Graviditet = Offentlig ejendom??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.206 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. juni 2010

Sky

Jeg ELSKER at jeg er gravid - jeg glæder mig til at blive mor! - men jeg hader en masse af de ting der åbenbart følger med...

Jeg må indrømme at jeg har rigtig rigtig svært ved at acceptere at man tager på, men jeg er glad for min mave, og jeg glæder mig til at vise den frem for jeg ved at derinde ligge min lille pige.

Når det så er sagt, så KAN JEG IKKE FATTE hvorfor alle andre folk tror at de har ret til at kommentere og røre ved ens krop, kun fordin man er gravid - det ville de da aldrig nogensinde gøre hvis man ikke var gravid!!. En kollega (sekretær der nok vejer 20 kg. for meget) siger storgrinende her til morgen "Hold OP hvor er du stor - er du blevet scannet? - man kunne da håbe på at du ventede tvillinger sådan som du har lagt dig ud!... Og det er bare over DET HELE du er vokset" Altså helt ærlig - hvad er det for en kommentar?? - jeg fik bare totalt en klump i halsen ...er jeg virkelig blevet så tyk??...

Og tog endda på arbejde med oprejst pande! - glad og smilende med nyheden om at baby i maven er en pige! - hun er helt perfekt og alt på scanningen så ud som det skal...Og så vejede jeg her til morgen endda 1 kg mindre end i sidste uge så nu har jeg taget 4,5 kg på og er midtvejs i min graviditet... NU har jeg kun lyst til at at hjem og gemme mig i sengen indtil den 7. November og lade vær med at spise noget overhovedet 

Piv...Sky

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

silden85

hej

ja det er lidt sjovt sådan folk tager på sin mave, ej hvad var det lige for en kommentar hun kunne da have sagt det på en anden både, fx. at nu kan man virkelig se at der sker noget, med den lille også spørg ind til scanningen,

Anmeld

17. juni 2010

Sky

Tak sild ...Det er skønt med lidt opbakning når man hænger med næbet

Er dog blevet i bedre humør i dag, og har pakket vægten væk! - det nytter ikke noget at flippe ud over det for det går alligevel kun éen vej . Folk må sige hvad de vil! - Jeg tager sikkert meget på endnu så det er vist for tidligt at blive så ulykkelig bare fordi der er nogen der kommentere det

Vores lille pige i maven sparker løs mens jeg sidder og skriver lige nu - det minder en om at det er det hele værd selvom man får et par strækmærker og et par ekstra kg hist og her i en periode 

Anmeld

17. juni 2010

isimaven

Ej møgkælling :/ på mit arbejde synes de også det er evig sjovt at sige uha så stor du er hvordan mon det ender og også om jeg nu er siiikker på at der ikke er flere derinde, synes bare slet ikke det er sjovt :/!!!!
Og det at blive rørt af fremmede flipper jeg helt ud over og fortæller folk at jeg ikke bryder mig om det!!
Isimaven

Anmeld

18. juni 2010

silden85

jeg vil glæde mig til at jeg kan begynde at mærke liv, jeg er gået ind i uge 17 idag, så jeg håber at det kommer snart også håber jeg at alt er med den lille men jeg går ud fra at når jeg ikke bløder eller har ondt, så går jeg udfra alt er iorden

Anmeld

20. juni 2010

Fru.Mäes <3

UHHha - jeg var tændt fuldstændig af hvis hun havde sagt sådan til mig  Det kan hun sku da ikke tillade sig - jeg tror jeg var kommet til at sige noget i retningen af " Nåhh, jamen har du været til scanning fornylig?"  

Men kender det alt for godt, det med at folk skal rage på ens mave - min svigermor har gjort det engang for meget, nu spørger hun inden hun gør noget.

Husker første gang hun gjorde det - der var jeg ikke andet end 8 uger henne og havde lige fortalt hende det. Hun rørte så ved min mave, hvor efter min hånd fløj direkte hen på hendes h´mave og aede den  Kunne simpelthen ikke DY mig!

