Har i pakket tasken til sygehuset???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.586 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

sbs78

Ja på søndag er der kun 3 uger til terminen, og jeg har ikke pakket tasken endnu  Men jeg synes ikke rigtigt at jeg kan komme i gang, og hvad skal jeg putte i den???

Ja selv om man er 3 gangs fødende, kan man godt komme i tvivl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Anne85

Hej søde.... har overvejet om man snart sku gøre det... men nej, har ikke pakket den endnu.

Havde jo en klar forventning om at jeg bare lige sku hurtigt op og føde og så hurtigt hjem igen... og så havde jeg egentlig ikke tænkt at jeg sku slæbe så meget med

Men nu kan det jo være jeg skal indstille mig på at det bliver pks eller sædefødsel og begeg dele tænke rjeg næsten vil resultere i, at jeg blir nødt til at blive et par dage på sygehuset efterfølgende

Nå men hvis det er tilfældet vil jeg pakke:

*Et par bodyer til baby

*Et par heldragter

*strømper til baby

*En lille hue

*En lille trøje til baby

*stofbleer

*autostol

*baby dyne

*et lille tæppe hun kan ha over sig når vi kører hjem

*måske en sut (tænker nu ik jeg vil gi hende den - men det kan jo være det blir en nødvendighed)

*Bleer til baby (får man jo åbenbart ikke længere på KS)

*Store bind til mig selv

*En ordentlig stak mormor-trusser (hvis man nu bløder igennem osv)

*Noget dejligt afslappende jogging tøj - måske 2-3 sæt

*amme-bh + uld indlæg

*klipklappere eller hjememsko

*nattøj til mig selv

*kamera + oplader

*oplader til mobilos

*vandrejournal og evt. min "fødsels ønskeseddel" (hvis jeg ender med at lave sådan en denne gang - havde vildt glæde af den sidst)

*tandbørste + tandpasta

*læbepomade

*børste + spænder til pandehåret (som jeg sikekrt går amok på under fødslen)

*føntørrer

*shampoo, balsam og intimsæbe

*en dejlig blød rulle lambi toiletpapir - eller måske vådservietter - nøj hvor jeg mindes det gjorde ondt at tørre sig med sygehusets sandpapir når man var øm down stairs

*neutral deo roll-on

*min højt elskede ammepude - og måske også min lille ammeskammel

*amme vitaminer

*video kamera

*lidt mad og drikke som giver hurtig energi. Og måske lidt mad til jacob (kiks, slik, snacks, frugt, sodavand)

*måske et sæt tøj til jacob - men hvis vi enelig skal blive der så er det jo nok et sted hvor han ikke må overnatte

.....jeg vil hellere pakke for meget end for lidt

men skide god tråd... håber der er andre der svarer.. det kan jo være jeg opdager at der er noget jeg ikke har tænkt på

Derudover tænker jeg at jeg vil pakke kristians taske inden længe - så min mor bare lige kan snuppe den når hun skal ha ham med hjem

Anmeld

9. juni 2010

NoName

Sjovt du spør', tænkte på det igår, men blev enig med mig selv om at det nok var lige tidligt nok + jeg aner ikke hvad jeg skal proppe i den taske...

Men som alt jo plejer at være, så er søde Anne min redning og har lige postet den fineste huske liste...

Majken 33+0

Anmeld

9. juni 2010

Anne85

noname skriver:

Sjovt du spør', tænkte på det igår, men blev enig med mig selv om at det nok var lige tidligt nok + jeg aner ikke hvad jeg skal proppe i den taske...

Men som alt jo plejer at være, så er søde Anne min redning og har lige postet den fineste huske liste...

Majken 33+0

ha ha... hvor er du sød  Sig lige til hvis jeg har glemt noget  

Jeg kan bare slet ikke overskue hvis jeg skal pakke til 3-4 dage (er det ik så længe man fx skal blive efter et kejsersnit) - havde squ da håbet at vi bare sku på lyn visit og så hurtig hjem igen. Nå nu må vi se hvad det ender med. Venter ihvertfald lidt endnu med at pakke til jeg måske er blevet klogere på hvordan jeg kommer til at føde... selvom jeg måske burde ha den klar for imorgen går jeg ind i uge 38.. gisp!

Anmeld

9. juni 2010

NoName

Anne85 skriver:

ha ha... hvor er du sød  Sig lige til hvis jeg har glemt noget  

Jeg kan bare slet ikke overskue hvis jeg skal pakke til 3-4 dage (er det ik så længe man fx skal blive efter et kejsersnit) - havde squ da håbet at vi bare sku på lyn visit og så hurtig hjem igen. Nå nu må vi se hvad det ender med. Venter ihvertfald lidt endnu med at pakke til jeg måske er blevet klogere på hvordan jeg kommer til at føde... selvom jeg måske burde ha den klar for imorgen går jeg ind i uge 38.. gisp!

Ved ikke om du har glemt noget, men hvorfor tage dyne med til hende? Har de ikke dyner på sygehuset mere????

og så har jeg tænkt mig at tyv stjæle Caroline86 idé med at far skal ud og købe det sæt tøj som lille pigen skal have på hjem fra sygehuset, han køber det først når hun er født, da vi jo ikke kender hendes str... af gode grunde...

og jeg håber da virkelig for dig at det vendingsforsøg virker, når du nu har glædet dig sådan til at føde...

