Rumlen i maven ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.842 visninger
19 svar
0 synes godt om
9. juni 2010

Louisesam

Nu mærker jeg også de små spark og puf - han tumler rundt derinde! Det er bare SÅ fantastisk!  Jeg mærker ham flere gange i døgnet og det er ved at blive rigtig tydeligt nu! Jeg mærkede ham først i min 22. uge - nu er jeg i uge 24 - så det var lidt sent i forhold til det normale... men nu giver han den gas, så det kan mærkes!  

I går mærkede hans far ham også for første gang - 2 ordentlige spark!! Hvor var det en dejlig oplevelse

Hvor ofte og hvor kraftigt mærker i andre oktober mødre jeres små i maven???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

Bolette

Ej hvor dejligt at høre  Det er nemlig så fantastisk at mærke den lille trold!! Jeg mærkede vores lille dreng første gang da jeg var 19+0. Jeg begyndte at mærke hans små puf og spark hver dag fra 22. uge tror jeg  Og nu hvor jeg mærker ham hver dag er det både i løbet af morgenen, dagen, eftermiddagen og om aftenen giver han den gas - der kommer de kraftigste spark fra ham  

fra Bolette 23+2

Anmeld

10. juni 2010

Christina31

Rigtig dejligt med små puf og spark.  Det er så skønt, når den lille baby gør opmærksom på sig selv. Og hurtigt kan et lidt dårligt humør (pga. de mange homoner der raser i kroppen) vendes til noget positivt.

Jeg kunne mærke min lille prins meget tidligt i graviditeten- allerede fra uge 14, da jeg er 3. gangs gravid. Nu i uge 23 er der virkelig gang i den inde i maven, og jeg mærker ham mange gange om dagen. Nogengange så tydeligt, at jeg får en lille bule op i min hånd- måske en lille numse. Kan næsten ikke vente til, at jeg har ham i mine arme.

Det tidspunkt på døgnet, hvor han er mest aktiv, er om aftenen, når jeg er gået i seng. Han hopper rundt og laver kolbøtter, så det er bestemt ikke let at falde i søvn.

Anmeld

10. juni 2010

Patrick07

Super skønt at mærke liv andet en bare "bobler" jeg kunne mærke liv rimelig tidligt... men er nu nået dertil hvor man kan se det uden på tøjet når lille manden giver den gas.. og jeg er 23+3

Anmeld

10. juni 2010

marhemor

Jeg er 21+0 og kan stadig ikke rigtig mærke noget konkret... Jeg er 1. gangsgravid, og ved MD-scanningen i mandags fik jeg at vide at der ville gå nogle uger endnu, før jeg regelmæssigt kan mærke det lille vidunder...

Men må indrømme at jeg er ved at være en lille smule utålmodig for at mærke at den lille har det godt derinde...

Anmeld

10. juni 2010

Louisesam

Bolette skriver:

Ej hvor dejligt at høre  Det er nemlig så fantastisk at mærke den lille trold!! Jeg mærkede vores lille dreng første gang da jeg var 19+0. Jeg begyndte at mærke hans små puf og spark hver dag fra 22. uge tror jeg  Og nu hvor jeg mærker ham hver dag er det både i løbet af morgenen, dagen, eftermiddagen og om aftenen giver han den gas - der kommer de kraftigste spark fra ham  

fra Bolette 23+2

Det er nok noget lignende min fornemmelse.... tror også måske jeg kunne mærke ham nogle uger før, har bare ikke vidst at det var ham der sparkede Men ja, fra uge 22. mærkede jeg ham også hver dag!

Det er bare skøøønt!!  Og de drenge giver den bare gas gør de, hehe!

Anmeld

10. juni 2010

Louisesam

Patrick07 skriver:

Super skønt at mærke liv andet en bare "bobler" jeg kunne mærke liv rimelig tidligt... men er nu nået dertil hvor man kan se det uden på tøjet når lille manden giver den gas.. og jeg er 23+3

Hold da op - det går åbenbart en del stærkere med nogle end andre  Hvor er du heldig, at du kan mærke ham så tydeligt - og uden på tøjet endda!! Det glæder jeg mig bare til

Anmeld

10. juni 2010

Patrick07

Louisesam skriver:

Hold da op - det går åbenbart en del stærkere med nogle end andre  Hvor er du heldig, at du kan mærke ham så tydeligt - og uden på tøjet endda!! Det glæder jeg mig bare til

Ja storebror var helt vild igår hehe han syntes det var så sjovt at ligge hovedet på maven hihi.. man manden griner hver gang jeg lige får sådan en ekstra bule... ser sku lidt sjovt ud hehe But I LOVE IT

Anmeld

10. juni 2010

Louisesam

marhemor skriver:

Jeg er 21+0 og kan stadig ikke rigtig mærke noget konkret... Jeg er 1. gangsgravid, og ved MD-scanningen i mandags fik jeg at vide at der ville gå nogle uger endnu, før jeg regelmæssigt kan mærke det lille vidunder...

Men må indrømme at jeg er ved at være en lille smule utålmodig for at mærke at den lille har det godt derinde...

Præcis som du har det, havde jeg det også! Men ligepludselig i 22. uge begyndte det og så gik det stærkt - jeg gik fra ikke at have mærket noget (jeg ved af i hvert fald) til pludselig at mærke liv fra ham hver da - og nu er det hele dagen igennem!

Bare vent, det kommer lige pludselig

Anmeld

10. juni 2010

Louisesam

Patrick07 skriver:

Ja storebror var helt vild igår hehe han syntes det var så sjovt at ligge hovedet på maven hihi.. man manden griner hver gang jeg lige får sådan en ekstra bule... ser sku lidt sjovt ud hehe But I LOVE IT

Ja, det er også noget underligt noget - jeg kommer hele tiden til at tænke på Alien, haha!! Det er så mærkeligt at tænke på, at der er et levende væsen inde i maven som skal ud på et tidspunkt!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.