Til Jer med baby på 2-3 mdr ca

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2010

Sara.

Min datter som nu er 2½ ville kun amme 10 min i alt.... og ikke noget med begge bryster eller noget... sundhedsplejersken sagde det måtte være fordi min mælk løb hurtig til og at hun var en hurtig spiser...

Hun tog på som hun sku, og levede faktisk af bryst til hun var 9 mdr....

Tror det er meget forskelligt hvor længe og hvor meget børn har brug for at amme.....

Min søn der imod som er fra 7 april i år vil slet ikke amme så nu får han flaske...

Tror du skal lytte til dine datters signaler og så prøve at regne ud hvad hun siger selvom det kan være svært..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

Mor til L&S

lærkes_mor skriver:

Min datter som nu er 2½ ville kun amme 10 min i alt.... og ikke noget med begge bryster eller noget... sundhedsplejersken sagde det måtte være fordi min mælk løb hurtig til og at hun var en hurtig spiser...

Hun tog på som hun sku, og levede faktisk af bryst til hun var 9 mdr....

Tror det er meget forskelligt hvor længe og hvor meget børn har brug for at amme.....

Min søn der imod som er fra 7 april i år vil slet ikke amme så nu får han flaske...

Tror du skal lytte til dine datters signaler og så prøve at regne ud hvad hun siger selvom det kan være svært..

Ja ikke andet for at prøve...

Anmeld

11. juni 2010

MyBaby

Tulle28 skriver:

Her er det det samme som hos dig. Men tilbyder altså ikke MME. Har læst et eller andet sted at børn næsten altid vil tage flasken, hvis de bliver tilbudt den. Så tror ikke rigtig du kan regne med at det er fordi hun stadig er sulten.

Hun er begyndt at have rigtig travlt med at følge med i, hvad der foregår omkring hende, så nogle gange tager vi lige en lille pause, hvor vi snakker eller kigger på ting og så tilbyder jeg hende brystet igen lidt efter. Nogle gange vil hun gerne spise lidt mere, andre ikke.

Knus Tulle

Sådan fungrer det også her hos os. Jeg har aldrig tilbudt hende andet end brystet og nogle gange, er hun ikke helt tilfreds med det, men så venter jeg bare lidt og prøver igen senere eller også er det fordi, hun ikke er sulten!

Anmeld

11. juni 2010

Mor til L&S

MyBaby skriver:

Sådan fungrer det også her hos os. Jeg har aldrig tilbudt hende andet end brystet og nogle gange, er hun ikke helt tilfreds med det, men så venter jeg bare lidt og prøver igen senere eller også er det fordi, hun ikke er sulten!

Skal nok bare være sådan Hvor længe ligger Ida ved hvert bryst??

Anmeld

11. juni 2010

MyBaby

Rollo skriver:

Skal nok bare være sådan Hvor længe ligger Ida ved hvert bryst??

Ca. 10-15 min og det er slet ikke altid hun spiser ved begge bryster. Nogle gange har hun nok i at spise de der 15 min ved et bryst og så vil hun ikke mere. Men jeg kan godt forstå din tvivl - jeg har netop den sidste uges tid været meget i tvivl også, idet hun har ændret spisevaner helt og hun græder nemlig også, når det ikke lige går, som hun vil (og så ved jeg jo ikke, hvad hun vil :0)! Men det er jo også lidt lettere for mig, fordi hun er så tyk og tager fint på - så behøver jeg jo ikke bekymre mig så meget, når jeg synes, hun ikke vil spise så meget. Jeg kan godt forstå, at du er nervøs for, om hun bliver mæt, men jeg tænker også, om du ikke kan tilbyde hende brystet lidt oftere, hvis hun vil have det og hvis du har mælk til det og så prøve at droppe MME'en!

Jeg har også lige læst, at når det er varmt her om sommeren, så skal man tilbyde dem brystet lidt oftere, fordi de så kan tage en tår af den tynde mælk, som så slukker deres tørst (ligesom at flaskebørnene får afkogt vand i flasken). Det beroligede mig lidt at læse, fordi jeg syntes, hun spise for kort tid nogle gange, men dette forklarer jo så hvorfor!

