Kombivognskrise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2010

Skouboe

anjada skriver:

Det er også en af grundene til at jeg er imod kombi, for jeg vil da gerne kunne bruge barnevognen så lang tid det er muligt, og jeg har nemlig også læst at de er mindre i kassen, og at de heller ikke altid er så godt isolerede som en "rigtig" barnevognskasse er, og det er jo ret vigtigt, når baby har meldt sin ankomst i december, så skulle den jo gerne ligge varmt og godt

Vores datter er fra Januar og vi valgte en alm. barnevogn med et liggemål på 97 cm og en voksipose og vores datter har altid ELSKET at ligge i barnevognen i sin voksi og putte. Jeg tror det er fordi den lukker sammen om hende og hun føler sig tryg.

Samtidig er det fedt at man ikke skal stå og bøvle med en masse tøj. Hun sov udendørs i februar i bukser, body, hue og vanter.... fantastisk.

En anden ting vi har elsket til et vinterbarn er denne: http://www.cuddle.dk/ 

Den sad i autostolen hele vinteren. Bare det at man ikke skulle stå med flyverdragt osv, hver gang man skulle ud, og at man lige kan række om og løsne posen efterhånden som bilen bliver varm, så man ikke koger barnet har været guld værd. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2010

Sakris

Malene84 skriver:

autostol i også  ??? hvad er det for en?

Nå, jeg har en combivogn fra emmaljunga, og den er bare sååå god. Du vil jo sådan set også spare penge på at få en combivogn  så er klapvognen købt!!! Nu har jeg tvillinger, og ved ikke om det er derfor jeg er så vild med min vogn (da normale barnevogne til tvillinger er tung at danse med)!!! Men hvad mærke er det at de vil købe til dig? dem fra emmaljunga er altså virkelig gode.

Jeg tillader mig lige at svare på dit spørgsmål. Vi har også overvejet en kombivogn. Vi har været på nettet og kigge på nogle tyske mærker, hvor der bare følger en helt almindelig autostol, som du nogle gange kan montere på barnevognsstellet istedetfor barevognskassen. Synes det er meget smart, men vognene er mindre end i Danmark, idet der syd på ikke er så mange der har deres børn sovende udenfor....

Anmeld

11. juni 2010

NynneKlink

anjada skriver:

Hej alle i kloge piger herinde

Jeg har virkelig krise lige nu.... Mine søde svigerforældre vil købe barnevognen til os, og det er bare sødt gjort af dem..... Men de vil købe en kombivogn barnevogn-klapvogn-autostol i et, og det er jeg ikke særlig vild med. Jeg vil bare gerne have en helt almindelig barnevogn

Så jeg vil spørge jer om i har erfaringer med den type vogn, både positiv og negativ??? Inden jeg brokker mig alt for meget hi hi

hej vi har haft en kombivogn til de sidste 3. og det har altså fungeret udmærket! en sådan vogn er jo meget mindre end en kæmpe dansker, og derfor ofte lettere, og mere vendbar, samt mindre når man klapper den ind, så større chance for at bilferien eller turen med tog/bus ikke bliver et logistisk hælvede!

den vi havde skal vi så af med nu, da den jo desvære er mindre praktisk når man skal have 2 børn i. :-D men vi har været rigtig glade for den!!!

vores var/er en mutsy urban rider i farven college red. selvom den er fra 2006 er den stadig rigtig flot, og overhoved ikke falmet!!!!

Anmeld

11. juni 2010

ChatH

anjada skriver:

Jeg har virkelig krise lige nu.... Mine søde svigerforældre vil købe barnevognen til os, og det er bare sødt gjort af dem..... Men de vil købe en kombivogn barnevogn-klapvogn-autostol i et, og det er jeg ikke særlig vild med. Jeg vil bare gerne have en helt almindelig barnevogn

Så jeg vil spørge jer om i har erfaringer med den type vogn, både positiv og negativ??? Inden jeg brokker mig alt for meget hi hi

man skal helt sikkert finde ud af hvad man skal bruge vognen til. Som andre også skriver så er liggemålet rigtig lille i kombivognene begge mine piger sov i deres barnevogn til de var 2 1/2 så der havde vi brug for et godt liggemål.

Min erfaring som dagplejer er også at forældre ikke kan bruge kombivognen så længe da de simpelthen ikke kan være der. Men det er jo nok en smags sag.

