Snuffler25 skriver:
Hej piger
Jeg har en dreng på næsten 8 uger
Jeg har brug for råd vedr. hvordan jeg skal putte for natten om aftenen og vil gerne høre jeres erfaringer?
Baby ved jo ikke hvornår det er nat og dag.. Indtil videre har jeg puttet ham når jeg selv går i seng ved 22-23 tiden. Tit bliver den dog 24 før han reelt sover. Jeg giver ham mad og luller ham i søvn i mine arme og lægger ham så over i hans egen seng.. - det kan være han skal op igen en gang eller to, men til sidst sover han.
Jeg tror dog godt han kunne lægges i seng tidligere- men er i tvivl hvordan jeg skal gøre, fordi hans rigtige seng står på 1. sal i vores soveværelse... - sku jeg lægge ham derop tidligere og så sætte alarm på? ville jo gerne have lidt alene tid med min mand indimellem...
Vi har også en vugge i underetage og har prøvet at lægge ham deri og så trille vuggen ind i anden stue end fjernsyns stuen, men han vågner næsten altid ca. 10-30 min efter jeg har lagt ham.
Hvad gør i med de små? Og hvad tid? Er jeg forkert på den mon, når jeg putter ham for natten så sent? Eller er det kun ærgerligt i forhold til de voksnes alene tid om aftenen
Håber I vil dele jeres råd og erfaring 
Min lille datter er 7 uger og vi havde en snak med SP omkring netop det samme 
Min SP fortalte mig, at grunden til de vågner efter 10-30 min., når man har lagt dem og de er faldet i søvn i armene, er fordi babyer sover 30 min. "tungt" og derefter 30 min. "let". Det vil sige når de er faldet i tung søvn i vores arme, vågner de en lille smule når de igen når den lette søvn, her bliver de så bange/forskrækkede fordi de pludselig er et nyt sted, i deres egen seng. MIn SP anbefalde os at vi putter hende i sengen inden hun sover helt, så hun lære at falde i søvn selv. Dertil er det rigtig godt at have en bamse eller sutteklud som kun bliver brugt når barnet skal sove, så de føler sig trygge ved denne.
Vi ligger ofte Emilie i sin egen seng når vi har spist aftensmad og hun er blevet ammet - så har vi bare babyalarmen ved hende i soveværelset mens vi er i stuen. Hun er blevet bedre til selv at falde i søvn, men det kan altså godt koste noget tid plus man skal have tålmodighed til at gå ind til dem hele tiden og give sutten eller trøste.
Undskyld det lange svar, men håber det giver mening
det har hvertfald virket for os..