Spiser og drikker jeres barn selv ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

366 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. juni 2008

Anja

Jeg kan ikke huske om emnet har været oppe fornylig, men vil gerne have lidt feedback på det.

Vi venter jo lillesøster om nogle mdr og det kunne være rigtigt lækkert, hvis Elias har nogenlunde styr på det med at spise og drikke selv til den tid.

Lige nu drikker han uden hjælp fint af tudkop og han har også den sidste uges tid drukket fint uden hjælp af alm kop, hvor jeg så bare ikke hælder mere en ca en mundfuld i af gangen.

Hvis jeg ellers gider gøre rent bagefter spiser han også selv sine rugbrødsbidder.

Aftensmad får han af mig eller farmand med ske eller gaffel.

Hvor langt er I kommet med den slags træning ??

Hvad kan man forvente på nu værende tidspunkt og har I nogle fif til hvordan man får det trænet ??

Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2008

Plysbjørnen

Hejsa Anja...

Nej Laura spiser IKKE selv... Jo rugbrødshapser og franskbrødshapser gør hun...

Hvad gælder aftensmad er det kun pastaskruer og pølser hun for lov til at sidde med selv, nu er det jo bare ikke lige hver dag vi får det... Tilgængæld får hun det IKKE på en tallerken for så er det en ting der er sikkerk og det er at tallerken incl indhold ligger på gulvet...

Og nej hun drikker heller ikke selv, for koppen er meget sjovere at sidde og banke i bordet end at drikke af... Har forsøgt os med en tud til koppen, det gik også godt nok, hun skal bare lige finde ud af at det hjælper at løfte koppen op i den ene ende for at der kommer noget ud af den...

Vi har lavet den aftale at når lillebror kommer så må jeg tage Laura og Kai tager Lillebror... Det er det der for os virker nemmest...

Hvis hun da ikke ligefrem når at lære det hele inden...

Betina1978 - Laura 010807 - Lillebror 23+1

Anmeld

18. juni 2008

Mikkelmusen

Filuca spiser brød, frugt, pasta og andre større ting selv. Vi har forsøgt at træne med gaffel og ske i hendes hånd, men det gider hun ikke. Hun har også fået lov nogle gange at spise ris selv, det var ingen succes for os. Kun sjov synes Filuca.

Hun drikker af kop, men kan ikke holde den selv. Eller jo holde den kan hun godt, men når hun vipper den så tager hun ikke bare en tår, men hælder alt vandet ud på gulvet. Hun skal nok bare lære at styre det. Vi træner, dog mest udenfor da jeg ikke gider lægge viskestykker og klude over hele gulvet :D

Anmeld

18. juni 2008

Sille

vi er begyndt at øve nu med ske og gaffel og det er hun faktisk meget god til. Men man skal have et vågent øje på hende hele tiden og hjælpe lidt. Skeen kan hun godt selv dyppe i grøden og spise, men gaflen stikker jeg i maden og giver hende..Drikke selv kan hun overhoved ikke..

Anmeld

18. juni 2008

Loggidut

nej....her er det mor der fordre, vi forsøger da af og til, men for pokker...det har jeg slet ikke tålmodighed til! :$

så niks, tif spiser kun store ting som riskager, og store stykker brød selv...i går var det æble hos IVF.

giver vi hende en gaffel, så er det med garanti at hun får stukket øjnene ud på nogen eller noget!

Anmeld

18. juni 2008

Helle30

Hej Anja!

Sofie spiser fint alt, der er i stykker. Hun kan nogle gange drikke af tudkoppen selv, men hun har ikke helt filmet, at man er nød til at løfte bunden for at få væsken til at løbe ud.
Mad med ske eller gaffel bliver altid givet af mor eller far. Gad egentlig vide, hvad der ville ske, hvis hun fik lov at prøve? Jeg aner ikke, om hun ville kunne gøre et forsøg med ske/gaffel, for hun har aldrig fået "lov" til at prøve.

- Helle

Anmeld

18. juni 2008

Grynt

Freja er en meget bestemt ung dame og NÆGTER at spise hvis jeg giver hende :@ Derfor får hun selv lov til at sidde med maden. Dog får hun kun et par stykker sat foran hende på bordet eller tallerken (plastic naturligvis ;)) Hun drikker også fint men det er mig der holder, dog er hun begyndt at vise tegn på at hun selv vil.

Anmeld

18. juni 2008

Anja

Dejligt at høre at I ikke er specielt længere med det en vi er.

Jeg glæder mig over, at Elias drikker selv - altså jeg holder ikke koppen eller noget, det styrer han helt selv. Jeg stiller den bare foran ham, så tager han den og drikker fint, men hvis der er mere i koppen end han kan tage i en mundfuld spilder han meget, så det er små slatter han sidder med.

Tror han skal have lov at sidde noget med med den alm mad selv. Vi har et plastikforklæde med ærmer (fra H&M) som han kan få på så tøjet ikke bliver smurt ind i havregrød mm :P

Tak for jeres indput :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.