Ååååå...!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.743 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. juni 2010

mukka88

Tror seriøst jeg er dum!

Jeg fatter simpelhen ikke det barsel.

Jeg er social og sundhedshjælper og arbejder kun 28 timer da jeg er 

aftenvagt så det er tillægende der er gode

Meeeeen... Altså hvis jeg har forståret det ret.. så har jeg ret til 

24 ugers barsel med min normale løn som jeg får nu? eller ?

jeg kan ikke holde længere barsel da jeg jo kun har 28 timer og 

når jeg skal på barsels dagpenge regner de jo ud efter hvor 

mange timer jeg har! Så vi har snakket om min kæreste kunne 

tage det sidste? kan han det?? sorry hvis i ikke fatter det jeg 

skriver hehehehehhe nogle der har forstand på det? sååå HJJJJJJJJJÆÆÆÆÆÆLLLLLPPPPP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

DK

mukka88 skriver:

Tror seriøst jeg er dum!

Jeg fatter simpelhen ikke det barsel.

Jeg er social og sundhedshjælper og arbejder kun 28 timer da jeg er 

aftenvagt så det er tillægende der er gode

Meeeeen... Altså hvis jeg har forståret det ret.. så har jeg ret til 

24 ugers barsel med min normale løn som jeg får nu? eller ?

jeg kan ikke holde længere barsel da jeg jo kun har 28 timer og 

når jeg skal på barsels dagpenge regner de jo ud efter hvor 

mange timer jeg har! Så vi har snakket om min kæreste kunne 

tage det sidste? kan han det?? sorry hvis i ikke fatter det jeg 

skriver hehehehehhe nogle der har forstand på det? sååå HJJJJJJJJJÆÆÆÆÆÆLLLLLPPPPP

Du kan få barselsdagpenge i 46 uger når du arbejder mere end 120 timer de sidste 13 uger hvad du jo gør. Så jeg er sikker på at du kan få barselsdagpenge i 46 uger. Det kan så godt være at de sidste uger kun er på dagpengesatsen som er 101,6 kr. ca. per time!

Knus Ditte, der selv arbejder 20 timer om ugen og iflg. kommune-dame kommer til at få barselsdagpenge i fulde 46 uger for de 20 timer!

Anmeld

10. juni 2010

mukka88

DK skriver:

Du kan få barselsdagpenge i 46 uger når du arbejder mere end 120 timer de sidste 13 uger hvad du jo gør. Så jeg er sikker på at du kan få barselsdagpenge i 46 uger. Det kan så godt være at de sidste uger kun er på dagpengesatsen som er 101,6 kr. ca. per time!

Knus Ditte, der selv arbejder 20 timer om ugen og iflg. kommune-dame kommer til at få barselsdagpenge i fulde 46 uger for de 20 timer!

tusind tak for svar hvad ligger barseldagpenge på ? hvor meget for man i timen eller hvordan de regner det ud ?

Anmeld

10. juni 2010

Risen

Tro mig er også selv helt blank.. har lige været på kommunen for at aflevere de sidste papirer.. og er stadig blank med hensyn til hvor lang tid jeg kan holde barsel osv..  Det er sku et mærkeligt system og folkene som arbejde i det er ikke specielt hjælpsomme.. 

Anmeld

10. juni 2010

mukka88

Risen skriver:

Tro mig er også selv helt blank.. har lige været på kommunen for at aflevere de sidste papirer.. og er stadig blank med hensyn til hvor lang tid jeg kan holde barsel osv..  Det er sku et mærkeligt system og folkene som arbejde i det er ikke specielt hjælpsomme.. 

neejh heheh.. godt jeg ikke er den eneste så  

Anmeld

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

hvis man sætter det enkelt op, så er det ikke så besværligt...

afhængig af din overenskomst kan du gå fra 4 eller 8 uger før termin. din Mand har ret til 14 dage efter din fødsel (med løn eller dagpenge afhængig af overenskomst), og du har ret til 14 uger efter din fødsel . De 14 uger er med løn (nogle mennesker har 24 eller 26 uger med løn igen kommer det an på overenskomsten).

herefter er der 32 uger i kan dele som i vil. Og de uger er på dagpenge

Anmeld

10. juni 2010

mukka88

Ni-ko-li-ne skriver:

afhængig af din overenskomst kan du gå fra 4 eller 8 uger før termin. din Mand har ret til 14 dage efter din fødsel (med løn eller dagpenge afhængig af overenskomst), og du har ret til 14 uger efter din fødsel . De 14 uger er med løn (nogle mennesker har 24 eller 26 uger med løn igen kommer det an på overenskomsten).

okeeey det var til at forstå! Tak! 

Anmeld

10. juni 2010

mukka88

Ni-ko-li-ne skriver:

lige et spørgsmål hvis du ved det! Altså med løn? er det, det man får nu eller hvordan regner de det ud? 

Anmeld

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

mukka88 skriver:

okeeey det var til at forstå! Tak! 

velbekomme.... det er forudsat at man er i arbejde altså... jeg kender ikke regler for studerende:0)

Anmeld

10. juni 2010

Ni-ko-li-ne

mukka88 skriver:

lige et spørgsmål hvis du ved det! Altså med løn? er det, det man får nu eller hvordan regner de det ud? 

jeg er lige nødt til at høre hvem "de" er?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.