Til 2.gangsfødende: Opstartsfasen til fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

mariamiss6

Min første fødsel startede med meget små og meget let udholdelige veer, som var enormt uregelmæssige, og lidt til at gå og grine af faktisk.... Hele det første døgn med veer, formåede jeg at gå omkring og tage i byen og spise, og lidt forskelligt andet...
Hele fødslen far første ve, til baby var ude, tog godt 1½ døgn.

Anden gang, kom det som et lyn fra en klar himmel. Klokken 5 om morgenen vågnede jeg med lidt voldsomme veer, som ikke helt var til at udholde... Og den lille blev født mindre end 5 timer senere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Karoline skriver:

1. gang (over midnat i 40+1): spontan vandafgang i en skylle, efter 2 timer kom veerne, og fødte 5 timer efter vandafgang

2. gang (40+0): startede med veer, fødte 2 1/2 efter, vandet gik lige inden presseveer

3. gang (40+1): spontan vandafgang i en skylle, veer efter 30 min. og fødte 1 1/2 time efter vandafgang.

Så min 1. og 3. fødsel startede ens, én dag over termin, men det er gået hurtigere for hver gang.

Held og lykke og rigtig god fornøjelse 

Huha, det er jo fødsler liiige efter bogen!

Men hold da op, de har været hurtige! Min første fødsel varede 8 timer, så jeg er da også ret spændt på at se hvor hurtigt det kommer til at gå denne gang.

Anmeld

14. juni 2010

mariamiss6 skriver:

Min første fødsel startede med meget små og meget let udholdelige veer, som var enormt uregelmæssige, og lidt til at gå og grine af faktisk.... Hele det første døgn med veer, formåede jeg at gå omkring og tage i byen og spise, og lidt forskelligt andet...
Hele fødslen far første ve, til baby var ude, tog godt 1½ døgn.

Anden gang, kom det som et lyn fra en klar himmel. Klokken 5 om morgenen vågnede jeg med lidt voldsomme veer, som ikke helt var til at udholde... Og den lille blev født mindre end 5 timer senere...

Ok, det er godt nok også 2 vidt forskellige oplevelser du har haft dig der. Kan godt nikke genkendende til det første du beskriver med, at man nærmest kan gå og grine imens man har veer... Jeg kan huske at jeg sad og talte i tlf med en veninde, da jeg havde veer... Men de var slet ikke så voldsomme, at jeg ikke kunne holde fokus på andet. Måtte bare lige sige: "Vent lige, der kommer en ve kan jeg mærke", haha - også snakkede vi ellers videre i tlf'en

Anmeld

14. juni 2010

mariamiss6

Mathildesmor skriver:

Ok, det er godt nok også 2 vidt forskellige oplevelser du har haft dig der. Kan godt nikke genkendende til det første du beskriver med, at man nærmest kan gå og grine imens man har veer... Jeg kan huske at jeg sad og talte i tlf med en veninde, da jeg havde veer... Men de var slet ikke så voldsomme, at jeg ikke kunne holde fokus på andet. Måtte bare lige sige: "Vent lige, der kommer en ve kan jeg mærke", haha - også snakkede vi ellers videre i tlf'en

Efter det første døgn med veer, begyndte de også at bide til hos mig hehe....

De startede ved spisetid, og dagen efter ved spisetid sad jeg på et pizzaria, stadig med veer. Og der blev godt nok også lige holdt nogle pauser i mellem jeg proppede i hovedet....
Du skulle have set pizzamanden da jeg lagde mig hen over disken og pustede svagt, er du vimmer han fik fart på heheheheh...Han spænede ud i køkkenet og gemte sig, til veen var ovre, og så turde han næsten ikke tage vores bestilling... hehe

Anmeld

14. juni 2010

mariamiss6 skriver:

Efter det første døgn med veer, begyndte de også at bide til hos mig hehe....

De startede ved spisetid, og dagen efter ved spisetid sad jeg på et pizzaria, stadig med veer. Og der blev godt nok også lige holdt nogle pauser i mellem jeg proppede i hovedet....
Du skulle have set pizzamanden da jeg lagde mig hen over disken og pustede svagt, er du vimmer han fik fart på heheheheh...Han spænede ud i køkkenet og gemte sig, til veen var ovre, og så turde han næsten ikke tage vores bestilling... hehe

Hahahahaha, kan liiiiige se det for mig!

Stakkels pizzamand..... Hahahaha!

Anmeld

14. juni 2010

mariamiss6

Mathildesmor skriver:

Hahahahaha, kan liiiiige se det for mig!

Stakkels pizzamand..... Hahahaha!

Jeps... Så skulle du have set 2tal manden, da jeg lige efter gik ind og spurgte til noget med parabol....

Jeg nåede lige ind ad døren, og den stakkels fyr gik frisk og frejdig imod mig. Da han kom helt tæt på, og jeg skulle til at stille mit spørgsmål, var der lige en af de der veer hvor jeg måtte koncentrere mig i stilhed, så jeg løftede bare lige pegefingeren, og blev stående sådan til veen var ovre....

Den stakkels fyr, frøs fuldstændig, og efter nogle sekunder begyndte han at stå og trippe lidt...
Da veen var ovre tog jeg fingeren ned igen og fortsatte med at stille mit spørgsmål...
Tror han svarede med omkring 10 ord, hvor efter han holdt døren HELT åben for mig hehehehehehe....

Så gik jeg hen og spiste min pizza, som var kommet i mellemtiden

Før de to foregående ting, med 2tal manden og pizzamanden, var vi lige et smut forbi svigerne og hun var også lidt sjov i ansigtet, men det var nu mere fordi hun var spændt, og jeg sagde ikke rigtig noget om hvordan det gik, så hun vidste vidst ikke helt hvad hun skulle tro om hvor langt jeg var i ve-fasen hehe...

Anmeld

14. juni 2010

SiLiMiMa

Mathildesmor skriver:

OHH MY GOD!! Sikke da en LYNfødsel!

Håber underlivet kunne klare presset, for det må da have været noget af en omgang, sådan at skulle udvide sig SÅ stærkt lige pludselig, og føde i løbet af no time!

Fik du bare veer ligepludselig, eller havde du optræk til noget inden?

jeg havde haft en del plukveer nytårsaften, og det var 11 dage over termin, så måske derfor.

jeg kan sige dig, at turen til sygehuset (25 minutter) var det værste jeg har oplevet. Tror jeg hang i selen det meste af turen, da jeg nærmest kunne mærke hovedet var på vej ud...puha....

men godt gik det og heldigvis fik jeg ingen bristninger - kun en lille rift. Kunne faktisk ikke mærke, at jeg havde født bagefter

heise

Anmeld

14. juni 2010

SiLiMiMa

Heise skriver:

jeg havde haft en del plukveer nytårsaften, og det var 11 dage over termin, så måske derfor.

jeg kan sige dig, at turen til sygehuset (25 minutter) var det værste jeg har oplevet. Tror jeg hang i selen det meste af turen, da jeg nærmest kunne mærke hovedet var på vej ud...puha....

men godt gik det og heldigvis fik jeg ingen bristninger - kun en lille rift. Kunne faktisk ikke mærke, at jeg havde født bagefter

heise

nå ja, forresten var det også kun 13 mdr siden jeg havde født mit første barn - måske havde det også noget med det at gøre....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.