Alternativ igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.876 visninger
17 svar
0 synes godt om
15. juni 2010

ML

Hej alle jer erfarne mødre.

jeg er nu 40+5 med mit andet barn og orker efterhånden ikke mere. Både psykisk og fysisk er jeg alt for træt af at være gravid og ikke have overskud til noget. Der er utallige tegn og opstarts signaler, men ikke rigtig noget der udvikler sig. Det forvirrer og frustrerer mig virkelig efterhånden.

Jo mere jeg går over tid, jo mere bekymret bliver jeg også for om alt nu stadig er ok med den lille. Så jeg vil nu prøve at henvende mig til alternative behandlere for at se om de kan gøre noget for at hjælpe fødslen igang. Har hørt at zoneterapi eller akupunktur kan hjælpe. Derfor vil jeg høre om der er nogen der har erfaringer med det? Det kan vel ikke skade at prøve lidt forskelligt...

På forhånd tak for jeres historier!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

fridolina

Hej ml.
Ved mig er det godt nok kun den første men kan sætte mig ind i hvordan du har.
Jeg er selv 40+5 idag.
En af mine veninder snakkede om en ve cocktail.
Man skal bruge 1dl ricinusolie kan fås på apotheket, 1dl øl og en god tyk skive rugbrød..
Drik blandingen af olie og øl og spis rugbrødet bagefter.
Du kan forvente at få en god gang diarre da ricinusolie er et afføringsmiddel.
Men på grund af din diarre sætter du nok veerne igang ved af tarmbevægelsen.
Håber det maske kunne hjælpe dig lidt.
Jeg tør ikke selv.. .
Min slimprop gik søndag middag men har overhovedet ingen veer haft siden. JEg har normalt plukveer eller øvelses veer konstant.

Hilsen Kim og Liva

Anmeld

15. juni 2010

ML

Tak for opskrift. Det lyder godt nok ulækkert, men det kan være at jeg om et par dage er villig til hvad som helst!

Jeg tror egentlig ikke å meget på alle de husråd om gåture, trappegang og sex. Tror kroppen skal være klart til det først, men så kan det måske godt gøre en forskel på en dag eller to. Hvem ved? man bliver træt at at gætte og vil bare gerne gøre noget

Håber da også snart du kommer i gang af dig selv!

Anmeld

15. juni 2010

tb

ML skriver:

Tak for opskrift. Det lyder godt nok ulækkert, men det kan være at jeg om et par dage er villig til hvad som helst!

Jeg tror egentlig ikke å meget på alle de husråd om gåture, trappegang og sex. Tror kroppen skal være klart til det først, men så kan det måske godt gøre en forskel på en dag eller to. Hvem ved? man bliver træt at at gætte og vil bare gerne gøre noget

Håber da også snart du kommer i gang af dig selv!

ja, jeg tror heller ikke rigtig på alle de husråd.. vi har os prøvet sex  og af for lange gåture får jeg bare herre ondt i lænden.. har prøvet at overspise ananas, da det os skulle sætte noget i gang.. men næ nej  tror simpelthen os bare kroppen skal være klar

sender da lige en ordentlig bunke vestøv afsted!!

Anmeld

15. juni 2010

fridolina

Altså den der kære vecocktail skulle hjælpe. tre af mine veninder har prøvet og de fødte allesammen indenfor 24 timer... Men jeg tør ikke..

Der er måske lidt kylling over mig hvad det angår.

hvis jeg begynder at gå får jeg ondt i underlivet og lændet og bliver nød til at holde mange pauser.

Når jeg så kommer hjem og sætter mig flår det hele vejen ned igennem ryggen ca 10 min.

og det var så det.
Så kan jeg ellers have en rolig dag bagefter.

Sender vestøv afsted til jer begge.. .

Anmeld

16. juni 2010

ML

Jeg var i går til akupunktur og privat jordemoder som i en times tid prøvede at arbejde lidt for at sætte gang i fødslen. Jeg havde aldrig prøvet akupunktur før og det var bestemt en god oplevelse. Meget alternativt og new-age agtigt, så det skal man selvfølgelig være positiv overfor.

Men altså, indtil videre er der ikke rigtig sket noget andet end de evindelige plukkeveer og menssmerter...  Og det er jo svært at sige noget om effekterne af sådan en bahandling. Men nu må vi se, skade gør det i hvertfald ikke, og så følte jeg lidt at jeg i det mindste gjorde noget for det selv. Så det kan anbefales til andre der er utålmodige

Anmeld

16. juni 2010

Corn

Husrådet med sex skal man nok også lige se på med kritiske øjne... Det er et stof i sæden der virker igangsættende...

Her er det jo så at manden kommer ind i billedet, for hvis det skal kunne sætte gang i noget, så skal der "kun" små 5.000 udløsninger til, for at det virker... Ved ikke hvor mange mænd, der er klar på at stå den distance

Og så er det jo ikke kvindes krop der bestemmer hvornår der skal ske noget, det er baby selv der sætter fødslen igang...

Anmeld

16. juni 2010

ML

Tråden var egentlig heller ikke ment som husråds-tråd, men derimod for at høre andres erfaringer med igangsættelses forsøg/behandlinger der ikke er medicinske.Husråd er der nok af og dem kan man hurtig køre sig selv træt i, tror jeg.

Faktisk er det lidt interessant at man ikke ved hvad der sætter fødslen igang, om det er barnet, livmoderen, hormoner i kvinden eller moderkagen der efterhånden ikke virker så godt mere. Eller en kombination af det hele. 

Den alternative behandler jeg var til snakkede også om at være psykisk klar til fødslen, og det tror jeg bestem også er vigtig at man tænker lidt over...

Anmeld

16. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Macaab skriver:

Husrådet med sex skal man nok også lige se på med kritiske øjne... Det er et stof i sæden der virker igangsættende...

Her er det jo så at manden kommer ind i billedet, for hvis det skal kunne sætte gang i noget, så skal der "kun" små 5.000 udløsninger til, for at det virker... Ved ikke hvor mange mænd, der er klar på at stå den distance

Og så er det jo ikke kvindes krop der bestemmer hvornår der skal ske noget, det er baby selv der sætter fødslen igang...

LOOOOL Ja, så skal man sku knalde igennem!!!... FNIS...

Det kan godt være at sex, som igangsætning ikke virker, i praksis så. Men det er da meget rart at knalde igennem, inden man lige holder en lille pause, når bebsen kommer ud?

Jeg kan anbefale en tur i IKEA Det kender jeg (incl mig selv) et par stykker, der har født af...

Anmeld

16. juni 2010

Corn

Zafir skriver:

LOOOOL Ja, så skal man sku knalde igennem!!!... FNIS...

Det kan godt være at sex, som igangsætning ikke virker, i praksis så. Men det er da meget rart at knalde igennem, inden man lige holder en lille pause, når bebsen kommer ud?

Jeg kan anbefale en tur i IKEA Det kender jeg (incl mig selv) et par stykker, der har født af...

Det giver lissom "den våde plet" en helt ny mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.