hvis jeg gerne vil give flaske, men hun om aftenen...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.016 visninger
22 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

Bare mig..

Da vi har enormt mange problemer med, at vores datter vil ikke sove om aftenen, og bare skriger konstant, vil jeg prøve om det hjælper, at hun får flaske, så jeg er sikker på hun får nok der.. Jeg vil malke ud, og så får hun det.. (og jeg ved hun ikke har ondt i maven!)

Men hvor meget skal jeg malke ud, og hvor meget må hun få på den måde? Og er der noget andet jeg skal vide? Eller skal jeg bare malke ud og så give hende til hun ikke vil have mere?

En, efterhånden meget meget træt og deprimeret mor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

dorthemus

Hvorfor må hun ikke sove om aftenen? Min datter sover også aftenen væk, men bliver tanket op inden og så igen når vi går i seng

Anmeld

14. juni 2010

Ni-ko-li-ne

~~M.Nielsen~~ skriver:

Da vi har enormt mange problemer med, at vores datter vil sove om aftenen, og bare skriger konstant, vil jeg prøve om det hjælper, at hun får flaske, så jeg er sikker på hun får nok der.. Jeg vil malke ud, og så får hun det.. (og jeg ved hun ikke har ondt i maven!)

Men hvor meget skal jeg malke ud, og hvor meget må hun få på den måde? Og er der noget andet jeg skal vide? Eller skal jeg bare malke ud og så give hende til hun ikke vil have mere?

En, efterhånden meget meget træt og deprimeret mor!

hvor gammel er hun nu?

Nikoline havde også en forfærdelig periode hvor hun skreg flere timer hver aften...

til sidst fandt jeg ud af, at det (for mig) handlede om accept! jeg måtte, inde i mig selv, acceptere at hun var ked og acceptere at hun ikke ville sove. Det gjorde perioden lidt lettere... At jeg lærte at acceptere at lade huset sejle, eller at acceptere at jeg ikke kunne sove nu osv osv... det ER hårdt!

mht at malke ud...  hvilken pumpe har du?

du skal sørge for at alt er sterilt.

du skal malke ud, efter hun har spist ved dig... Hvis hun skal have det med det samme giver du hende bare mælken...

hvis du skal gemme det, skal det på køl, bagerst i køleskabet. Og du må ikke hælde ny modermælk oveni for at gemme det. så skal du gemme flere portioner. mælken kan stå et døgn. der er meget fedt i, så det skiller, det skal du ikk blive forskrækket over

hvis hun skal til at spise må du godt blande to udmalkninger.

du kan også fryse mælken. 1 mdr mener jeg.

Anmeld

14. juni 2010

Bare mig..

dorthemus skriver:

Hvorfor må hun ikke sove om aftenen? Min datter sover også aftenen væk, men bliver tanket op inden og så igen når vi går i seng

Hov, det var en fejl... Hun vil bestemt ikke sove... Og det er skide hårdt.. hun sover hele dagen væk, men hver aften begynder skrigerriet, og vi er ved at blive sindssyge!

Anmeld

14. juni 2010

dorthemus

Ni-ko-li-ne skriver:

hvor gammel er hun nu?

Nikoline havde også en forfærdelig periode hvor hun skreg flere timer hver aften...

til sidst fandt jeg ud af, at det (for mig) handlede om accept! jeg måtte, inde i mig selv, acceptere at hun var ked og acceptere at hun ikke ville sove. Det gjorde perioden lidt lettere... At jeg lærte at acceptere at lade huset sejle, eller at acceptere at jeg ikke kunne sove nu osv osv... det ER hårdt!

du skal malke ud, efter hun har spist ved dig... Hvis hun skal have det med det samme giver du hende bare mælken...

hvis du skal gemme det, skal det på køl, bagerst i køleskabet. Og du må ikke hælde ny modermælk oveni for at gemme det. så skal du gemme flere portioner. mælken kan stå et døgn. der er meget fedt i, så det skiller, det skal du ikk blive forskrækket over

En god pointe, det med accepten  Min datter er meget vågen om dagen og sover så om aftenen....det har jeg måttet acceptere, at vil jeg hvile så blir det om aftenen og ikke dagen hvor jeg synes dt er mest passende

Anmeld

14. juni 2010

Ni-ko-li-ne

~~M.Nielsen~~ skriver:

Hov, det var en fejl... Hun vil bestemt ikke sove... Og det er skide hårdt.. hun sover hele dagen væk, men hver aften begynder skrigerriet, og vi er ved at blive sindssyge!

hvor længe sover hun om dagen?

vi vækkede vores datter hver 3½ - 4 time... for at give hende en rytme, så hun kunne kende forskel på dag og nat

Anmeld

14. juni 2010

Ni-ko-li-ne

dorthemus skriver:

En god pointe, det med accepten  Min datter er meget vågen om dagen og sover så om aftenen....det har jeg måttet acceptere, at vil jeg hvile så blir det om aftenen og ikke dagen hvor jeg synes dt er mest passende

det tog altså noget tid, og det trak tæder ud... men et eller andet sted, var det det der skulle til...

jeg måtte lære at acceptere at jeg ikke kunne gå i bad præcis lige nu fordi jeg lige ville.... osv...

Anmeld

14. juni 2010

dorthemus

~~M.Nielsen~~ skriver:

Nåh så forstår jeg bedre  Øv hvor træls...her er det lige omvendt. Puh det er hårdt når de er vågne i flere timer og man intet kan gøre. Det længste Runa har været vågen er 7 timer

Anmeld

14. juni 2010

Bare mig..

Ni-ko-li-ne skriver:

hvor gammel er hun nu?

Hun er 4 uger, og har gjort det siden hun var halv anden uge ca..

Vi er simpelthen ved at rive hårene ud på hinanden, og blive sindssyge, for hele dagen er hun så nem! Jeg tuder HVER aften, fordi jeg synes det er så hårdt, så man prøver jo alt...

Tak for din beskrivelse, jeg har ingen pumpe, men tror jeg tager ud og finder en idag..

Er det lige meget hvor meget jeg pumper ud? Skal jeg bare gøre det til der ikke kommer mere? Jeg har 3 flasker, så så kan jeg vel gemme en portion i hver.. Men siger du så, at jeg må hælde to sammen lige inden hun skal spise?

Anmeld

14. juni 2010

Bare mig..

dorthemus skriver:

Nåh så forstår jeg bedre  Øv hvor træls...her er det lige omvendt. Puh det er hårdt når de er vågne i flere timer og man intet kan gøre. Det længste Runa har været vågen er 7 timer

Ja det er skide hårdt, og  vi kan bare ikke se nogen ende på det.. Ja, vores starter omkring aftensmad (så vi har rykket spisetidspunktet for os til tidligere) og så fortsætter det til 23.00-23.30... Nogen gange om dagen også, hvor hun ikke vil give sig hen til søvnen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.