Fødte du i vand hjemme? eller brugte vand som smertelindring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: fødte du i vand hjemme eller brugte vand som smerte lindring?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

9.352 visninger
21 svar
0 synes godt om
15. juni 2010

msax

Hej dejlige mødre..

Jeg vil rigtigt gerne føde hjemme og også rigtig gerne i vand.

Men men - kæresten er helt med på at føde hjemme, men er ikke helt med på vandet. Ikke fordi selve vandet er et problem, men fordi det er lidt dyrt at leje/købe at kar vandet kan være i. Han tror ikke jeg vil få det brugt og syntes derfor det er mange penge at give ud.

Ved min første fødsel, foregik på Hillerød sygehus, var der ikke mulighed for vand - desværre. Så jeg ved ikke hvordan jeg vil reagerer på at komme i vand. Men syntes det kunne være så smukt at føde i vand og tror det vil give en dejlig smertelindring undervejs.

Så hvor mange af jer der har født hjemme, har født i vand/brugt vand som smertelindring?

Havde jeres jordmoder nogen anden form for smertelindring med? eller hvordan? (jeg fik ikke smertelindring ved den første fødsel - men det kan jo være jeg måske for brug for det denne gang).

SMIL fra Mette 32+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

hc=k

Jeg fødte på skejby og ikke i vand, men jeg kom i badekar for at lindre smerten. Det var rigtig dejligt de første 10 minutter og så kunne jeg simpelthen ikke holde det ud mere. Vandet blev så ulækkert og jeg bare ville op igen. Det er mærkeligt at tænke på sådan noget, men det fokuserede jeg meget på hehe.

Min jordmoder kom med sådan nogle små poser med opvarmet salt som jeg fik på lænden og de var rigtig gode.

Jeg fik en epedoral og jeg føler at den redede mit liv, jeg blev meget dårlig med høj feber under veerne, men da jeg fik den fik jeg det bare super

Hvis jeg skal have et barn mere engang vil jeg bestemt helst føde på et hospital for så er jeg sikker på at der er de mennesker jeg skal bruge og at der kan blive gjort noget med det samme hvis der går noget galt.

Anmeld

15. juni 2010

Maddox

Jeg har prøvet både at føde i vand (på sygehuset) og på "land", og kan KLART anbefale en vandfødsel   

Vandet virkede super smertelindrende og gjorde det nemmere at slappe af imellem veerne.. Jeg fik INGEN form for anden bedøvelse/smertelindring, og kan derfor nemt sammenligne de to måder at føde på 

Anmeld

15. juni 2010

Corn

Jeg afventer veerne med nummer tre.. Jeg har ikke prøvet at være i vand før, og dette bliver min første hjemmefødsel... jeg har ikke fået nogen former for smertestillende ved de to første fødsler...

Men...

Jeg vil ikke i vand. Jeg kan bruge vores bruser hvis jeg vil have vand, og ellers vil jeg bare gerne gå, stå og rokke med kroppen, da jeg bliver meget rastløs under veerne og ikke rigtig bryder mig om berøring(hverken fra mand eller vand) under arbejdet...

Jeg glæder mig rigtig meget, og jeg er overbevist om, at bare det at jeg ikke skal ud i bilen og sidde med veer i 40 minutters kørsel, det er ren morfin for mig.

Majken 37+4

Anmeld

15. juni 2010

kht

jeg har ikke født i vand men brugt det til smertelindring de to af gange og skal have det helt klart denne gang om det bliver en oppustlig eller en af dem fra forældre og fødsel ved jeg ikke enu

men min storer ønske er at føde i vand men det har bare ikke lykkes for mig da den første gang fik jeg en rygmargs bedøvelse og den anden gang gik det så stærk at vi ikke noget det, trede gang stod han skæv så jeg kom op efter 3 timer i vand og da han først var på plade gik der kun 45min fra jeg var 3 cm åben til han lage på min mave så denne gang håber jeg at denne gang skal det værer for eller bliver de ikke til får vi skal ikke have flerer. 