Anmeld

11. juni 2010

Josesmor

Skouboe skriver:

Vores datter er fra Januar og vi valgte en alm. barnevogn med et liggemål på 97 cm og en voksipose og vores datter har altid ELSKET at ligge i barnevognen i sin voksi og putte. Jeg tror det er fordi den lukker sammen om hende og hun føler sig tryg.

Samtidig er det fedt at man ikke skal stå og bøvle med en masse tøj. Hun sov udendørs i februar i bukser, body, hue og vanter.... fantastisk.

En anden ting vi har elsket til et vinterbarn er denne: http://www.cuddle.dk/ 

Den sad i autostolen hele vinteren. Bare det at man ikke skulle stå med flyverdragt osv, hver gang man skulle ud, og at man lige kan række om og løsne posen efterhånden som bilen bliver varm, så man ikke koger barnet har været guld værd. 

Hold da op den ser smart ud den putte pose.. Den vil jeg HA Men det lyder til du vil anbefale den?? Vi venter en lille til Oktober og der er kulden da ihvertfald kommet til Danmark..., hvis den altså forsvinder i år

Anmeld

11. juni 2010

Corn

Vi overvejede en kombi, men da vi gerne ville have flere børn, indenfor nærmeste fremtid, så fandt vi det smartest at købe barnevogn og klapvogn for sig, og med 2 år imellem var vi heller ikke færdige med at bruge klapvognen, da vi skulle have gang i barnevognen igen...

Så det er da et godt argument for at ville have én af hver...

Fra Majken som nu lige var sluppet af med alle vogne, men så starter vi da bare forfra igen...

Anmeld

11. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
starsofheaven skriver:

Haii

vi har en emmaljunga combi modual i creme læder.. og den er jeg super glad for, det en lækker barnevogn når baby er lille og en så en lækker klapvogn... jeg kan kun anbefale den her som vi har. pøj pøj med det

Den har vi også og vi er superglade for den

Anmeld

11. juni 2010

K&S

anjada skriver:

Hej

Vi har bestilt en Emmaljunga Mondial Duo Combi - vi bor i lejlighed og skal have barnevognen stående i lejligheden, da den ikke må stå i opgangen, så for os var det også et spørgsmål om plads.

Nu ved jeg ikke, om I bor i lejlighed eller hus? Men jeg ved, at jeg personligt ville vælge en "alm." barnevogn, hvis jeg boede i hus og havde plads til at have den stående udenfor (beskyttet selvfølgelig).

Emmaljungas kombi-vogne har samme isolerende kasse som deres almindelig vogne (med mindre du vælger den billigste standard model, som har træbund) - den vogn vi har købt har også Thermo-base-bund. 

Den største forskel på kombi og "alm." barnevogn er jo størrelsen, da kombivognen (i hvert fald Emmaljungas) er 10cm. mindre (80cm) i liggemål i barnevognsdelen, men den er stadig 90cm. i klapvognsdelen som også kan ligges helt ned, så barnet kan sove i den

Håber I finder den bedste løsning for jer - og jeg tror helt sikkert at hvis du forklarer svigerne dine tanker på en stille og rolig måde, så vil de forstå, at du måske gerne vil have en almindelig barnevogn i stedet for en kombivogn

Katja

Anmeld

11. juni 2010

Skouboe

Sama skriver:

Hold da op den ser smart ud den putte pose.. Den vil jeg HA Men det lyder til du vil anbefale den?? Vi venter en lille til Oktober og der er kulden da ihvertfald kommet til Danmark..., hvis den altså forsvinder i år

Putteposen er totalt genial - jeg anbefaler den gerne

Den kan bruges så længe dit barn er lille nok til at du tager autostolen med ud af bilen (typisk 6-9 måneder, så den første vinter). Når du skifter til en fastmonteret autostol går det smarte af posen, fordi du så skal bære et barn uden overtøj ud og sætte det i en kold bil...

Anmeld

11. juni 2010

Josesmor

Skouboe skriver:

Putteposen er totalt genial - jeg anbefaler den gerne

Den kan bruges så længe dit barn er lille nok til at du tager autostolen med ud af bilen (typisk 6-9 måneder, så den første vinter). Når du skifter til en fastmonteret autostol går det smarte af posen, fordi du så skal bære et barn uden overtøj ud og sætte det i en kold bil...

har været ude og købe en idag..., og lidt tøj på -50% tilbud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.