Astma...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.130 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. januar 2008

Kristina V

Nogle af jer som har et barn med astma?
Karoline har haft en rigtig hvæsen de sidste dag og det bliver være og være. Ingen forkøelse.. Vi ska ned til lægen for at han kan lytte på hende, sys bare det er lidt skræmmende.. Manden og hans bror havde astma som små, og de stoppede med at trække vejret sagde min svigermor, og de lavde ikk andet end at køre frem og tilbage med dem til sygehuset, for div test OSV..

Vi har danmarks dejligste hund og nu er jeg selvfølgelig bange for at det er den. Men kan det godt være ham når det først kommer her et halvt år efter???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2008

Heidi.

Hejsa..

Ja min store datter på 4½ har astma.. Det startede som astmatisk bronkitis..da hun var 13 måneder.. Hun var dog meget syg da det blev konstateret..

Min lille datter har astmatisk bronkitis, og hun hvæser meget, og raller og hoster, jeg kunne kende symptomerne fra min store datter, og ved et kontrolbesøg med Frederikke fik jeg lægen til at lytte på den lille og der var ingen tvivl..

Jeg har aldrig 7-9-13 prøvet at en af dem ikke kunne trække vejret.. Men de kan ikke leve uden medicin..

Vi har både haft hund og kat, og vi skitle os af med dem, men der var ingen bedring her.. Men hunden kan godt fremprovokere det.
Min store datter er prikrestet 2 gange, og der er ikke nogle dyr hun ikke kan tåle..
Den lille er ikke testet, da man ikke kan få et ordenligt resultat før de er 3 år..

Kh Heidi

Anmeld

28. januar 2008

Jan9e D

Hej Heidi

Mathine har også atsma, og lige pt for hun 1x1pust forbyggende medicin, 2x3 anfalds medicin samt 1 gang tyggetablet om dagen. Så nu er hun oppe på max dosis af hvad hun må få om dagen. MEN jeg har aldrig oplevet at hun er holdt op med at trække vejeret. Hendes iltmætning i blodet har dog været meget lav.

Nu har vi kørt med max doser i et par måneder og skal nu til en professer i atsma, her den 5. og så skal ha se hvilke tiltag der nu skal til, hvis hun får det værre.

Kh Jannie

Anmeld

28. januar 2008

Kristina V

Vi ska ned til lægen i eftermiddag, så han kan høre det der med det samme hvis det er astma??

Hun nyser nok en 3-4 gange om dagen også, så sys bare der er så mange ting.. Og med vores held er det med garenti hunden hun ikk kan tåle...

Anmeld

28. januar 2008

Heidi.

Hej Kristina..

Jeg ville nog ikke stole på minlæge for han sagde at ingen af mine børn havde astam eller astmatisk bronchitis..
Man kan nemlig som regel først hører det når der er givet medicin.. Jeg ville bede om en henvisning til børneafdelingen på jeres hospital...
Men dygtig læge med forstand på lungesygdomme hos børn kan godt hører det..

Kh Heidi

Anmeld

28. januar 2008

Heidi.

Hej Jannie.

Er det Sinqular Martine får?? Dem har Frederikke nemlig fået, desværre uden virkning..

Begge mine får Spirocord morgen og aften og Ventilone efter behov...

Frederikke kommer bare til at hoste meget af Spirocorden...

Kh Heidi

Anmeld

28. januar 2008

Kristina V

Sys vores læge er oki go.. Han er rigtig go med Karoline og pjatter altid med hende så hun på ingen måde er bange for ham. Vi levede nede hos ham og på børne afd. de første måeder af hendes liv, så der er ingen ting der.. Men så må vi se hva han siger.
Har sådan helt kriller i maven på en dårlig måde, men det er nok pga alle de skrøk historier der er sket med manden og han bror...

Anmeld

28. januar 2008

Pia

Hej Kristina.

Min datter har asmatisk bronkitis, men kun når hun er forkølet.
Når hun er frisk og ikke snottet er der ikke noget og mærke eller høre på hende.
Men når hun bliver forkølet kommer hun meget let til og hoste og hive efter vejret.
Så vi har det der hedder ventoline til hende, som hun får efter behov , når hun er forkølet.
I følge vores læge vil hun højst sandsynelig vokse fra det, da det kun er i forbindelse med forkøelse, at hun har det.
Af en eller anden grund har de fleste børn asmastisk bronkitis. Men mange vokser fra det, når de er omkring de 4 år.
Hverken mig eller min mand har haft astma tidligere. Men nu har jeg faktisk to gange på ganske kort tid, haft bronkitis / begynde lungebetændelse.
Så jeg er rimlig over bevidst om, at det er noget med det omskiftende vejr der gør det..
Klimaet er jo efter hånden noget anderledes end det vi egentlig er vant til.

Håber ikke det er alvorligt ved jer.

Hvor i Lunderskov bor du?? Spørger fordi vi har købt vores dejlige hund ved Kennel tears of joy, som bor i Lunderskov.:)
Nu ved jeg ikke om du er hunde menneske, men det kune jo være du kendte dem..

Kh Pia.

Anmeld

28. januar 2008

Kristina V

Hei Pia...

Vi bor i en lille flægge der hedder Skanderup i Lunderskov kommune... Uha elsker hunde:) Især min egen:) Men går ikk så meget op i race haløj stamtavle og det hele.. Fik vores Labrador af en gammel kollega.. Det var ikk meningen, men han var ssåååå sød(L)

Jamen vi var jo så til læge idag og han mente bestem det var vejret, for hun er jo fin ellers.. Så vi fik lidt der kunne tage raslen.. AMnden har bare haft slem astma som barn så var nervøs. men det kunne han odt forstå, og vil også holde lidt øje med hende. Så nu venter vi bare lige og ser.. Får det bare altid så skidt når jeg ska til læge med hende ( det må være en moder ting)..

Anmeld

29. januar 2008

Karina N.

Hejsa Kristina,

Jeg vil da også lige tilføje at man ikke nødvendigvis kan høre astma ved et alm. lægebesøg. Min søn fik kigkoste (var vaccineret) da han 3 år, men hosten stoppede ikke igen. Vi var til læge med ham et utal af gange fordi han bare hostede og hostede hele tiden - specielt om natten var det slemt. Det tog 1½ år inden en ny læge foreslog at vi prøvede med astma medicin - just in case...Der gik 3 dage, så stoppede hans hosten og han har været på medicin siden. Vi har dog i en periode prøvet at trappe ned - ca. 1 års tid. Der havde han astmatisk bronkitis, sagde lægen. Ved lægebesøg var der igen intet at høre. Han fik så lavet priktest som lavede svagt udslæt ved husstøvmider og derefter en lungefunktionstest, da han var gammel nok til det. Testen viste at han kun havde 50% af den styrke som kunne forventes af sin alder, testen blev lavet flere gange for at tjekke om det nu også kunne passe. Han får nu fuld dosis igen og står for at skal have lavet ny test igen..

Mikkel har kun haft en decideret astma anfald een gang og vi har aldrig oplevet at han har glemt at trække vejret! Han er 9 år nu.

Håber det ikke er slemt med hende, men hvis hun har astma så er der gode muligheder for behandling og meget mere viden end man havde da din mand var lille.

Kh.
Karina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.