Nej!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.041 visninger
19 svar
0 synes godt om
11. juni 2010

Bamme

"Kom Rasmus, nu skal vi spise" -NEJ

"Rasmus, nu skal du i bad" -NEJ

"Rasmus, nu skal vi køre ud til Mormor" -NEJ

"Rasmus, vil du med ud i haven" -NEJ

NEJ, NEJ, NEJ......................

JGE BLIVER SINDSSYG af den forp..... trodsalder. Kunne slet ikke huske hvor slemt det var, men da havde vi jo også lige fået RAzz, da damen var i den alder.

Her skal vi HELE tiden tænke over hvad vi siger, omvendt psykologi; "Du må ikke spise din aftensmad, det er miiiin aftensmad"

Etc. etc. etc.

Hvad med Jer?

Hilsen den trætte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

Bamme

PS: og så tuder han hele tiden!

-Der er ikke meget som skal gå ham imod, inden han totalt ud, og tuder.

Anmeld

11. juni 2010

Anja

Her i huset lader det til, at Elias springer trodsalderen over og lader sin lillesøster om det i stedet for

Anmeld

11. juni 2010

Tut

Rasmus lyder PRÆCIS som Noah.

Han er meget billigt til salg nogen gange.

Anmeld

11. juni 2010

Bamme

Tut skriver:

Rasmus lyder PRÆCIS som Noah.

Han er meget billigt til salg nogen gange.

Enig, hvor er slukknappen?

Razz er lige midt imellem at smide sutten/ikke smide sutten + sove til middag/ikke sove til middag!

-Det er som at vælge mellem pest og kolera mht den middagslur. Sover han ikke, er han UMULIG kl. 17, sover han til middag, kan vi ikke få ham i seng om aftenen.

Gad vide hvornår trodsalderen slutter?

Anmeld

11. juni 2010

Tynen

Bamme skriver:

Enig, hvor er slukknappen?

Razz er lige midt imellem at smide sutten/ikke smide sutten + sove til middag/ikke sove til middag!

-Det er som at vælge mellem pest og kolera mht den middagslur. Sover han ikke, er han UMULIG kl. 17, sover han til middag, kan vi ikke få ham i seng om aftenen.

Gad vide hvornår trodsalderen slutter?

Om 18 år?

Anmeld

11. juni 2010

Millebasse

Det er Bastian du skriver om!!

Han kan flejne over den mindste ting lige for tiden!! Og det der tuderi.. Hvad skal der lige for det???

Anmeld

11. juni 2010

Helle30

Det er Sofie om igen. Nej og det gider jeg ikke nu, eller også lader hun somom, hun ikke hører efter. Hun skal også kun lige tabe lidt yougurt på gulvet eller snuble over en klods, så hyler og skriger hun. Det er dog stadig værst ml. 17 og 18 i ulvetimen, hvor hun er skråtvanvittigt sulten hele tiden. Overvejer at rykke spisetiden.

- Helle

Anmeld

11. juni 2010

Kaufie

KAN det være fordi det er det ord, de selv hører fra deres forældres(mødres) mund i tiden??

Jeg hører mange af mine vendinger fra Williams mund: "Nej, mor, jeg skal liiiige lege med biler", "nej mor, vent lige lidt" "Nej mor, du må selv........" Ofte beder knægten mig gu'hjælpemig om at tælle til 2 sekunder...... Og det tager ikke ret lang tid, skulle jeg hilse og sige!

Jeg synes jeg kan mærke på William, at får han min udelte opmærksomhed i ½-1 time, så kan han sagtens klare sig selv - og er (mere) villig til at gøre hvad vi beder ham om NÅR vi beder ham om det. Desuden passer vi på med at bruge formuleringen "Vil du....." eller "Skal vi ikke lige....." om ting der egentlig ikke er til debat. Men så er der de dage, hvor "NEJ" er det sikre svar til alt - spørgsmål eller ej - og så skal der mere tålmodighed til end jeg lige pt kan trylle frem.

Tuderiet har jeg ingen forklaring på - her synes jeg det hænger meget sammen med kvaliteten (og længden) af nattesøvnen.

Anmeld

11. juni 2010

ivfmarie

Åhhhh gu..... Suuuuuuuuuuuuuuk!

Hold da kæft hvor bruger vi meget hjerne energi på at formulere os på en måde så lille-lorten ikke opfatter det der blev sagt som en opfordrig til at gøre/ikke gøre det der blev bedt om... Han er den totale onkel omvendt i tiden.

Middagsluren er slet ikke til debat - vi dør allesamme hvis vi ikke får 1½ times ro midt på dagen. Tilgengæld er sutterne lige afleveret hos tandlægen - så lidt fremgang er der trods alt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.