Vi har mega senge-problemer.. Others???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

343 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. juni 2008

Hyner

Ja så er turen kommet til os, hvor der ikke vil soves til natten..
Hun kommer med alle signaler for at sove og er også pivet som hun plejer.
Men når vi har lukket døren på klem, forvandler hun sig til en vild dansetrold samt bongotrommespiller!! 8(
Hun rejser sig simpelhen op og både danser og snakker/griner/synger mens hun "slår" på sengekanten, som om det var en tromme.
Efter tusind gange at have lagt hende ned og sagt "go`nat" (var selv gået i seng imellemtiden og det var blevet mørkt) lagde jeg mig selv til at sove. Skal jo trods alt op kl 5....
Så hvornår hun er dejset omkuld aner jeg bare ikke.. Og jeg føler mig bare så elendig en mor, fordi jeg ikke har gidet at tage mig af hende på den rigtige pædagogiske måde...
Har i andre ikke samme problem og hvad gør i der fungerer???
Krams Henriette -ØV!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2008

Monica

Vi bliver inde hos ham til han er faldet til ro. Når han forsøger at rejse sig, ligger vi ham ned igen. Nusser ham lidt så han falder til ro igen (for i stuen er han helt færdig) Så det tager 5-10 min at putte ham...

Moni

Anmeld

18. juni 2008

ivfmarie

Hyner skriver:

...Og jeg føler mig bare så elendig en mor, fordi jeg ikke har gidet at tage mig af hende på den rigtige pædagogiske måde...
Har i andre ikke samme problem og hvad gør i der fungerer???
Krams Henriette -ØV!

Pjat! Hvad mener du med den rigtige måde? Det er da en god ide at lade hende gasse af, og så lægge sig til at sove når det passer hende. Ville du bryde dig om at blive tvunget til at sove når du er lagt i seng? Man kan jo godt være træt og have lyst til at komme i seng - men ikke lige have lyst til at sove med det samme.
Så længe hun er glad og hygger sig - og det lyder det da til :D, så lad hende da ha lidt sjov inden hun går omkuld. Bare det selvfølgelig er sikkert og hun ikke kan hoppe ud af sengen.
Så slipper I også for at skabe konfliker der gør sengen til et dumt sted at være... lige nu elsker hun tydeligvis sengen, og sådan skulle det jo gerne blive ved at være - ikk?

Marie - der syns du skal nyde at tøsen har det sjovt i sengen ;)

Anmeld

18. juni 2008

Tikki

uf ja - i øjeblikket sover Iza hurtigt, men vågner så kl. 23., rejser sig op og skriger af alle lungers kraft. I nat tog det knap 2 timer, hvor vi gang på gang putter hende på ny: lægger hende ned, giver hende 2 sutter, siger godnat og går ud. Om natten siger vi så bare ikke noget, men lægger hende bare ned og går ud, men idet vi går ud, skriger hun som regl som en gal. Min mand stod 1 meter fra sengen i de to timer i nat, for at kunne lægge hende ned, når hun forsøgte at rejse sig op og tilsidst gav hun op og faldt i søvn igen.

Vi har mange gange også bare ladet hende stå op, indtil hun blev så vred og træt, at hun ikke kunne mere, så lægger vi hende ned og så sover hun. Men hun rejser sig ofte op i søvne natten igennem og vi kunne egentligt bare være ligeglade, men problemet er, at hun virkelig skriger igennem og er meget vedholdende. Hvis din datter er faldet i søvn af sig selv og selv kan finde ud af at lægge sig ned, så skal du nyde det ;) Hun har det jo godt, hvis hun ikke skriger og græder vildt og voldsomt. Så sov du kun trygt, når nu du har sådan en god og dygtig datter, der selv kan finde ud af at lægge sig ned, når hun er træt ;)

Anmeld

18. juni 2008

Hyner

Ja det kan der jo være noget om, Marie!! Synes bare jeg bliver et nervevrag over hun tilter omkuld når kræfterne slipper op gang på gang... Av av dumme træmmer...:'( Monica: Jeg sad med hende en HEL TIME i går og hun blev bare hidsig når hun blev lagt ned. Derimod totalt "på stoffer" glad når hun kom op at stå igen.

Anmeld

18. juni 2008

ivfmarie

Har I en god sengerand? Den kan da tage de værste buler...
Lad hende nu bare ha det sjovt - i stedet for at bruge en time på at gøre hende hidsig;)
Så har du en glad pige der har sjov i sengen, og du har en time til at lege med os her på Baby 8D

Marie - der koger over af gode ideer!

Anmeld

18. juni 2008

Hyner

Ja sengerand... Gu er den go, den er jo homemade8D... Men nok ikke så høj så den kan dække alle 65cm høje træmmer...8(

Ja jeg må overgive mig til det gode humør og griselyde fra soveværelset... (og der menes grin, latter og andre smittende lyde)

Anmeld

18. juni 2008

Hyner

Puha det lyder nu heller ikke så rart.. Men ja hun er i det bedste humør, så hvorfor ødelægge stemningen bare fordi at man er en lidt overbeskyttende mor der helst ikke vil se buler og skrammer på bebs endnu..:'( [citat][f][småt]Jeanette skriver:[/småt][/f] uf ja - i øjeblikket sover Iza hurtigt, men vågner så kl. 23., rejser sig op og skriger af alle lungers kraft. I nat tog det knap 2 timer, hvor vi gang på gang putter hende på ny: lægger hende ned, giver hende 2 sutter, siger godnat og går ud. Om natten siger vi så bare ikke noget, men lægger hende bare ned og går ud, men idet vi går ud, skriger hun som regl som en gal. Min mand stod 1 meter fra sengen i de to timer i nat, for at kunne lægge hende ned, når hun forsøgte at rejse sig op og tilsidst gav hun op og faldt i søvn igen. Vi har mange gange også bare ladet hende stå op, indtil hun blev så vred og træt, at hun ikke kunne mere, så lægger vi hende ned og så sover hun. Men hun rejser sig ofte op i søvne natten igennem og vi kunne egentligt bare være ligeglade, men problemet er, at hun virkelig skriger igennem og er meget vedholdende. Hvis din datter er faldet i søvn af sig selv og selv kan finde ud af at lægge sig ned, så skal du nyde det ;) Hun har det jo godt, hvis hun ikke skriger og græder vildt og voldsomt. Så sov du kun trygt, når nu du har sådan en god og dygtig datter, der selv kan finde ud af at lægge sig ned, når hun er træt ;)[/citat]

Anmeld

19. juni 2008

Juniors mor

Hvad med at prøve at have lidt "stilletid" inden hun skal sove? jeg tænker på Bettemouses inlæg om hendes succes med at få Mikkel til at sove ved at spille sådan noget afstressende musik.
Bare en tanke...:)

Anmeld

19. juni 2008

Rasmine

Hvorfor lukker I døren?
Det gider hun da ikke. :P

Kan selv huske at jeg følte mig mest tryg hvis jeg kunne høre lidt støj, og altså ikke knusende stilhed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.