øv-fornemmelse efter vuggestuestart.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

383 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. juni 2008

Sille(smil)

Min super-terrorrist og jeg har været i vuggestuen idag, hvor vi endelig kunne begynde indkøring efter at have været strjekeramt længe.

Jeg synes meget godt om stedet og pædagogerne virke ret søde, men brød mig bare ikke om den måde som frokosten foregik på:

De store børn sidder for sig selv og de små har så det store bord for sig selv, hvilket er en god idé. Men de små får ikke rigtig noget hjælp til at spise deres rugbrødshapsere og til at drikke deres mælk og vand, så jeg tror da kun at det var fordi at jeg var tilstede at Birk fik spist meget mad, for pædagogerne gav dem ikke rigtig mere mad når de var færdige med deres kvarte rugbrød - alt for lidt synes jeg? Birk kan da sagtens spise en hel skive rugbrød, selvom han er en lille fis.

Nogle af børnene fik nærmest ikke spist noget og fik ikke rigtig noget at drikke.
Der sad stadig børn og spiste mens pædagogerne havde travlt med at få ryddet op :( Burde det ikke være lidt hyggeligere at spise?

Er jeg mega overpyldret eller hvad?
Og kan jeg tillade mig at tage det op, når Birk er helt ny?

Sille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2008

Muffinmus

Jp...en af grundende til jeg slet ikke kan fordrage VS.
Men heldigvis er ikke alle VS sådan..
I DP sidder de 5 børn og spiser og hun hælper og hygger med dem alle. De kan sagtens sidde og råhygge en times tid ved forkost. Når en vil ned kommer han/hun det og så spiser resten stille og roligt færdigt, men hun samtidig kan underholde dem der ikke spiser mere. ALT er bare så hyggeligt der:)
Så jo, 1/4 stykke rugbrød er sgu ikke noget hvis han er vant til mere mad. Sig til dem de gerne lige må sørge for han spiser mindst et halv stykke og gerne giver noget at drikke hele tiden under et måltid og MANGE gange i løbet af dagen.

Anmeld

18. juni 2008

bette

hmm nej synes ikke du er over pylderet.. ville nok selv have tænkt det samme.. og have nok også taget en snak med dem om det..

er glad for der ik er så mange børn i en dp hvor mikkel er..
havde faktisk søgt vugge.. men kunne kun få tilbudt dp...
måtte lige vende mig til tanken.. og elsker tanken nu.. synes det er dejligt..og jeg er glad for vi ik fik plads i en vugger..

men jo jeg ville da liiige tage en snak med dem.. det kan jo ikke passe at børnene bare skal sidde der og se på deres mad og er sultne, men ikke rigtig får noget ind.. og drikkelse er da vigtigt.. og det er da ikke alle børn der kan styre sådan et glas.. eller hva de nu drikker af.

synes måske også det er lidt sært at de rydder op mens der stadig er nogen der sidder og spiser deres mad.. det er jo meningen som maria også skriver at det skal være hyggeligt..

hos mikkels dp der sidder de og hygger ligesom maria også beskriver..

Anmeld

18. juni 2008

Helle30

Jeg tænkte først, at det måtte være pga. for lidt personale, at der ikke er tid til at hjælpe alle. Men hvis de ligefrem begynder at rydde af, inden ungerne har spist færdig, så er der jo total mangel på fornemmelse for, om de små kan spise mere.
I Sofies dp sidder de alle 4 omkring bordet ved måltiderne og hygger og spiser. De tre store drenge kan selv, så Sofie får ualmindeligt meget hjælp.
Det er mit indtryk, at de holder bordskik, og det synes jeg er rigtig fint. Det giver ro, så de spisende børn kan koncentrere sig om maden og den voksne kan koncentrere sig om at hygge med både spisende og mætte.
1/4 skive rugbrød er bare ikke nok du. Du er nød til at udtrykke din bekymring overfor de pædagoger, der er tilknyttet Birk.

- Helle

Anmeld

18. juni 2008

ivfmarie

Hej Sille-pige... :D Uhh, nej - jeg kan godt forstå din bekymring. Og netop den slags bekymringer er også grundet til at jeg var mest tilhænger af dp (men det er jo en helt anden snak) Du skal da bare lige tage en snak med gog'erne og fortælle dem hvordan du har det. Det er jo ikke et urimeligt krav fra din side at du ønsker at din søn skal være mæt, og have det væske han har brug for! Jeg tror i øvrigt hurtigt at de små lærer at det er sådan det foregår, og så skal de nok sørge for at rage til sig - men derfor skal der stadig være styr på at de får hvad de har brug for. Håber at I finder en løsning. Marie - der i øvrigt slet ikke bor et sted hvor der er vs, så der var jo slet ikke noget valg ;)

Anmeld

18. juni 2008

Nadi

Jeg synes bestemt ikke du er overpyldret! Og jeg synes også sagtens du kan ta det op selvom Birk er ny, han har jo lige så meget ret til at være der som de andre.

Held og lykke med vuggestuestarten, og så håber jeg at de lytter til dig når du snakker med dem om dine bekymringer!

-Nadia

Anmeld

19. juni 2008

Juniors mor

Først -synes jeg bestemt ikke du er pyldret -og derefter synes jeg bestemt godt du kan tillade dig at tage det op selvom Birk er helt ny.
Du kan starte en dialog hvor du fremlægger dine synspunkter og bekymringer på en pæn måde så pædagoerne ikke bliver fornærmede (hvis de kunne finde på det...(?) )
Jeg ville altså heller ikke have det godt med at mit barn ikke fik nok at spise og drikke i løbet af en dag - det er da super vigtigt...
Håber i får løst problemet, så du ikke skal bekymre dig hver dag du afleverer ham.

Helle

Anmeld

19. juni 2008

Louise mortil4

et kvart stykke waw det var ikke meget, her hjemme deler Lærke og Liv gerne 2½- 3 hele bondebrød, så der ville være skrig og skrål hvis kun de fik en kvart hver. Sys bestemt godt du kan tillade dig at påpege det, de får jo ikke nok de små unger, der er da ingen der kan klare sig på en kvart rugbrød. Heldigvis er vi rigtig heldige at ha fundet en rigtig sød dp til Lærke og Liv, de hygger sig så meget når de spiser, og der er masser af tid og mad til dem alle sammen. Ude hos Frejas dp sidder folkene fra stalden også med når de spiser (dperen bor på en kvæggård som hendes mand ejer og driver) Alle ungerne er vilde med folkene og også omvent. Heldigvis er det stabil arbejds kraft de har, så ungerne kander dem rigtig godt. Jeg er i hvertfald glad for at vi valgte dp i stedet for vs.

Knus Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.