Amning og vægttab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.451 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. juni 2010

baby2010

Hej piger,

jeg tænker at det er logisk, at jo ældre brystbørn bliver desto mere mælk skal de have - ergo jo ældre børnene er, jo mere kan man tabe sig ved at amme, idet der skal mere mælk ud = mere fedt fra mor...

Er det bare min egen lille logik, eller er der nogen som kan be- eller afkræfte det?

Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

baby2010 skriver:

Hej piger,

jeg tænker at det er logisk, at jo ældre brystbørn bliver desto mere mælk skal de have - ergo jo ældre børnene er, jo mere kan man tabe sig ved at amme, idet der skal mere mælk ud = mere fedt fra mor...

Er det bare min egen lille logik, eller er der nogen som kan be- eller afkræfte det?

Julie

Er ked af at sige at nogle kan tabe sig vildt ved at amme og andre taber intet...

En i min mg 'glemte' at spise og efter en uge kunne du ikke se hun havde fået barn. Hun var tyndere end før, så sidder man der og spiser både sundt - går lange ture osv og taber bare ikke noget..

Anmeld

13. juni 2010

XXSS

baby2010 skriver:

Hej piger,

Julie

Afkræfte det er desværre ikke sådan det fungere for alle i hvert fald..

Jeg begyndte først at tabe mig efter endt amning og igangsat motion. Tror det har noget med at gøre hvordan og hvor fokuserede mødrene er på børnene og ikke deres eget velvære (mhs til spisning  m.m.) det er i hvert fald min erfaring  andre har nok nogle andre.

Anmeld

13. juni 2010

XXSS

Mor til Frederic skriver:

Er ked af at sige at nogle kan tabe sig vildt ved at amme og andre taber intet...

En i min mg 'glemte' at spise og efter en uge kunne du ikke se hun havde fået barn. Hun var tyndere end før, så sidder man der og spiser både sundt - går lange ture osv og taber bare ikke noget..

Lige præcis min erfaring.!

Anmeld

13. juni 2010

XXSS

baby2010 skriver:

Hej piger,

Julie

Amningen får jo livmoderen til at trække sig sammen og det kan man jo både mærke og se, jo mere mælk man giver baby. Så ved ikke om det for flere er = med vægttab, i hvert fald ikke her.

Anmeld

13. juni 2010

Lise

Jeg har desværre ikke tabt mig af amning alene - tværtimod så oplever jeg øget sult når jeg ammer...

Taber mig alligevel nu, men det er efter seriøs indsats. Det har ikke noget med amningen at gøre, tror jeg. Kan dog godt følge din logik - har selv tænkt tanken. Der MÅ være et vist kalorieforbrug i mælkeproduktion.

Anmeld

13. juni 2010

Mumto3

Jeg var en af de heldige  Jeg tog over 30kg på under graviditeten, og jeg tabte dem alle sammen igen i løbet af de første 9 mdr efter babyen var kommet ud.

Jeg levede at masser af mad, slik, chokolade, kager og chips!!!Sikke en fest  Da jeg stoppede helt med at amme efter 1 år, ja, så vejede jeg mindre end da jeg blev gravid.

Så her har der klart været en sammenhæng! Jeg blev advaret om at jeg sikkert bare ville tage det på igen, når jeg så holdt op med at amme. Men det har jeg nu ikke gjort!!!

Anmeld

13. juni 2010

Mumto3

Lise skriver:

Jeg har desværre ikke tabt mig af amning alene - tværtimod så oplever jeg øget sult når jeg ammer...

Taber mig alligevel nu, men det er efter seriøs indsats. Det har ikke noget med amningen at gøre, tror jeg. Kan dog godt følge din logik - har selv tænkt tanken. Der MÅ være et vist kalorieforbrug i mælkeproduktion.

Jeg så engang en oversigt et eller andet sted, og det kræver faktsisk FLERE kalorier at amme, end at være gravid! Det er sikkert også derfor du oplever at du er mere sulten.

Anmeld

13. juni 2010

L.J.L

Jeg er så af den omvendte mening at jeg mener først man taber sig når man er færdig med at amme. Kroppen opbygger jo ekstra fedtdepoter når du ammer, så jeg tror det er en skrøne det det med at man taber sig af at amme

Anmeld

13. juni 2010

baby2010

Hej piger, tak for alle jeres svar! Jeg tror bare desværre I har misforstået mit spørgsmål...

Mit spørgsmål går på om man har et større energiforbrug, når barnet er 9 måneder end når det fx er 3 måneder - fordi man producerer mere mælk?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.