SÅ hvis der er nogen som rører ved dine mave, som du egentlig ikke synes har tilladelse til det - så rører du lige lidt ved deres, så gør de det ikke mere

Anmeld

11. juli 2010

Tanja Hedelund Jensen

Jeg havde slet ikke forestillet mig at folk som jeg ikke kender rigtigt godt kunne finde på alt komme hen og røre ved min mave.

1. gang det sketevar jeg hjemme ved mine forældre, da deres nabo kom ind, jo jeg har da kendt ham hele mit liv, men kun som en nabo man hilser på over hæggen... pludslig var han hond på min mave,blev totalt paf, da der på daværende tidspunkt ikke rigtig var andre end mig selv der havde rørt ved den.

2. gang mødte jeg en bekendt til mine bedstefoældre på gågaden... igen ikke noget med at spørge eller noget så var hånden der. Igen helt paf!!!

Tror jeg skal til at lære at sige fra hvis det er folksom jeg ikke lige har lyst til røre den.

Jeg har heldigvis ikke modtaget nogle dumme kommentar iht. min vægt, størelse mv. men det kan jo nå at komme endnu der er jo lang til til november.

Anmeld

12. juli 2010

NGE

Uhh ja - jeg var faktisk tæt på at klappe svigermor én her igår sådan rent pr. refleks 

Er slet, slet ikke med på at nogen bare rører ved min mave! Min kæreste syntes jeg var hysterisk - men altså... jeg prøvede så at spørge ham, hvordan han ville reagere, hvis min mor klappede ham på røven eller lignende.

Forstår simpelthen ikke mekanismen med at ens personlige rum helt bliver ophævet, fordi man er gravid.

MH Nana

Anmeld

30. august 2010

LBK

Hej.

Jeg er ny bruger på baby.dk og sad lige og kiggede på de indlæg i har lagt ind, men snublede over lige netop den her, selvom jeg kan se det er et stykke tid siden den er skrevet.

Jeg har ihærdigt forsøgt at finde en måde man kan undgå de der "rørende hænder" på. Men de er der jo hurtigere end man kan tælle til 1.

De folk der så er så flinke at spørge om de må røre, men som jeg afviser pænt, forstår slet ikke hvorfor man ikke vil have det. "Jo, det må man gerne når du er gravid". NÅ, tæker jeg så bare hvor står det henne. Jeg ville mene jeg selv bestemte over mig selv. Den eneste der må røre min mave en min kæreste.

Det er rart at høre at jeg ikke er egoist

L_K

Anmeld

1. september 2010

Sky

He he hvor sjovt at den lige poppede op igen - det er snart længe siden jeg skrev det indlæg, men jeg har det stadig på nøjagtig samme måde

Jeg vænner mig aldrig til at folk rører ved maven - jeg har måske alligevel lidt vænnet mig til ikke at flippe alt for meget ud, men jeg farer stadig sammen og trækker mig væk nok folk rækker hånden ud...

Men en effektiv respons er selv at række hånden ud efter deres mave! - det er der bare ikke nogen der vil ha ...og ja så gør de det i hvert fald ikke igen

Alle de trælse kommentare om hvor tyk man er, om det ikke er tvillinger man har i maven, at man skal huske at spise dit og dat, at man ikke børe gøre det og det osv. holder vist ikke op...og måske man bare må vænne sig til det? - har på fornemmelsen at det bare bliver erstattet af folks kommentare om hvordan man kommer sig efter fødslen (vægt osv), hvordan man bør opdrage sine børn osv.

Men for SØREN hvor jeg glæder mig...det er helt fuldstændig uvirkeligt at der kun er 10 uger tilbage ...det er bare så fantastisk og skræmmende og skønt og alt muligt... 

Sky 30+3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.