Hvilken "maling"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2010

MariaJ

SpunkenJo skriver:

Hej Maria

Bare sådan af ren nysgerrighed, hvordan valgte I navnet Johanna?

Jeg spørger fordi jeg hedder det samme selv, men mit er valgt, idet min svenske farmor hed det.

Der var et forældrepar i den vuggestue jeg arbejdede i for mange år siden, som kaldte deres nye lille pige Johanna, fordi de syns mit var så fint med a'et i enden.

Håber hun trives den lille pige, og at stoftrykene er blevet fine

Knus Johanna

Sjovt at du hedder Johanna. Flot navn . Vores datter er opkaldt efter sin tyske oldemor, så der kommer navnet fra for os. Vi ledte i det hele taget efter et navn der kunne bruges både i Norge, hvor vi bor, i Danmark, hvor jeg kommer fra og i Tyskland, hvor min mand kommer fra og Johanna levede op til alle "kravene" og var så ovenikøbet familierelateret.

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

SpunkenJo

MariaJ skriver:

Sjovt at du hedder Johanna. Flot navn . Vores datter er opkaldt efter sin tyske oldemor, så der kommer navnet fra for os. Vi ledte i det hele taget efter et navn der kunne bruges både i Norge, hvor vi bor, i Danmark, hvor jeg kommer fra og i Tyskland, hvor min mand kommer fra og Johanna levede op til alle "kravene" og var så ovenikøbet familierelateret.

Maria

Det er også et meget brugt navn i ØStrig. Jeg fandt ud af det da jeg boede dernede o kortere perioder

Herhjemme i DK, er der ikke mange som hedder det, og min generation og ældre er vi meget få. Tilgengæld, kender vi alle sangen om Kamelen Johanna

Anmeld

16. juni 2010

MariaJ

SpunkenJo skriver:

Det er også et meget brugt navn i ØStrig. Jeg fandt ud af det da jeg boede dernede o kortere perioder

Herhjemme i DK, er der ikke mange som hedder det, og min generation og ældre er vi meget få. Tilgengæld, kender vi alle sangen om Kamelen Johanna

Ja, herhjemme går vi åbentbart ind for børnenavne, der optræder i sange om dyr . Hvis det var blevet en dreng skulle han have heddet Rasmus - som i "Rapanden Rasmus". Nu blev det så kamelen Johanna i stedet.

Anmeld

16. juni 2010

SpunkenJo

MariaJ skriver:

Ja, herhjemme går vi åbentbart ind for børnenavne, der optræder i sange om dyrg style="border-width: 0px;" src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12371.gif" alt="" class="ForumLinkedImage"/>. Hvis det var blevet en dreng skulle han have heddet Rasmus - som i "Rapanden Rasmus". Nu blev det så kamelen Johanna i stedet.

Ja, eller Rasmus-Klump

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.