Anmeld

11. juni 2010

Mor til L&S

MyBaby skriver:

Ca. 10-15 min og det er slet ikke altid hun spiser ved begge bryster. Nogle gange har hun nok i at spise de der 15 min ved et bryst og så vil hun ikke mere. Men jeg kan godt forstå din tvivl - jeg har netop den sidste uges tid været meget i tvivl også, idet hun har ændret spisevaner helt og hun græder nemlig også, når det ikke lige går, som hun vil (og så ved jeg jo ikke, hvad hun vil :0)! Men det er jo også lidt lettere for mig, fordi hun er så tyk og tager fint på - så behøver jeg jo ikke bekymre mig så meget, når jeg synes, hun ikke vil spise så meget. Jeg kan godt forstå, at du er nervøs for, om hun bliver mæt, men jeg tænker også, om du ikke kan tilbyde hende brystet lidt oftere, hvis hun vil have det og hvis du har mælk til det og så prøve at droppe MME'en!

Jeg har også lige læst, at når det er varmt her om sommeren, så skal man tilbyde dem brystet lidt oftere, fordi de så kan tage en tår af den tynde mælk, som så slukker deres tørst (ligesom at flaskebørnene får afkogt vand i flasken). Det beroligede mig lidt at læse, fordi jeg syntes, hun spise for kort tid nogle gange, men dette forklarer jo så hvorfor!

Åh ja det er bare så svært altså - ikke nemt!! Men dejligt at læse at 10-15 min er "normalt" Så burde hun jo få hvad hun skal..

Nu er kl snart 17.30 og Liva har kun spist ved bryst i dag - det er gået sååå fint Det betyder bare alt.. Kunne være skønt hvis vi kunne droppe mme og kun amme

Og tror faktisk at det kan lykkedes nu da hun også tager bedre på nu.. Men ja det er lidt svært for mig da hun ikke har taget så meget på i starten..

God weekend

Anmeld

11. juni 2010

MyBaby

Rollo skriver:

Åh ja det er bare så svært altså - ikke nemt!! Men dejligt at læse at 10-15 min er "normalt" Så burde hun jo få hvad hun skal..

Nu er kl snart 17.30 og Liva har kun spist ved bryst i dag - det er gået sååå fint Det betyder bare alt.. Kunne være skønt hvis vi kunne droppe mme og kun amme

Og tror faktisk at det kan lykkedes nu da hun også tager bedre på nu.. Men ja det er lidt svært for mig da hun ikke har taget så meget på i starten..

God weekend

Åh, det lyder da godt - jeg håber for dig, at det kommer til at lykkes uden MME - det er jo alt andet lige lettere!

Men det var godt, du lige fik en masse respons - jeg kunne faktisk rigtig godt bruge svarene også, da jeg også tit er i tvivl. Michael griner altid af mig, fordi jeg liiiigggge tilbyder hende brystet igen for en sikkerheds skyld også selvom, jeg nok egentlig godt ved, at hun er mæt! :0) Sådan er vi jo lidt pyldret os mødre... :0)

Go' weekend til jer også!

Anmeld

11. juni 2010

Cris

Rollo skriver:

Fordi hun får både bryst og mme.. og i følge sp skal jeg amme først og så give flaske bagefter hvis hun er mere sulten..

Jeg synes, at hun kan have flasken en gang i mellem, men det er lidt for meget at amme og så give hende flaske. Du skal ikke være så nervøs, for hun ikke spiser nok. Det gør hun ellers skal hun nok lave lyd. Og meget lyd kan de sige! Du ammer hende og lade hende sutte som meget hun vil og så stopper hun. Hvis hun er for nysgerrig for at se, hvad der sker, så lader du hende kikke lidt og ammer igen efter kort tid. Men du skal ikke skynde dig med flasken. Hun propper sig for meget og det er hellere ikke så godt. Lad hende styr lidt om hvor meget har hun lyst til at spise.

Anmeld

11. juni 2010

Cris

Rollo skriver:

God weekend

Det er meget typisk at tænke for første gang man bliver mor, om barnet få nok. Og det gør hun self. Ellers ville hun tabe sig hele tiden og skrige hele tiden også! Man skal huske, at at amme er en process som ikke er fast, det ændrer sig hele tiden for babier ændrer sig hele tiden. Nogle gange vil hun amme meget, nogle andre gange for lidt. Så du er der til at give hende det hun har brug for når der er brug for. Gem MME til når hun bliver passet eller hvis du har lyst til at give hende den en gang i mellem. Slap af og bare amme, når der er behov og så længe hun har lyst til.

Anmeld

12. juni 2010

Mor til L&S

tak for svar og råd Det er dejligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.