I nat kl 4 ville jeg lige lukke vores kat ind, og på vej ud til døren sagde det pludselig PLASK og jeg stod i en dejlig varm pøl af klart vand
. Kaldte på manden "jeg tror vandet er gået", og idet han kommer ud til mig siger det PLASK igen.
Nå men vi tog det nu ganske roligt og fik ringet til fødegangen som bad mig om at hoppe i seng og vente på ambulancen. Det gjorde jeg så, og så kunne jeg ellers ligge der og tænke "fuuuuuuck nu blir vi sku forældre". Havde dog ikke skyggen af veer.
Ambulancen kom og jeg blev kørt til fødegangen i Herning hvor de lavede diverse tests samt kørte en hjerte/vekurve. Drengene havde det som sædvanlig godt derinde og står nu begge i hovedstilling.
Der kom en læge og skannede mig, og hun konstaterede at der stadig var godt med fostervand derinde, og at det højst sandsynligt er en delvis vandafgang af vandet mellem hinderne. Jeg var ikke åben og min livmoderhals var 2 cm lang (den er så osse lige svundet 1 cm siden i mandags). Hun mente ikke der var fare på færde, og det følte jeg egentlig heller ikke selv. Så vi blev sendt hjem, endnu engang med beskeden om at ringe hvis der går mere vand eller jeg får veer.
Så vi er hjemme igen. Har ikke mærket mere til vandafgang, men har en underlig følelse i min mave. Ikke veer, men kunne godt være optræk til veer
. Så nu må vi se om vi blir forældre inden alt for længe. Er 32 fulde uger i morgen.
Anmeld