder Sptorno... (tror nok det er sådan det staves)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

Sara_S

isabellamor skriver:

jeg var i en lille flække tæt på Genova i en mega hyggelig by der hedder Sptorno... (tror nok det er sådan det staves)

Spotorno, ja... 

hmm, var næsten helt sikkert på du havde været i Syditalien, det lød i hvert fald sådan 

Men altså, det gælder også for Italien, det du sagde om Dk... de fleste går i kirken kun for traditionens skyld (eller for at flashe deres nye outfits, accessories eller hvad ved jeg) og det passer endnu mere i de mindre samfund... religion (og kirkens rolle) er - heldigvis, siger jeg- ikke så vigtig i de større byer mere... men det, tror jeg, er det der sker i største delen af den vestilge verden...

Du må have en god nat! Nu smutter jeg i seng! 

Anmeld

31. juli 2011

SussieThyssen

CamillaT89 skriver:

Italiensk sag om forbud mod kors i klasseværelser kan danne præcedens, der kan ramme eksempelvis Dannebrog

Sidste år lagde en italiensk mor sag an mod den italienske stat, fordi hun ikke mente, at et ophængt kors i et klasseværelse påduttede hendes barn en tro, hun ikke kunne stå inde for. Sagen føres i øjeblikket ved Den Europæiske Menneskerettighedsdomstols appelinstans.

En blåstempling af moderens klage kan resultere i, at også andre religiøse symboler (Dannebrog bærer som bekendt et hvidt kors over den røde baggrund red.) i det offentlige rum kan komme ind under et eventuelt forbud. Det skriver 37 hovedsageligt europæiske juraprofessorer nu i en 42 punkter lang henvendelse, som de håber kan påvirke appelinstansen. Det skriver  Kristligt Dagblad.

Kilde:  http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1360510.ece#ixzz0r99MlLC2

Det er en gammel historie..og det sker ikke..så bare rolig.

Anmeld

31. juli 2011

VNB

hver sin tro = hvert sit symbol! sådan skal det også have lov at være... min mening....

kan sleeet ikke forstå at der skal gøres en sag ud af det... tsk tsk...

Anmeld

31. juli 2011

CamillaT89

SussieThyssen skriver:

Det er en gammel historie..og det sker ikke..så bare rolig.

Nej, det har jeg også fundet ud af. Men det er nu også en meget gammel tråd - det er længere end et år tilbage. Havde ikke lige set, den var taget op igen

Anmeld

31. juli 2011

Sara_S

Nej, det har jeg også fundet ud af. Men det er nu også en meget gammel tråd - det er længere end et år tilbage. Havde ikke lige set, den var taget op igen

Ja... det var mig, der tog de op igen... ledte efter et eller andet og den dykkede op... lagde slet ikke mærke til datoen! 

Kan bare ikke holde min mund om den her emne... 

Anmeld

31. juli 2011

CamillaT89

Sara_S skriver:

Ja... det var mig, der tog de op igen... ledte efter et eller endat og den dykkede op... lagde slet ikke mærke til datoen! 

Kan bare ikke holde min mund om den her emne... 

Hehe, du skal da ikke undskylde.

I skal være velkomne til at debattere videre, men jeg hopper lige fra igen. God debat!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.