Hva pokker gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.580 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. juni 2010

LouiseNielsen

Hejsa Piger!

Har jo "lille" Mathias som blev 2 mdr her d 13 juni... Han har en rigtig god appetit. Han spiser 210 Ml MME, og kan sagtens være sulten igen efter 1½ time hvor han igen kan spise 210 Ml.

Det er jo alt for meget, han skvulper helt i maven bagefter. Jeg oplever han har svært ved at sove om dagen, fordi han tit er pylleret, og jeg er overbevist om at det er fordi han ikke er ordenlig mæt...

Hva pokker gør jeg lige, for syntes det er synd hvis han hele tiden er små sulten! Men den lille mave kan jo altså bare heller ikke rumme alt det mad....

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

Majbriteriksen

Hold da op han er sulten- min søn på 9 mdr har aldrig været over 150 ml hver 3-4 timer, så jeg kan slet ikke forstå at han kan holde det i sig. Har du prøvet at tale med sundhedspl?

Anmeld

16. juni 2010

L.J.L

Hvor meget får han i døgnet? de skal jo gerne spise 1/6 af deres vægt.

Jeg ville bare give ham mad hvis han er sulten, han skal jo nok tisse eller skide hvis han bliver for fyldt, men han eksploderer ikke

Anmeld

16. juni 2010

Vidunderligeunger

Majbriteriksen skriver:

Hold da op han er sulten- min søn på 9 mdr har aldrig været over 150 ml hver 3-4 timer, så jeg kan slet ikke forstå at han kan holde det i sig. Har du prøvet at tale med sundhedspl?

det spiser min datter nu hun er 3 UGER gammel...

Anmeld

16. juni 2010

LouiseNielsen

linselouise skriver:

Hvor meget får han i døgnet? de skal jo gerne spise 1/6 af deres vægt.

Jeg ville bare give ham mad hvis han er sulten, han skal jo nok tisse eller skide hvis han bliver for fyldt, men han eksploderer ikke

Jamen han spiser 6 7 gange i døgnet, så ca 600 ml mere end det han burde.... Det går jeg nu ik så meget op i for selvfølgelig skal han være mæt. Men han er overfyldt, det er tydeligt at se på hans mave....

Anmeld

16. juni 2010

Skouboe

LouiseLarsen skriver:

Hejsa Piger!

Har jo "lille" Mathias som blev 2 mdr her d 13 juni... Han har en rigtig god appetit. Han spiser 210 Ml MME, og kan sagtens være sulten igen efter 1½ time hvor han igen kan spise 210 Ml.

Det er jo alt for meget, han skvulper helt i maven bagefter. Jeg oplever han har svært ved at sove om dagen, fordi han tit er pylleret, og jeg er overbevist om at det er fordi han ikke er ordenlig mæt...

Hva pokker gør jeg lige, for syntes det er synd hvis han hele tiden er små sulten! Men den lille mave kan jo altså bare heller ikke rumme alt det mad....

Kram

Du giver ham mere mad - det er helt normalt at de "skvulper" efter at have spist - det gør ammebørn også.

Da min datter var knap 3 måneder begyndte jeg at lave 250 ml i flasken og lade hende spise til hun selv sagde stop.

Den der med 1/6 af deres vægt er mere en tommelfingerregel og er kun ment som et minimum-indtag.

Anmeld

16. juni 2010

L.J.L

Har du prøvet at give ham en sut eller bare vand istedet for mad?

Anmeld

16. juni 2010

Sara.

Jeg ville prøve at skære ned på mad,eller på hvor ofte han får det...

Ammede min datter og da hun var et par mdr ku hun også spise hver time / hver anden.... fik afvide af sundhedsp. at fordi hun ikke var ældre kunne hun kun mærke at maven gjøre vrøvl og hun derfor måtte være sulten og hun derfor ville ha mad.... Men hun havde egentlig ondt i maven fordi hun fik for meget mad...... så jeg sku være hård et par dage og bestemme hvornår hun sku ha mad og så blev det hurtigt meget bedre...

Min dreng fra 7 april i år får også flaske.... Han vejer 5,2 nu og spiser 6 gange i døgnet ca.... så han må få 150 ml pr gang. Min sundhedsp. siger dog det er vigtigt ikke at gå for meget op i det men mærke på ham hvor sulten han er og bruge det som en retninghslinie...

Hvor stor er din søn?

KJnus

Anmeld

16. juni 2010

Skouboe

LouiseLarsen skriver:

Jamen han spiser 6 7 gange i døgnet, så ca 600 ml mere end det han burde.... Det går jeg nu ik så meget op i for selvfølgelig skal han være mæt. Men han er overfyldt, det er tydeligt at se på hans mave....

Jeg tror at hvis du laver flaskerne rigeligt store (fx 250 eller 270 ml) og lader ham spise sig ordentligt mæt, vil der gå længere inden han bliver sulten igen, og dermed vil hans samlede mængde mad gå ned - giver det mening?

Ellers - hvad siger din SP?

Anmeld

16. juni 2010

LouiseNielsen

linselouise skriver:

Har du prøvet at give ham en sut eller bare vand istedet for mad?

Ja og det kan da også bruges et kvaters tid....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.