Fødte du i vand hjemme? eller brugte vand som smertelindring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2010

CamillaT89

DK skriver:

Jeg fødte på sygehuset, og fra jeg kom ind på fødestuen til jeg fik presseveer lå jeg i karret. Det var såååå skønt...

Jeg håber at føde hjemme denne gang, og vil klart have et kar. Jeg kan se på foreningen forældre og fødsel der kan man som ikke medlem leje et kar i 5 uger for 650 kr og det er da ikke dyrt for 5 ugers leje synes jeg!

Jeg tror jeg vil føde i karret denne gang, men er ikke sikker. Men uanset hvad så bliver jeg nødt til at have et kar. Det var så dejligt at være dernede!!

Hvis man køber medlemskab samtidig med leje af kar, så koster det kun 550,-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

DK

http://www.hjemmefoedsel.net/showthread.asp?id=20050602231956X5479

Hun beskriver hvad hun har købt i den øverste indlæg, og så ca. 10-15 indlæg nede så har hun født og skriver hvordan det duede!

Anmeld

15. juni 2010

isimaven

DK skriver:

Jeg søgte lige lidt på nettet og fandt en tråd et sted om en mor der havde købt et oppusteligt badekar hos toys r us. Det var 500 liter og havde kostet 199 kr. Det kunne sagtens bære hendes vægt ude i kanterne uden at "klappe sammen" og så havde de bare smidt det ud bagefter og havde ikke bøvlet med rengøring og aflevering osv! Det havde også været oppusteligt i bunden så det havde været rart for hende at sidde nede i bunden.

Det synes jeg bare var super smart! Man skal nok bare købe et her til sommer da udvalget af badebassiner nok ikke er så stort til januar når jeg skal føde, he he....

jeg har købt et stort bassin til ungerne her i sommer "varmen" (hvis vi får noget hehehe) og plotter lidt at bruge det til fødslen når den tid kommer, vil vaske det og så købe sådan en linning (sådan en kæmpe pose, kan købes hos mamaslife for 149 kr) man kan sætte i karet for at være sikker på at det er helt rent til fødslen.

Karet er lækkert oppusteligt også i bunden og virker meget stabilt, kostede 229 i føtex og rummer omkring 500 liter så jeg tror det bliver det.

Jeg har altid ønsket mig en vandfødsel men aldrig prøvet, 1. gang var det ikke et tilbud på nyk. sygehus, anden gang gik det for stærkt så nu er jeg spændt på om 3. gang bliver en vandfødsel eller om jeg vælger at kravle i land

Anmeld

16. juni 2010

ML

Jeg skal også føde hjemme, snart forhåbentlig (40 +6 i dag), og har gjort mig nogle af de samme tanker som dig omkring fødekar. Jeg prøvede det ikke ved min første fødsel da det pludselig gik stærkt, og havde på en måde lyst til det med denne. Men er kommet frem til at jeg alligevel synes det er lidt for besværligt ift at jeg ikke ved hvor meget jeg vil få brug for det. Jeg vil hellere have min mands fulde opmærksomhed og støtte end at han skal ordne alt muligt praktisk. Plus at transport af karet er et problem og det at vi bor i en to værelses vil gøre at her pludselig blive meget trangt. Så jeg satser på brusebad og bevægelse og har undersøgt lidt med andre former for alterantiv smertelindring (chiliplaster og ingefærklude).

Men kan da godt forstå at folk er glade for vand som lindring, så hvis man virkelig har lyst, så endelig! Så er det lidt ligemeget om det koster lidt. Det vigtigste er jo et sundt barn og en god oplevelse for mor, far og barn. Held og lykke med det når du kommer så langt!

Anmeld

16. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg fødte Idun i vand herhjemme og skal også føde Frigg i vand herhjemme. Det var fantastisk dejligt og jeg vil KUN anbefale at I gør det. Det er penge GODT givet ud

Jeg tror man kan leje gennem forældre og fødsel, men jeg ved det ikke helt, for vi lejer jo gennem hjemmefødselsordningen

Det er absolut ingen svineri eller noget at have vandkar stående og jeg tror helt sikkert at du får det brugt.