kh. kht 19+2

Anmeld

15. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
kht skriver:

jeg har ikke født i vand men brugt det til smertelindring de to af gange og skal have det helt klart denne gang om det bliver en oppustlig eller en af dem fra forældre og fødsel ved jeg ikke enu

men min storer ønske er at føde i vand men det har bare ikke lykkes for mig da den første gang fik jeg en rygmargs bedøvelse og den anden gang gik det så stærk at vi ikke noget det, trede gang stod han skæv så jeg kom op efter 3 timer i vand og da han først var på plade gik der kun 45min fra jeg var 3 cm åben til han lage på min mave så denne gang håber jeg at denne gang skal det værer for eller bliver de ikke til får vi skal ikke have flerer. 

kh. kht 19+2

Samme her - brugte vandet som smertelindring med stor succes, især i starten. Du kan evt. læse min FB (Jonathans fødsel i Klostergade) og ellers er der et billede her:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. juni 2010

DK

Jeg fødte på sygehuset, og fra jeg kom ind på fødestuen til jeg fik presseveer lå jeg i karret. Det var såååå skønt...

Jeg håber at føde hjemme denne gang, og vil klart have et kar. Jeg kan se på foreningen forældre og fødsel der kan man som ikke medlem leje et kar i 5 uger for 650 kr og det er da ikke dyrt for 5 ugers leje synes jeg!

Jeg tror jeg vil føde i karret denne gang, men er ikke sikker. Men uanset hvad så bliver jeg nødt til at have et kar. Det var så dejligt at være dernede!!

Anmeld

15. juni 2010

msax

DK skriver:

Jeg fødte på sygehuset, og fra jeg kom ind på fødestuen til jeg fik presseveer lå jeg i karret. Det var såååå skønt...

Jeg håber at føde hjemme denne gang, og vil klart have et kar. Jeg kan se på foreningen forældre og fødsel der kan man som ikke medlem leje et kar i 5 uger for 650 kr og det er da ikke dyrt for 5 ugers leje synes jeg!

Jeg tror jeg vil føde i karret denne gang, men er ikke sikker. Men uanset hvad så bliver jeg nødt til at have et kar. Det var så dejligt at være dernede!!

Nej der er det ikke så dyrt - men transporten af karet er lidt et problem for os...

Jeg satser på at jordmoderen kommer med en masse gode argumenter når hun kommer på hjemmebesøg om 14 dage.

SMIL fra mette 32+5

Anmeld

15. juni 2010

DK

msax skriver:

Nej der er det ikke så dyrt - men transporten af karet er lidt et problem for os...

Jeg satser på at jordmoderen kommer med en masse gode argumenter når hun kommer på hjemmebesøg om 14 dage.

SMIL fra mette 32+5

Jeg søgte lige lidt på nettet og fandt en tråd et sted om en mor der havde købt et oppusteligt badekar hos toys r us. Det var 500 liter og havde kostet 199 kr. Det kunne sagtens bære hendes vægt ude i kanterne uden at "klappe sammen" og så havde de bare smidt det ud bagefter og havde ikke bøvlet med rengøring og aflevering osv! Det havde også været oppusteligt i bunden så det havde været rart for hende at sidde nede i bunden.

Det synes jeg bare var super smart! Man skal nok bare købe et her til sommer da udvalget af badebassiner nok ikke er så stort til januar når jeg skal føde, he he....

Anmeld

15. juni 2010

msax

DK skriver:

Jeg søgte lige lidt på nettet og fandt en tråd et sted om en mor der havde købt et oppusteligt badekar hos toys r us. Det var 500 liter og havde kostet 199 kr. Det kunne sagtens bære hendes vægt ude i kanterne uden at "klappe sammen" og så havde de bare smidt det ud bagefter og havde ikke bøvlet med rengøring og aflevering osv! Det havde også været oppusteligt i bunden så det havde været rart for hende at sidde nede i bunden.

Det synes jeg bare var super smart! Man skal nok bare købe et her til sommer da udvalget af badebassiner nok ikke er så stort til januar når jeg skal føde, he he....

Hmm - det lyder smart...'

vil du ikke sende et link til tråden?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.