mad til fryseren :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.212 visninger
17 svar
0 synes godt om
8. juni 2010

Anne85

Når nu jeg alligevel bare går herhjemme og triller tommelfingre og venter på at hun melder sin ankomst kan jeg jo lige så godt foretage mig noget nyttigt... som fx at fylde fryseren op med mad så den første tid med baby bliver lidt nemmere  

men min fantasi rækker ikke så langt... indtil videre har jeg lavet en ordentlig røvfuld frikadeller, lasagne og kødsovs... men hvad er mere godt at fryse ned?? helst sunde retter

Og så dog... for hvis der er nogle af jer der har nogle gode ideer til akger der kan fryses tager jeg også gerne imod med kyshånd... elsker at bage og hvor vilel det da være nemt lige at ha en kage i fryseren man ku ta op hvis man vidste der kom barselsgæster til kaffe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2010

<3

Husk at få grøntsager med! Så du kan holde jer alle sunde Boller i karry med masser af løg, majs og gulerødder plus en smule (evt. soltørret) tomat. Masser af supper lavet på grøntssagsmos med grovboller til. De er superhurtige at varme op igen. Kan evt. klares i en mikrobølgeovn. Tærter: bønne/løg, tomat/hvidløg/linse/ost, porre/bacon/piskefløde.Ratatouille:løg, aubergine og courgettes i en let tomatmos(gerne friske grofthakkede) bare husk at auberginen lige skal førkoges i masser af vand med olie i ellers kan det godt smage bitter.

Kager - er der nogen kager (uden piskefløde/marcipan) der ikke kan fryses?

Pøj pøj!

Anmeld

8. juni 2010

Pia.

Tærter - Pølsehorn - Lasagne - frikadeller (dem havde du vist selv skrevet)

Jamen stort set alt kan vel fryses (tror jeg - gør ikke så meget i det med at fryse mad)... Boller I karry eller Kylling i karry ?

Forskellige retter der er lavet som bare skal tøes op...

Anmeld

8. juni 2010

Anne85

Kirle skriver:

Husk at få grøntsager med! Så du kan holde jer alle sunde Boller i karry med masser af løg, majs og gulerødder plus en smule (evt. soltørret) tomat. Masser af supper lavet på grøntssagsmos med grovboller til. De er superhurtige at varme op igen. Kan evt. klares i en mikrobølgeovn. Tærter: bønne/løg, tomat/hvidløg/linse/ost, porre/bacon/piskefløde.Ratatouille:løg, aubergine og courgettes i en let tomatmos(gerne friske grofthakkede) bare husk at auberginen lige skal førkoges i masser af vand med olie i ellers kan det godt smage bitter.

Kager - er der nogen kager (uden piskefløde/marcipan) der ikke kan fryses?

Pøj pøj!

narh du har vel ret... men mon de bliver kedelige af at have været frossen??

Fantastiske ideer du kommer med... dem vil jeg helt klart lave. Og jep.... min lasagne og min kødsovs er også proppet med grønsager (nem måde at få grønsager i drengene - og her mener jeg både mand og søn )

Anmeld

8. juni 2010

Anne85

Pia. skriver:

Tærter - Pølsehorn - Lasagne - frikadeller (dem havde du vist selv skrevet)

Jamen stort set alt kan vel fryses (tror jeg - gør ikke så meget i det med at fryse mad)... Boller I karry eller Kylling i karry ?

Forskellige retter der er lavet som bare skal tøes op...

Tja det kan alt vel... jeg er bare ikke normalt god til at lave ekstra portioner og fryse ned - men kan huske fra sidst at den ofte bare stod på et stykke rugbrød om aftenen fordi dagen var fløjet afsted med amning, skiftning osv - men det kan man jo ikk helt tillade sig nu hvor der er en storebror der gerne skal ha sund, varieret kost (og selvfølgelig også mor og far)

Anmeld

8. juni 2010

<3

Anne85 skriver:

narh du har vel ret... men mon de bliver kedelige af at have været frossen??

Fantastiske ideer du kommer med... dem vil jeg helt klart lave. Og jep.... min lasagne og min kødsovs er også proppet med grønsager (nem måde at få grønsager i drengene - og her mener jeg både mand og søn )

Godt du kan bruge dem - blev også lidt lækkersulten selv da jeg skrev dem ned

Men det er netop det i anden omgang skal der bare være mere styr på tingene og man kan ikke ende med købepizza lige så meget som med den første. Synes også jeg kan huske et par måltider der blev erstattet med småkager hmmmm

Anmeld

8. juni 2010

Anne85

Kirle skriver:

Godt du kan bruge dem - blev også lidt lækkersulten selv da jeg skrev dem ned

Men det er netop det i anden omgang skal der bare være mere styr på tingene og man kan ikke ende med købepizza lige så meget som med den første. Synes også jeg kan huske et par måltider der blev erstattet med småkager hmmmm

ja og det er jo lige netop det man gerne sku undgå... og har man retter i fryseren er det nemmere at undgå pizza eller småkage fælden

Anmeld

8. juni 2010

LLN

Med hensyn til kager, så er en chokolade, eller kanelkage helt fin hvis den har været i fryseren. Hvis man venter med at komme glasuren på til den er tøet/næsten tøet kan det ikke smages at den har været frossen.

Jeg har selv lige lavet drømmekage i muffinsforme, og de er også helt fine når de er tøet, og så tør de på 10-15 minutter.

Anmeld

8. juni 2010

lucas<3

Anne85 skriver:

Når nu jeg alligevel bare går herhjemme og triller tommelfingre og venter på at hun melder sin ankomst kan jeg jo lige så godt foretage mig noget nyttigt... som fx at fylde fryseren op med mad så den første tid med baby bliver lidt nemmere  

men min fantasi rækker ikke så langt... indtil videre har jeg lavet en ordentlig røvfuld frikadeller, lasagne og kødsovs... men hvad er mere godt at fryse ned?? helst sunde retter

Og så dog... for hvis der er nogle af jer der har nogle gode ideer til akger der kan fryses tager jeg også gerne imod med kyshånd... elsker at bage og hvor vilel det da være nemt lige at ha en kage i fryseren man ku ta op hvis man vidste der kom barselsgæster til kaffe

æbletærte.. den er goe og fryse og så tag den op og i ovnen.. mmm det er godt..

Anmeld

8. juni 2010

Det gjorde jeg også da jeg gik på barsel, og nu hvor jeg har født, er det bare super lækkert bare at kunne hive op af fryseren!!  Men lassagne kan altså ikke anbefales.. Jeg har taget op to gange nu, og pladerne bliver altså noget smattet, synes jeg!!     Men måske det bare er hos mig!?!

Stine og Lisa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.