Jeg har Iduns fødsel liggene herinde og jeg har linket til den fra min profil.

Rigtig god fornøjelse!!

Anmeld

16. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Fandt lige det her: La bassine

Det er det bassin, vidst nok, de bruger heroppe i HF ordningen nu om dage Det koster kun 69 pund, hvis man køber det... Det er da ikke så galt?

Og du KAN jo sælge det bagefter, hvis det er... Man kan få sådan nogen store poser til at putte i, så det ikke bliver snasket eller beskidt.

I 'gamle dage', da Idun blev født og det var den der store 'tupperware-agtige' ting vi fødte i, så skulle vi vaske det af, før og efter med rodalon eller klorin eller noget også blev det vasket af 2 gange mellem hver fødsel. Det fungerede fint. Nu bruger de vidst de der poser der.

Men dem der har prøvet det der bassin, siger at det er helt vildt dejligt at føde i, så det glæder jeg mig til

Anmeld

18. juni 2010

msax

DK skriver:

http://www.hjemmefoedsel.net/showthread.asp?id=20050602231956X5479

Hun beskriver hvad hun har købt i den øverste indlæg, og så ca. 10-15 indlæg nede så har hun født og skriver hvordan det duede!

1000 tak for linket

Jeg tror det er det jeg ender med (et fint oppusteligt badebassin med brede kanter). Det havde kæresten heller ikke så meget imod, så nu er det bare på bassinjagt.

Jeg håber rigtig meget at det bliver til en hjemme vand fødsel... men ellers har jeg hørt at der er fødekar på alle stuerne på Viborg sygehus (noget jeg lige skal have tjekket op på).

TAk for alle jeres dejlige svar. Det er rart lige at høre hvad andre har gjort og overvejet i samme situation.

SMIL fra Mette 33+2

Anmeld

22. juni 2010

Tina2

msax skriver:

1000 tak for linket

Jeg tror det er det jeg ender med (et fint oppusteligt badebassin med brede kanter). Det havde kæresten heller ikke så meget imod, så nu er det bare på bassinjagt.

Jeg håber rigtig meget at det bliver til en hjemme vand fødsel... men ellers har jeg hørt at der er fødekar på alle stuerne på Viborg sygehus (noget jeg lige skal have tjekket op på).

TAk for alle jeres dejlige svar. Det er rart lige at høre hvad andre har gjort og overvejet i samme situation.

SMIL fra Mette 33+2

Jeg fødte på sygehuset sidst og fødte i vand, det var intet mindre end FANTASTISK!

Denne gang skal jeg føde hjemme og jeg har købt et af de oppustelige fødekar fra Mamaslife- dog brugt på DBA med ALT udstyr til for ialt 700 kr :-) Brugt en gang før.....

Anmeld

22. juni 2010

Lou87

Kan fra andre kun anbefale vandfødsel, overvejer det stærkt selv pga så mange anbefalinger fra bekendte

Men dog på sygehus..

Nogen skrev vandet blev meget klamt.. er dette rigtigt eller er det forskelligt fra person til person mon ? Self kommer der noget ud , men man har heller ikk lyst til og side og bade i .. ja .. snask
Nogen der har erfaringer med det ?

Anmeld

5. august 2010

Slettet

Solajma skriver:

Jeg har prøvet både at føde i vand (på sygehuset) og på "land", og kan KLART anbefale en vandfødsel   

Vandet virkede super smertelindrende og gjorde det nemmere at slappe af imellem veerne.. Jeg fik INGEN form for anden bedøvelse/smertelindring, og kan derfor nemt sammenligne de to måder at føde på 

Dit indlæg er som musik i mine øre! Jeg skal føde for tredje gang her til oktober (2. hjemmefødsel) og jeg vil denne gang prøve, at føde i vand for at tage de værste smerter ... Jeg har ikke fået smertelindring ved de andre fødsler, så jeg har store forventninger til vandet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.