Nej!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2010

Plysbjørnen

Hva har du mødt Laura???

Det lyder i hvert fald som hende du beskriver... Hver gang vi skal noget, nej vil ikke, nej nej og atter nej... Oven i det skal så lige lægges at hver gang ungen ikke får sin vilje, så spænder hun som en flitsbue, råber og skriger og stor tuder på samme tid... Hendes stemme er så høj og så skinger at den uden problemer passere det høje C...

Her hjemme genere det mig ikke et hak... Men når hun farer sådan i flint når vi er andre steder, hvad enten det er i Kvickly eller i Børnehaven... Så er min tålmodighed lig nul...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

bette

BetinaTrold skriver:

Hva har du mødt Laura???

Det lyder i hvert fald som hende du beskriver... Hver gang vi skal noget, nej vil ikke, nej nej og atter nej... Oven i det skal så lige lægges at hver gang ungen ikke får sin vilje, så spænder hun som en flitsbue, råber og skriger og stor tuder på samme tid... Hendes stemme er så høj og så skinger at den uden problemer passere det høje C...

Her hjemme genere det mig ikke et hak... Men når hun farer sådan i flint når vi er andre steder, hvad enten det er i Kvickly eller i Børnehaven... Så er min tålmodighed lig nul...

er helt enig i det du skriver.. og mikkel siger også konstant " neeeej gider ik" åhhh suk..

Anmeld

11. juni 2010

Siber

nu skal jeg jo passe på hvad jeg skriver, men lige pt er Johanna ikke ssååå slem. Hun er mere hvis hun ikke får sin vilje, jeg vil jeg vil jeg vil, jeg kan selv kan selv kan selv.

Men det er næsten også lige så opslidende som nej nej nej

Hvilke fantastiske unger vi har!

Knus Siber

Anmeld

11. juni 2010

heaven

Siber skriver:

nu skal jeg jo passe på hvad jeg skriver, men lige pt er Johanna ikke ssååå slem. Hun er mere hvis hun ikke får sin vilje, jeg vil jeg vil jeg vil, jeg kan selv kan selv kan selv.

Men det er næsten også lige så opslidende som nej nej nej

Hvilke fantastiske unger vi har!

Knus Siber

det samme her - synes ikke det er slemt overhovedet.... det med de kan-vil og gør selv synes jeg bare er herlig. Selvfølgelig bliver han utilfreds hvis han får nej el. lign til noget han ikke må - men oftest accepterer han nej`et  - "for nogengange bestemmer mor", som jeg siger....

Jannie - gad vide om det hele ændre sig imorgen, nu jeg har skrevet dette

Anmeld

11. juni 2010

Lise

AK - jeg er sikker på at Simon er værst af alle   

Den mindste modgang, og han går AMOK!!! Her til morgen spadsede han MAX ud, og det endte med at han ikke fik morgenmad, vi tvang ham i tøjet (den ene holdt, og den anden klædte på - altimens ungen skreg som en vanvittig) og så ellers i vuggestuen/børnehaven med det skrigende spektakel... shit, det var hårdt, og jeg tudede da jeg kom hjem...

Men vi hører så tit på NEEEEEJ, jeg vil ikke, jeg giiider ikke, ikke endnu, du skal stå/gå/sidde dér, jeg viiil, jeg kan seeelv, hyyyyyyyyyyyyl...

Heldigvis kan han være mindst lige så sød og sjov som han kan være uartig.

Anmeld

11. juni 2010

Lene76

dejligt vi ik er de eneste som har det sådan....... Hver gang Viktor gerne vil noget og jeg har sagt nej, så svare han MOR det er mig der bestemmer i 1000 år hehe.... bette lort hehe

Nu ska han heldigvis snart i bh, så har jeg ham kun fra kl ca 16 og til sengetid også i weekenderne........ så kan det da kun blive bedre

Anmeld

11. juni 2010

ivfmarie

Lene76 skriver:

dejligt vi ik er de eneste som har det sådan....... Hver gang Viktor gerne vil noget og jeg har sagt nej, så svare han MOR det er mig der bestemmer i 1000 år hehe.... bette lort hehe

Nu ska han heldigvis snart i bh, så har jeg ham kun fra kl ca 16 og til sengetid også i weekenderne........ så kan det da kun blive bedre

det er sgu også slemt nok!!!

Anmeld

11. juni 2010

birgittemarie

Samme her. I hvert fald tuderiet og ikke-høren-efter-heden. Åh, hvor er jeg træt af at gentage mig selv.

Og så hele tiden MOOAAAR moooaaarrr mooaar med pibestemme. Og hagen sig fast i mit ben, mit tøj eller mit hår. Og ikke høre efter.  Jeg gik jo i grunden og tænkte, at det måtte skyldes enten sygdom eller børnehavemangel, men nu føler jeg mig let beroliget. Omend jeg stadig søger børnehave til ormen for ikke selv at blive vanvittig.

Men spøg til side, synes jeg virkelig, at det er forfærdeligt at føle sådan en irritation på mit barn, når hun bare er klæbende og virker ked af det. Jeg bliver helt grøn af skyldfølelse over det, når jeg har haft lidt fred. Øv.

Hvornår stopper de hulans tigerspring? Var det ikke i 8-årsalderen?

Anmeld

12. juni 2010

Susan1978

Ja den er også beggyndt herhjemme... 

og rigtig meget den der med at han skal spise hele tiden.. og jeg husker det med Ea som var det igår og jeg husker desværre også at denne fase bare tager såååååååååååå lang tid..

faktisk næsten indtil deres sprog og fysiske færdigheder og opfattelse af den store verden er er færdigudviklet..

Jeg husker året fra 4 til 5 år som et ret godt år, uden så meget ballade.. og alligevel.. shit hvor har vi kæmpet med Ea.

og Emil er ikke mildere på nogen måde.

Anmeld

12. juni 2010

Bamme

Tak for alle Jeres svar, dejligt at høre det ikke kun er her i huset...

Kaufie: Du har nok lidt ret i det der med den fulde opmærksomhed.

Nu rejser vi heldigvis snart på ferie, håber det bliver lidt bedre så.

Go' weekend til Jer alle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.