Gør jeg noget forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.158 visninger
19 svar
0 synes godt om
7. juni 2010

Findusinde

Hejsa

Laura er nu snart 9 mrd, og når hun skal sove i barnevognen både til formiddag og til middag har jeg en kamp af den anden verden om at få hende til at blive liggende.. Hun har jo fundet ud af at hun sagtens kan sætte sig op i barnevognen, og hendes barnevognsele synes jeg slet ikke virker helt optimalt, hvis jeg strammer den mere, kan hun ikke bevæge sig, hun ligger sig altid over på siden når hun skal sove, og hvis selen er strammet mere, så kan hun ikke komme over på siden, men når hun sætter sig op, sidder hun og hænger ud over kanten.. Er der andre der kæmper med at få de små til at blive liggende???  Hun har tidligere bare blevet puttet og så faldet i søvn af sig selv derude.. men det er godt nok slut nu.. Hun blir rigtig sur når jeg ligger hende ned, og så sætter hun sig op, jeg ligger hende ned.. Sådan foregår det meste af en halv til en hel time, hver gang hun skal sove..

Hvad gør i andre??

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

Valle81

Findusinde skriver:

Hejsa

Laura er nu snart 9 mrd, og når hun skal sove i barnevognen både til formiddag og til middag har jeg en kamp af den anden verden om at få hende til at blive liggende.. Hun har jo fundet ud af at hun sagtens kan sætte sig op i barnevognen, og hendes barnevognsele synes jeg slet ikke virker helt optimalt, hvis jeg strammer den mere, kan hun ikke bevæge sig, hun ligger sig altid over på siden når hun skal sove, og hvis selen er strammet mere, så kan hun ikke komme over på siden, men når hun sætter sig op, sidder hun og hænger ud over kanten.. Er der andre der kæmper med at få de små til at blive liggende???  Hun har tidligere bare blevet puttet og så faldet i søvn af sig selv derude.. men det er godt nok slut nu.. Hun blir rigtig sur når jeg ligger hende ned, og så sætter hun sig op, jeg ligger hende ned.. Sådan foregår det meste af en halv til en hel time, hver gang hun skal sove..

Hvad gør i andre??

Knus

Åhh nej hvor får jeg de vildeste flash backs til da Asta var i den alder. Jeg var nok ude at lægge hende ned de første 84982608409548942 gange.

Jeg blevfaktisk så træt af det at jeg sågar prøvede at sy knapper paset øverst bag på ryggen af selen for at se om jeg kunne gøre et eller andet for at fastgøre den så hun ikke kunne rejse sig - men det lykkedes aldrig:0) Synes eller det var en brand smart ide. Har også forsøgt med at stramme et tæppe hen over dynen og ned under madrassen men lige lidt hjalp det.

Der var ikke andet for end at gå pinen ignennem  - ud og sige godnat og lægge ned om og om og om igen:0)

Nej du gør ikke noget forkert:0)

Anmeld

7. juni 2010

Svei

Tålmodighed....sådan er det jo når de små pus kan noget og det er jo en god leg med mor, hun kommer jo hele tiden.

Men bare ud og put igen og sig godnat og gerne tusind gange..

Anmeld

7. juni 2010

Findusinde

Puha, hvor er jeg glad for at jeg ikke er den eneste... Nøøøøj hvor blir Laura sur når jeg ligger hende!! Så føler jeg mig bare som verdens dårligste mor!

Ideen med knapperne har også været i mit hoved en del gange! Nu har jeg lagt overstykket til barnevognen over hende, men det er jo for varmt når det er andet vejr end det er i dag.. Lukker den helt op hvor den kan, der går lige nøjagtigt 2 min så er min lille udbryder dronning i gang igen, først kan jeg se at den bevæger sig ret meget, så kommer der lige en hånd og rykker den ned, og så kommer der en fod, og ud kommer en storsmilende Laura!

Jeg må blot tage kampen op! Selvom hun blir skide sur!

Anmeld

7. juni 2010

Majbriteriksen

Hej. Jeg tror bestemt ikke du gør noget galt. Men hun er i samme alder som min Magnus og han skriger lige så snart jeg er ude af syne(han kan ikke sætte sig op endnu)

De har en alder nu hvor de er bange for at vi forsvinder for evigt og altid, og derfor skriger de når vi går (tror jeg). Min personlige holdning er at man skal komme til syne og putte igen uden en masse ord, og så gå væk så de ikke kan se os. Det er min erfaring at det er en periode, og at den kommer flere gange i deres liv. Nogen perioder varer kun et par dage, og andre meget længere tid. Men hvis de finder ud af at det ikke hjælper, så går det over igen.

