mad til fryseren :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2010

L.J.L

Grovboller er også rigtig gode at have, både til morgenmad, frokost og hvis der kommer gæster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

Anne85

LLN skriver:

Med hensyn til kager, så er en chokolade, eller kanelkage helt fin hvis den har været i fryseren. Hvis man venter med at komme glasuren på til den er tøet/næsten tøet kan det ikke smages at den har været frossen.

Jeg har selv lige lavet drømmekage i muffinsforme, og de er også helt fine når de er tøet, og så tør de på 10-15 minutter.

Det må jeg prøve  Har lige bagt en gulerodskage... mon den kan fryses... hmm jeg prøver

Anmeld

8. juni 2010

Anne85

luppe-laban skriver:

æbletærte.. den er goe og fryse og så tag den op og i ovnen.. mmm det er godt..

okay... jeg har også en opskrift på en lækker rabarber kage (og fryseren proppet med rabarber) mon det kan fryses?

Anmeld

8. juni 2010

Anne85

Tilmeldt skriver:

Det gjorde jeg også da jeg gik på barsel, og nu hvor jeg har født, er det bare super lækkert bare at kunne hive op af fryseren!!  Men lassagne kan altså ikke anbefales.. Jeg har taget op to gange nu, og pladerne bliver altså noget smattet, synes jeg!!     Men måske det bare er hos mig!?!

Stine og Lisa.

ja er det ik bare skønt at ha her bagefter.

De lasagner jeg har lavet har jeg ikke bagt færdig... mon det gør en forskel i hvor bløde pladerne blir? Jeg har bare lavet kødsovsen, lagt dem sammen og så i fryseren

Anmeld

8. juni 2010

Anne85

linselouise skriver:

Grovboller er også rigtig gode at have, både til morgenmad, frokost og hvis der kommer gæster

Men jeg synes ofte bolelr blir så kedelige når de har været i fryseren - måske det bare er mig der har været uheldig med de opskrifter jeg har brugt. har nemlig fx lige bagt nogle lækre "troldeboller" - en opskrift jeg fandt i "vores børn" - proppede med gode sunde fibre - men er squ bange for at de ikke bliver så gode efter en gang i fryseren

Anmeld

8. juni 2010

Anne85 skriver:

De lasagner jeg har lavet har jeg ikke bagt færdig... mon det gør en forskel i hvor bløde pladerne blir? Jeg har bare lavet kødsovsen, lagt dem sammen og så i fryseren

Jeg havde lavet dem helt færdige... Så måske er du heldig!?   Jeg har heldigvis også en del poser kødsovs i fryseren, så jeg har været ude og købe nogle løse plader, så kan jeg bare lige hurtigt smække en lassagne sammen, og stille i ovnen!

Anmeld

8. juni 2010

lucas<3

Anne85 skriver:

jeg kan finde ud a det..

Anmeld

8. juni 2010

Lone Jakobsen

her er det ting som gullash, supper, pølsehorn, kanelsnegle, hjemmelavet pizza, og masser af boller og franskbrød der fylder fryseren.

derudover bruger jeg også at fryse rester som fx. et par skiver kød, en frikadelle eller lign. jeg skærer det i tern og kommer det i en stor bøtte, som jeg så kan fylde mere i efterhånden. så har vi til en gang bixemad en dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.