Til 2.gangsfødende: Opstartsfasen til fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.759 visninger
17 svar
0 synes godt om
14. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg er nysgerrig efter at vide, om begge jeres fødsler har været nogenlunde ens i opstartsfasen, eller om de var vidt forskellige?

Da jeg ventede min store pige for over 5 år siden, gik jeg i fødsel ved at vandet gik, og en time efter fik jeg veer.

Dog har jeg hørt at kun ca. 10% af alle fødsler starter på denne måde, så dét at vandet går, behøver jo ikke nødvendigvis betyde at der er noget i "gære" her og nu

Alligevel går jeg og forventer, at vandet vil gå denne gang også. Synes umiddelbart tanken om, bare pludselig at få veer uden nogen form for "advarsel" først virker lidt fjern.

Nå, men - hvordan har jeres fødsler skillet sig ud fra hinanden i opstartsfasen? Fik I vandafgang+veer, eller blot veer begge gange uden vandafgang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

9510

Jeg har haft veer begge gange, vandet gik først lige før presseveerne startede....

Ellers har de været meget ens begge fødsler, omkring 9 timer begge 2

Anmeld

14. juni 2010

mynord skriver:

Jeg har haft veer begge gange, vandet gik først lige før presseveerne startede....

Ellers har de været meget ens begge fødsler, omkring 9 timer begge 2

Tak for dit lille indput

Tja - man kan sige at dine fødsler har lignet hinanden meget. Synes man plejer at sige, at 2.gangsfødende ofte har en hurtigere fødsel 2.gang.

Startede dine veer også som en slags kraftige mens-smerter?

Anmeld

14. juni 2010

SiLiMiMa

jeg har kun haft spontan vandafgang ved én af mine 4 fødsler og det var nr 2.

vandet gik kl. 5.10, jeg fik veer kl. 5.20, som hurtigt blev til presseveer. Fødte 2 min. efter ankomsten til fødegangen. Der var klokken 6.40 nytårsmorgen, så hun var en rigtig nytårsraket, hende den lille Line

heise

Anmeld

14. juni 2010

9510

Mathildesmor skriver:

Tak for dit lille indput

Tja - man kan sige at dine fødsler har lignet hinanden meget. Synes man plejer at sige, at 2.gangsfødende ofte har en hurtigere fødsel 2.gang.

Startede dine veer også som en slags kraftige mens-smerter?

De har været så ens som de næsten kan blive, ved ikke om det har noget at sige at der er 8 år imellem,,,,,,,

Mine veer har været regelmæssige fra start af begge gange og de startede som kraftige mens smerter, i ryggen og maven

Anmeld

14. juni 2010

Heise skriver:

jeg har kun haft spontan vandafgang ved én af mine 4 fødsler og det var nr 2.

vandet gik kl. 5.10, jeg fik veer kl. 5.20, som hurtigt blev til presseveer. Fødte 2 min. efter ankomsten til fødegangen. Der var klokken 6.40 nytårsmorgen, så hun var en rigtig nytårsraket, hende den lille Line

heise

OHH MY GOD!! Sikke da en LYNfødsel!

Håber underlivet kunne klare presset, for det må da have været noget af en omgang, sådan at skulle udvide sig SÅ stærkt lige pludselig, og føde i løbet af no time!

Fik du bare veer ligepludselig, eller havde du optræk til noget inden?

Anmeld

14. juni 2010

mynord skriver:

De har været så ens som de næsten kan blive, ved ikke om det har noget at sige at der er 8 år imellem,,,,,,,

Mine veer har været regelmæssige fra start af begge gange og de startede som kraftige mens smerter, i ryggen og maven

OK - tak for dine svar

Anmeld

14. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Begge mine fødsler gik igang uden vandafgang og med fine veer.

1. fødsel var veerne regelmæssige til at starte med og tog på hospitalet efter 4 timer hjemme og var 3 cm åben. Min søn fik elektrode på hoved, da de blev lidt uregelmæssige. Jeg fik epi til smertestillende. Jeg fik et lille klip for at få min søn ud. Fødslen varede fra start til slut ca. 12 timer.

2. gang var veerne regelmæssige i 8 timer og så gik de i stå i 3 timer. De gik igang igen og var regelmæssige og tog på hospitalet efter 13 timer fra den første ve. Jeg var åben 3 cm. På hospitalet regnede de med, at jeg ville føde hurtigt, så ingen epi til mig og jeg kom i badekar. Så begyndte det bare, at gøre nas og intet hjalp og jeg ville ikke åbne mig. Min datter fik også en elektrode på. Så jeg fik epi til, at jeg kunne få lidt ro. Jeg kunne ikke presse mn datter ud, så det endte med klip og sugekop. Fødslen varede fra start til slut 22 timer.

Så mine fødsler har ikke været ens og det med, at fødslen går hurtigere 2 gang skete ikke for mig.

Kh. Katja

Anmeld

14. juni 2010

pusling30

Mathildesmor skriver:

Jeg er nysgerrig efter at vide, om begge jeres fødsler har været nogenlunde ens i opstartsfasen, eller om de var vidt forskellige?

Da jeg ventede min store pige for over 5 år siden, gik jeg i fødsel ved at vandet gik, og en time efter fik jeg veer.

Dog har jeg hørt at kun ca. 10% af alle fødsler starter på denne måde, så dét at vandet går, behøver jo ikke nødvendigvis betyde at der er noget i "gære" her og nu

Alligevel går jeg og forventer, at vandet vil gå denne gang også. Synes umiddelbart tanken om, bare pludselig at få veer uden nogen form for "advarsel" først virker lidt fjern.

Nå, men - hvordan har jeres fødsler skillet sig ud fra hinanden i opstartsfasen? Fik I vandafgang+veer, eller blot veer begge gange uden vandafgang?

Jeg fik veer alle 3 gange og alle 3 gange er vandet taget kort før presseveerne! Så alle mine 3 fødsler er startet ens, altså med veer uden vandafgang!

Anja

Anmeld

14. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

1. gang (over midnat i 40+1): spontan vandafgang i en skylle, efter 2 timer kom veerne, og fødte 5 timer efter vandafgang

2. gang (40+0): startede med veer, fødte 2 1/2 efter, vandet gik lige inden presseveer

3. gang (40+1): spontan vandafgang i en skylle, veer efter 30 min. og fødte 1 1/2 time efter vandafgang.

Så min 1. og 3. fødsel startede ens, én dag over termin, men det er gået hurtigere for hver gang.

Held og lykke og rigtig god fornøjelse 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.