Ååååå...!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2010

mukka88

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg er lige nødt til at høre hvem "de" er?

øhhh.. det ved jeg sku igrunden ikke er det ikke dem på komunen der skal regne det ud eller? arjh jamen er helt blank!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

mukka88 skriver:

øhhh.. det ved jeg sku igrunden ikke er det ikke dem på komunen der skal regne det ud eller? arjh jamen er helt blank!

er du medlem af en fagforening?

allerførst skal du ringe til dem og høre hvad der står i din overenskomst... hvor mange uger før termin du går fra og hvor mange uger efter du har ret til løn...

i den periode du har ret til løn, får du løn fra din arb. plads som normalt:0)

og jo, dagpengene beregnes ud fra din løn, derfor kan du ringe ned på kommunen og bede om at tale med en rådgiver som ved noget om barselsdagpenge.

Anmeld

10. juni 2010

mukka88

Ni-ko-li-ne skriver:

er du medlem af en fagforening?

allerførst skal du ringe til dem og høre hvad der står i din overenskomst... hvor mange uger før termin du går fra og hvor mange uger efter du har ret til løn...

i den periode du har ret til løn, får du løn fra din arb. plads som normalt:0)

og jo, dagpengene beregnes ud fra din løn, derfor kan du ringe ned på kommunen og bede om at tale med en rådgiver som ved noget om barselsdagpenge.

Ja er medlem af Foa har været inde på deres hjemmeside og der står jeg har 8 uger før og 24 bagefter.. Så det er fint

Anmeld

10. juni 2010

DK

Højeste dagpengesats er de der ca. 101,60 kr per time. Jeg får 115 kr. i timen og er berettiget til højeste dagpengesats. Det er altså det du maksimum uanset hvad kan få per time efter den periode hvor du ikke længere får fuld løn. Hvor længe du får det kommer an på din overenskomst, men det er som regel ca. 24 uger som også en anden skriver. Herefter er det altså dagpengesatsen, som jo så er dine 28 timer per uge, gange 101,6= dine barselsdagpenge per uge.

Anmeld

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

mukka88 skriver:

Ja er medlem af Foa har været inde på deres hjemmeside og der står jeg har 8 uger før og 24 bagefter.. Så det er fint

jeg er i HK, og der er jo mange forskellige faggrupper hos dem, så jeg ringede for en sikkerheds skyld:0)

så er du en af de heldige;0)

men mht barselsdagpenge-beregningen, så kontakt kommunen:0) så er du helt sikker på din sag... din mand bør også undersøge om han f.eks. har ret til løn under barsel

Anmeld

10. juni 2010

mukka88

DK skriver:

Højeste dagpengesats er de der ca. 101,60 kr per time. Jeg får 115 kr. i timen og er berettiget til højeste dagpengesats. Det er altså det du maksimum uanset hvad kan få per time efter den periode hvor du ikke længere får fuld løn. Hvor længe du får det kommer an på din overenskomst, men det er som regel ca. 24 uger som også en anden skriver. Herefter er det altså dagpengesatsen, som jo så er dine 28 timer per uge, gange 101,6= dine barselsdagpenge per uge.

det er så før skat osv ik?

Anmeld

10. juni 2010

DK

mukka88 skriver:

det er så før skat osv ik?

Jo det er det. Det er jo ikke så "slemt" for mig at min "løn" falder fra 115 til 101 kr. men det kan jo blive ret dyrt for dem som ex. får 250 kr. i timen, så er det jo en ret stor forskel!

Anmeld

10. juni 2010

mukka88

DK skriver:

Jo det er det. Det er jo ikke så "slemt" for mig at min "løn" falder fra 115 til 101 kr. men det kan jo blive ret dyrt for dem som ex. får 250 kr. i timen, så er det jo en ret stor forskel!

ja altså det blir ikke mig der kommer til at gå på barsel udover de 24 uger det har vi ikke råd til, men vi har overvejet at det evt. kunne være min kæreste! han arbejder jo 37 timer i ugen.. så det gir lidt mere og jeg er jo hjemme noget af tiden, da jeg jo kun arbejder 28 timer i ugen 2 dage den ene uge og 5 den anden.. såååå det skal vi nu nok få hen.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.