~~M.Nielsen~~ skriver:
Da vi har enormt mange problemer med, at vores datter vil sove om aftenen, og bare skriger konstant, vil jeg prøve om det hjælper, at hun får flaske, så jeg er sikker på hun får nok der.. Jeg vil malke ud, og så får hun det.. (og jeg ved hun ikke har ondt i maven!)
Men hvor meget skal jeg malke ud, og hvor meget må hun få på den måde? Og er der noget andet jeg skal vide? Eller skal jeg bare malke ud og så give hende til hun ikke vil have mere?
En, efterhånden meget meget træt og deprimeret mor! 
hvor gammel er hun nu?
Nikoline havde også en forfærdelig periode hvor hun skreg flere timer hver aften...
til sidst fandt jeg ud af, at det (for mig) handlede om accept! jeg måtte, inde i mig selv, acceptere at hun var ked og acceptere at hun ikke ville sove. Det gjorde perioden lidt lettere... At jeg lærte at acceptere at lade huset sejle, eller at acceptere at jeg ikke kunne sove nu osv osv... det ER hårdt!
mht at malke ud... hvilken pumpe har du?
du skal sørge for at alt er sterilt.
du skal malke ud, efter hun har spist ved dig... Hvis hun skal have det med det samme giver du hende bare mælken...
hvis du skal gemme det, skal det på køl, bagerst i køleskabet. Og du må ikke hælde ny modermælk oveni for at gemme det. så skal du gemme flere portioner. mælken kan stå et døgn. der er meget fedt i, så det skiller, det skal du ikk blive forskrækket over
hvis hun skal til at spise må du godt blande to udmalkninger.
du kan også fryse mælken. 1 mdr mener jeg.