Jeg lader Magnus ligge så længe han pylre og græder lidt. Men når jeg kan høre at han er ked ked, så kommer jeg og putter igen. Det er vigtig at du udstråler at nu skal du sove og det er helt okay at mor går. Min kæreste lignede altid en hel bedemandsforretning når han gik derud til vores den store, med det resultat at han var sikker på at der var noget galt med at ligge der og han skreg helt sindsygt.

pøj pøj Majbrit, som ved hvor hårdt det er når de har deres "perioder"

Anmeld

7. juni 2010

Valle81

Puha, hvor er jeg glad for at jeg ikke er den eneste... Nøøøøj hvor blir Laura sur når jeg ligger hende!! Så føler jeg mig bare som verdens dårligste mor!

Ideen med knapperne har også været i mit hoved en del gange! Nu har jeg lagt overstykket til barnevognen over hende, men det er jo for varmt når det er andet vejr end det er i dag.. Lukker den helt op hvor den kan, der går lige nøjagtigt 2 min så er min lille udbryder dronning i gang igen, først kan jeg se at den bevæger sig ret meget, så kommer der lige en hånd og rykker den ned, og så kommer der en fod, og ud kommer en storsmilende Laura!

Jeg må blot tage kampen op! Selvom hun blir skide sur!

Jamen for søren hvor er det Asta om igen:0)

Hun skrald grinede når jeg kom ud og når jeg lagde hende ned så blev hun fuldstændig tosset:0)

Men moderen var bare så stædig:0) Så jeg blev ved - men nogle gange, tjah så endnte det med jeg efter laaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid - har snakker vi nok over en time - måtte gi mig og så var der ingen lur på det tidspunkt. Så op og lege og spise lidt og så sove, da hun så var blevet så træt hun ikke kunne hænge sammen mere:0)

Anmeld

7. juni 2010

Mathilde

Det er præcis det samme her...

Celina rejser sig op og begynder at pille ved alting. Jeg ligger hende bare ned igen og igen og siger " nu skal du sove skat". Hun bliver tosset hver gang! Men til sidst giver hun op og ligger sig til at sove mens jeg kører frem og tilbage med barnevognen...

Så jeg kender det godt!

Anmeld

7. juni 2010

Findusinde

Majbriteriksen skriver:

Hej. Jeg tror bestemt ikke du gør noget galt. Men hun er i samme alder som min Magnus og han skriger lige så snart jeg er ude af syne(han kan ikke sætte sig op endnu)

De har en alder nu hvor de er bange for at vi forsvinder for evigt og altid, og derfor skriger de når vi går (tror jeg). Min personlige holdning er at man skal komme til syne og putte igen uden en masse ord, og så gå væk så de ikke kan se os. Det er min erfaring at det er en periode, og at den kommer flere gange i deres liv. Nogen perioder varer kun et par dage, og andre meget længere tid. Men hvis de finder ud af at det ikke hjælper, så går det over igen.

Jeg lader Magnus ligge så længe han pylre og græder lidt. Men når jeg kan høre at han er ked ked, så kommer jeg og putter igen. Det er vigtig at du udstråler at nu skal du sove og det er helt okay at mor går. Min kæreste lignede altid en hel bedemandsforretning når han gik derud til vores den store, med det resultat at han var sikker på at der var noget galt med at ligge der og han skreg helt sindsygt.

pøj pøj Majbrit, som ved hvor hårdt det er når de har deres "perioder"

kender alt for godt de perioder.. Men jeg tror ikke det er fordi hun er bange for at jeg forsvinder.. For det er kun i barnevognen.. Og hun blir kun sur når jeg ligger hende ned..

Hehe jeg kan ikke helt lade være med at grine af at din kæreste ligner en bedemandsforretning når han putter.. Kan da godt forstå at den store reagere..

Anmeld

7. juni 2010

Moldemine

Hejsa
Jeg kender det alt alt for godt Isabella er 9 måneder og gør nøjagtig det samme hvis hun kan komme til det...

Jeg har fundet ud af at hvis du lægger overlæderet over hende, og rykker hende så langt ned i bunden af barnevognen som muligt (altså hun skal stadig ikke kunne mærke kanten af barnevognen) så kan hun ikke sætte sig op igen, pga. overlæderet (det kan isabella ihvertfald ikke
- Men nu har vi så bare det problem at hun sparker dynen af?!?!

Håber du kan bruge mit råd, som duer her hjemme

Anmeld

7. juni 2010

Findusinde

Valle81 skriver:

Jamen for søren hvor er det Asta om igen:0)

Hun skrald grinede når jeg kom ud og når jeg lagde hende ned så blev hun fuldstændig tosset:0)

Men moderen var bare så stædig:0) Så jeg blev ved - men nogle gange, tjah så endnte det med jeg efter laaaaaaaaaaaaaaaaaaang tid - har snakker vi nok over en time - måtte gi mig og så var der ingen lur på det tidspunkt. Så op og lege og spise lidt og så sove, da hun så var blevet så træt hun ikke kunne hænge sammen mere:0)

Hehe, jeg skal sommetider koncentere mig for ikke at begynde at grine af hende når hun bryder frem fra overslaget på barnevognen.. Hun er storsmilende, og gerne med alarmen i den anden hånd..

Det er åbenbart bare tålmodighed der skal til..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.