Alzheimers, kommunen og hjemmeplejen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2010

klmf

Anonym skriver:

1000 tak det er så rart at vide at der nogen der har prøvet det før og nogen man kan spørge til råds

jeg vil heller ikke give op denne gang for det må kunne lykkes på en eller anden måde

min plan var først at få rykket hende væk fra den skrækkelig kommune og hen i en bolig som er tilknyttet et pleje center og videre derfra så tage fat i personalet og få alle ind på banen så det kunne blive vuderet om hun skulle visiteres til en plejecenter plads i stedenfor, håber at den nye kommune er nemmere at tale med

Altid til rådighed

Det lyder umiddelbart også meget fornuftigt, det eneste er bare, at de så kan fastholde at de kan pleje hende i eget hjem (dvs. i lejligheden) - men det kan jo også være, at det er godt nok, kan jo være de har en helt anden indstilling til tingene end der hvor hun kommer fra Du kan jo bruge som argument, at ved Alzheimers ved man godt, hvilken vej det går, så det er alligevel kun et spørgsmål om tid før hun skal flytte igen. Samt at du ønsker hun skal få noget ud af det (det sociale osv. på plejecenteret), mens hun stadig er en lille smule frisk og ikke først bliver flyttet på plejecenter når hun er blevet rigtig dårlig (funktionsmæssigt).

Du skal også tænke på, at hvis hun skal flytte en gang til, så skal hun nok også betale indskud en gang til og betale for at sætte lejligheden i stand. Værd at tænke over hvis momme ikke har så mange penge 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2010

N&J

Jeg vil lige tilføje at du bør ved det møde som _Tutter nævner forklare at du gerne vil have de udvikler en handlingsplan, altså at de laver en plan for hvad de vil forsøge at opretholde (det kunne være at hun skulle gå til noget på ældrecenteret eller nogle at hun selv skal kunne spise alt efter hvor hendes færdigheder ligger osv) så har du altid mulighed for at holde dem op til det, mht medicin og ligende så kan du sagtens stille krav til det at det bliver gjort og hvis det er nødvendigt medicin, så skal beskeden om det ikke er givet gives videre til næste vagt, og reelt set så skal (medmindre det er almen smertestillende) sygeplejesken tilknyttet give ok til at medicin springes helt over.. jeg ville bede om agtindsigt, så du kan få lov at læse journalen.. 

Anmeld

14. juni 2010

Anonym trådstarter

det er total gode ting at vide, så fedt i er så tjekket på det her område

Anmeld

14. juni 2010

Heidi.

Jeg er sgu mårløs.. Jeg arbejder selv i hjemmeplejen og ser mange demente borgere, og der der foregår i jeres sag er sgu langt fra i orden.

Selvfølgelig skal der være styr på piller, mad mv. 

Det må virkelig være en hj.pleje gruppe der ikke har særlig meget forstand på det de laver. Hvad sker der hvis du kontakter visitationen på kommunen? Det er dem der visitere hjælpen, og hvis der er problemer med at hjælpen ikke bliver leveret til fulde tager de affære.

Nu ved jeg jo ikke hvilken en kommune det er. Men der SKAL ligge arbejdsplaner i alle hjem, så det netop ikke er tilfælde at der bliver hoppet over hvor gærdet er lavst.

Er der ikke mulighed for at hun kan komme på plejecenter? Det er i rigtig mange tilfælde det bedste for demente.

Hvad mener du med at de ikke vil skrive nogle steder at hun er syg?? Der skal jo stå i deres journalnotater at hun er udredt. Lægen skal jo også ind i sagen.. 

Gør mig en tjeneste.. DU SKAL VÆRE MOKKEN DER BROKKER SIG.. Min far røg ind i systemet for knap et år siden, og jeg brokker mig hvis der er noget jeg ikke syntes om..

Anmeld

14. juni 2010

Anonym trådstarter

Heidi. skriver:

Jeg er sgu mårløs.. Jeg arbejder selv i hjemmeplejen og ser mange demente borgere, og der der foregår i jeres sag er sgu langt fra i orden.

Selvfølgelig skal der være styr på piller, mad mv. 

Det må virkelig være en hj.pleje gruppe der ikke har særlig meget forstand på det de laver. Hvad sker der hvis du kontakter visitationen på kommunen? Det er dem der visitere hjælpen, og hvis der er problemer med at hjælpen ikke bliver leveret til fulde tager de affære.

Nu ved jeg jo ikke hvilken en kommune det er. Men der SKAL ligge arbejdsplaner i alle hjem, så det netop ikke er tilfælde at der bliver hoppet over hvor gærdet er lavst.

Er der ikke mulighed for at hun kan komme på plejecenter? Det er i rigtig mange tilfælde det bedste for demente.

Hvad mener du med at de ikke vil skrive nogle steder at hun er syg?? Der skal jo stå i deres journalnotater at hun er udredt. Lægen skal jo også ind i sagen.. 

Gør mig en tjeneste.. DU SKAL VÆRE MOKKEN DER BROKKER SIG.. Min far røg ind i systemet for knap et år siden, og jeg brokker mig hvis der er noget jeg ikke syntes om..

det er faktisk visitationen der er det største problem da de nødig vil dele ud af goderne og hver gang vi har lavet en tid med dem ringer de og laver den om!!! de ringer simpelhen til mormor tidligt om morgen og spørger om det er ok at de kommer et par timer før eller i morgen og det er jo altid ok, hun ved nemlig hverken hvad der er op eller ned om morgen!!! og hvorfor ringer de ikke til os??? jeg har skældt dem ud men det nytter bare ikke... og efter som at de ikke vil lytte > ja hun virkede da fin frisk da vi var ude hos hende<             ja så kommer hun ikke på pleje center...

jeg har aldrig nogensinde set en arbejdes plan...

det er hjemmeplejen der "glemmer" at skrive det ned at hun er syg så alle der henvender sig til dem om råd og vejledning omkring mormor får ikke af vide at hun er syg..

og lægen ja han har været på et hjemme besøg de sidste 5 år og mormor kan ikke komme hen hos ham da der er trappe og hun sidder i kørestol. det er et helvet at få ham hjem til hende det har som sagt taget 5 år... og så kom han en dag vi ikke kunne få fri nogen af os.. FEDT!!!!

men jo jeg må vel på den igen og brokke brokke, det er bare så opslidende og jeg får bare minus overskud og ærlig talt så synes jeg det er syndt for ungerne at de skal lide under det. men håber på det bare tager et par måneder denne gang, hvis jeg rigtig maser på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.