Anmeld

9. juni 2010

Anne85

noname skriver:

Ved ikke om du har glemt noget, men hvorfor tage dyne med til hende? Har de ikke dyner på sygehuset mere????

og så har jeg tænkt mig at tyv stjæle Caroline86 idé med at far skal ud og købe det sæt tøj som lille pigen skal have på hjem fra sygehuset, han køber det først når hun er født, da vi jo ikke kender hendes str... af gode grunde...

og jeg håber da virkelig for dig at det vendingsforsøg virker, når du nu har glædet dig sådan til at føde...

Dynen er absolut heller ikke en nødvendighed... men de har bare sårn nogle dumme hårde, tunge dyner på sygehuset - så vil jeg hellere ha vores egen lækre dun dyne med  Og så er betrækket også lidt sjovere at kigge på end sygehusets hvid og grøn stribede  Men det er nok bare mig der er lidt sær

Lyder som en hyggelig måde med tøjet... men jeg elsker, elsker, ELSKER at shoppe tøj så det får Jacob ikke lov til at være en del af (og helt ærligt så har det heller ikke hans interesse)  Så jeg tager et sæt med i str. 50 og ellers nogle sæt i 56 (heldragter kan jo bare bøjes lidt op på ærmer og ben hvis de er for store i starten). Hvis vi skal være der i flere dage skal jeg helt afgjort ha mere end et sæt tøj med... sygehus-babytøj er så trist at kigge på  Desuden fik vi nærmest møgfald sidste gang fordi jeg 3 timer efter jeg havde født (3 timer!!!!) stadig rendte rundt i sygehusets tøj - altså hallo. Men derfor skal jeg bare ha rigeligt af tøj med til mig selv - og til baby

Anmeld

9. juni 2010

NoName

Anne85 skriver:

Dynen er absolut heller ikke en nødvendighed... men de har bare sårn nogle dumme hårde, tunge dyner på sygehuset - så vil jeg hellere ha vores egen lækre dun dyne med  Og så er betrækket også lidt sjovere at kigge på end sygehusets hvid og grøn stribede  Men det er nok bare mig der er lidt sær

Lyder som en hyggelig måde med tøjet... men jeg elsker, elsker, ELSKER at shoppe tøj så det får Jacob ikke lov til at være en del af (og helt ærligt så har det heller ikke hans interesse)  Så jeg tager et sæt med i str. 50 og ellers nogle sæt i 56 (heldragter kan jo bare bøjes lidt op på ærmer og ben hvis de er for store i starten). Hvis vi skal være der i flere dage skal jeg helt afgjort ha mere end et sæt tøj med... sygehus-babytøj er så trist at kigge på  Desuden fik vi nærmest møgfald sidste gang fordi jeg 3 timer efter jeg havde født (3 timer!!!!) stadig rendte rundt i sygehusets tøj - altså hallo. Men derfor skal jeg bare ha rigeligt af tøj med til mig selv - og til baby

Hold da op mand, troede ikke de havde noget i mod at man gik i sygehus tøj... det er jo rart at intet klemmer nogen steder...

men godt så, jeg pakker den STORE ferie kuffert... Griner

Anmeld

9. juni 2010

Anne85

noname skriver:

Hold da op mand, troede ikke de havde noget i mod at man gik i sygehus tøj... det er jo rart at intet klemmer nogen steder...

men godt så, jeg pakker den STORE ferie kuffert... Griner

Jeg blev simpelthen også så forarget.... vi var LIGE kommet op på patienthotellet og det var som sagt max 3 timer siden at jeg lige havde ligget og presset bassemanden ud. Og den første kommentar jeg fik af en åndssvag sosu ass var at "ja så kan du godt hoppe ud af det sygehustøj - det er jo ikke særlig charmerende at rende rundt med sårn en ble røv" (man får en giga ble på lige når man har født for man bløder jo altså en del... og tja, det har man da måske ku se, men for helved)

Anmeld

9. juni 2010

NoName

Anne85 skriver:

Jeg blev simpelthen også så forarget.... vi var LIGE kommet op på patienthotellet og det var som sagt max 3 timer siden at jeg lige havde ligget og presset bassemanden ud. Og den første kommentar jeg fik af en åndssvag sosu ass var at "ja så kan du godt hoppe ud af det sygehustøj - det er jo ikke særlig charmerende at rende rundt med sårn en ble røv" (man får en giga ble på lige når man har født for man bløder jo altså en del... og tja, det har man da måske ku se, men for helved)

Sådan en klap næse...

Vi betaler skisme da selv (over skatten) for det tøj...

Anmeld

9. juni 2010

sbs78

Sjovt det fik jeg slet ikke afvide over på hotellet, ved ikke om det var fordi jeg var på storken. Jeg har fundet en taske frem nu og er begyndt at ligge lidt frem. Ang dyne så synes jeg ikke de er så slemme, dem de har. Jeg tror ikke at jeg tager en med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.