Har i pakket tasken til sygehuset???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2010

Corn

Jeg har pakket i liften, da vi forhåbentlig ikke skal nogen steder

Jeg har smidt babys tøj i, så kan far og jm nemt finde det, og har kun pakket str 56, jeg regner jo med at få endnu en basse. Så ligger der dyne og bleer i de to mindste str.

Skal vi på sygehus, så kan jeg nok lige overkomme, at smide et par bukser, bluse og underbuks til mig selv i liften også... Skulle jeg mangle noget efterfølgende, så bor min mor ikke så langt fra sygehuset, og så sender jeg bare hende en bestilllings-sms...

Og skulle vi ende på sygehus, så satser jeg altså på at føde ambulant, og derfor være på vej hjem efter 3 timer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2010

benita

Anne85 skriver:

Hej søde.... har overvejet om man snart sku gøre det... men nej, har ikke pakket den endnu.

Havde jo en klar forventning om at jeg bare lige sku hurtigt op og føde og så hurtigt hjem igen... og så havde jeg egentlig ikke tænkt at jeg sku slæbe så meget med

Men nu kan det jo være jeg skal indstille mig på at det bliver pks eller sædefødsel og begeg dele tænke rjeg næsten vil resultere i, at jeg blir nødt til at blive et par dage på sygehuset efterfølgende

Nå men hvis det er tilfældet vil jeg pakke:

*Et par bodyer til baby

*Et par heldragter

*strømper til baby

*En lille hue

*En lille trøje til baby

*stofbleer

*autostol

*baby dyne

*et lille tæppe hun kan ha over sig når vi kører hjem

*måske en sut (tænker nu ik jeg vil gi hende den - men det kan jo være det blir en nødvendighed)

*Bleer til baby (får man jo åbenbart ikke længere på KS)

*Store bind til mig selv

*En ordentlig stak mormor-trusser (hvis man nu bløder igennem osv)

*Noget dejligt afslappende jogging tøj - måske 2-3 sæt

*amme-bh + uld indlæg

*klipklappere eller hjememsko

*nattøj til mig selv

*kamera + oplader

*oplader til mobilos

*vandrejournal og evt. min "fødsels ønskeseddel" (hvis jeg ender med at lave sådan en denne gang - havde vildt glæde af den sidst)

*tandbørste + tandpasta

*læbepomade

*børste + spænder til pandehåret (som jeg sikekrt går amok på under fødslen)

*føntørrer

*shampoo, balsam og intimsæbe

*en dejlig blød rulle lambi toiletpapir - eller måske vådservietter - nøj hvor jeg mindes det gjorde ondt at tørre sig med sygehusets sandpapir når man var øm down stairs

*neutral deo roll-on

*min højt elskede ammepude - og måske også min lille ammeskammel

*amme vitaminer

*video kamera

*lidt mad og drikke som giver hurtig energi. Og måske lidt mad til jacob (kiks, slik, snacks, frugt, sodavand)

*måske et sæt tøj til jacob - men hvis vi enelig skal blive der så er det jo nok et sted hvor han ikke må overnatte

.....jeg vil hellere pakke for meget end for lidt

men skide god tråd... håber der er andre der svarer.. det kan jo være jeg opdager at der er noget jeg ikke har tænkt på

Derudover tænker jeg at jeg vil pakke kristians taske inden længe - så min mor bare lige kan snuppe den når hun skal ha ham med hjem

he he anne det er da godt man har dig, så har jeg en tjek liste når jeg engen skal afsted griner. jeg er jo hel ny mht det her så det er lækkert med lidt råd fra en expert 

Anmeld

9. juni 2010

Anne85

benita skriver:

he he anne det er da godt man har dig, så har jeg en tjek liste når jeg engen skal afsted griner. jeg er jo hel ny mht det her så det er lækkert med lidt råd fra en expert 

"Eksperten" har sikkert også glemt noget  Og jeg er sikker på at jeg også overpakker.... men hellere pakke for meget end for lidt  Selvfølgelig kan min kære mand køre hjem efter noget hvis vi har glemt noget... meeen det er squ så besværligt at skulle forklare ham præcis hvilken heldragt jeg snakker om, eller hvilken bh jeg lige mener e.lign.

Anmeld

26. juni 2010

EMS

Det er nok også en god idé med en lille madpakke til under fødslen eller lige efter - den må da kunne presses ned i kufferten :-D. Jeg har pakket alt ned for lang tid siden, så nu er jeg, forhåbentlig, parat til fødslen, men mon ikke der lige kommer en ekstra ting med i sidste øjeblik!? Jeg bliver godt nok sendt hjem kort tid efter fødslen... Men... hellere være på den sikre side:-).

Hilsen den utålmodige...

Anmeld

26. juni 2010

NoName

EMS skriver:

Det er nok også en god idé med en lille madpakke til under fødslen eller lige efter - den må da kunne presses ned i kufferten :-D. Jeg har pakket alt ned for lang tid siden, så nu er jeg, forhåbentlig, parat til fødslen, men mon ikke der lige kommer en ekstra ting med i sidste øjeblik!? Jeg bliver godt nok sendt hjem kort tid efter fødslen... Men... hellere være på den sikre side:-).

Hilsen den utålmodige...

Jeg har også tænkt på det med en madpakke og noget frisk frugt, men vi plejer ikke at have frugt i huset, da ingen af os rigtig spiser det og det er jo ikke lige sikkert det er i butikkernes åbningstid man skal afsted hvilket ikke gør det super nemt at få med, det samme gælder madpakken...

Så jeg har pakket kiks ned, lildt trist, men de er der da... ja også også juice brikker og sodavand... plus en lille øl til kæresten...

Anmeld

26. juni 2010

3xM

hvornår i forvejen skal man regne med at pakke?? hmmm regnede også med ambulant, lyster slet ikke at ligge derude, men K er lidt uenig da han mener man jo skal ligge der i et par dage og få besøg og storebror ikke skal snydes for at komme på sygehus og se baby...men regner med når jeg har født kan sige til ham at han kan hente ham og så hente os bagefter så er vi da lidt kompromi

Anmeld

27. juni 2010

NoName

hvornår i forvejen skal man regne med at pakke?? hmmm regnede også med ambulant, lyster slet ikke at ligge derude, men K er lidt uenig da han mener man jo skal ligge der i et par dage og få besøg og storebror ikke skal snydes for at komme på sygehus og se baby...men regner med når jeg har født kan sige til ham at han kan hente ham og så hente os bagefter så er vi da lidt kompromi

Altså, førstegangs fødende bliver jo tilbudt at blive nogle dage til de føler sig trygge og det hele kører som det skal...

Mener altså at flergangs fødende bliver sendt hjem når man lige er kommet ovenpå, da man jo har været møllen igennem først. Med mindre der er noget galt selvfølgelig.

Min veninde blev/tog hjem 4 timer efter fødslen af hendes 3. barn kan ikke huske med de andre, og min svigerinde tog hjem efter 5-6 timer.

Men jeg kan jo tage fejl...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.