Celleforandringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

990 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. juni 2008

Rasmine

Nogen som har haft det?
Har skrevet om det før, vist på NB.

Nå, men havde selv noget forstadie til celleforandringer, og gik til kontrol. Pludselig var det væk igen.
Og nu skal jeg snart til tjek igen.
Og det sidder bare og gnaver i baghovedet hele tiden.
"Tænk nu hvis det er kommet tilbage for fuld kraft"

Ved godt at der er gode chancer for at komme over det, hvis man har det, men alligevel er jeg nu noget nervøs.
-Kan ikke rigtig finde ud af om det er mig som pisker en stemning op inde i mit hoved?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2008

ka li ja

tror ikke der er nogen grund til du pisker en stemning op..
min veninde havde celleforandring, og det fik hun fjernet nemt og hurtigt.
se p det p den måde: det er bedre de tjekkr, finder noget, og så fjerner det. fremfor det ikke blir opdaget, og det måske kan udvikle sig.

kom du bare til tjek:)
for din egen skyld;)

Anmeld

18. juni 2008

Rasmine

[citat][f][småt]ka li ja skriver:[/småt][/f] tror ikke der er nogen grund til du pisker en stemning op.. min veninde havde celleforandring, og det fik hun fjernet nemt og hurtigt. se p det p den måde: det er bedre de tjekkr, finder noget, og så fjerner det. fremfor det ikke blir opdaget, og det måske kan udvikle sig. kom du bare til tjek:) for din egen skyld;)[/citat] Ja Kalaha, du har ret, det er godt man overhovedet har muligheden for at blive tjekket. Men christ altså, husker den dag hvor jeg fik at vide at der [k]var[/k] noget. Jeg var bare sikker på at Mille skulle vokse op uden mig. :'( Det skal bare overståes, det giga trælse er at der går omkring 1 uge fra prøven er taget, til man får svar. ÆV.

Anmeld

18. juni 2008

ka li ja

jamen hvis der nu er celle forandring, hvad er så det værste der kan ske? for du dør da ikke?

Anmeld

18. juni 2008

ivfmarie

se det her ved jeg faktisk noget om....

Der er forskellige grade af forandringer. Selvfølgelig er da der en grund til at man skal følges grundigere når der én gang har været fundet forandringer. MEN det er yderst sjældent at de første forandringer pludselig udvikler sig til noget alvorligt uden at det opdages.

Jeg kan godt forstå at tanker suser rundt i dit hovede nu - det er da helt naturligt, men bare rolig - du får IKKE stillet en "ond" diagnose idag. Allerhøjst kan de måske konstatere at der stadig er forandringer, som de så vil kontrollere dig for om ½-1 år igen.

Hvis det udvikler sig til noget der kunne gå hen og blive alvorligt, så tilbydes du en undrsøgelse ved en speciallæge - hvis bare du følger kontrollerne, så skal de nok fange det hvis der dukker noget slemt op - inden det bliver alt for slemt.

Tila jer alle: HUSK NU AT KOMME AFTSTED TIL KONTROL!!

Alt for tit sker det at de kvinder der for livmoderhalskræft har "glemt" at følge kontrollerne... tsk tsk tsk...

Marie - bare rolig bacon, det skal nok gå

Anmeld

18. juni 2008

Rasmine

Næ, man dør vel ikke. De kan jo nå at "hive det hele ud", hvis det skulle være aggressiv celleforandring.
Det er nok nærmere tanken om at det er forstadie til kræft ens krop så småt har gang i.
Der er nok ikke noget, synes bare det er træls at gå og spekulere på.

Anmeld

18. juni 2008

Rasmine

Tak Marie.
Nu er det faktisk gynækologen, jeg skal til igen.
Det er der jeg har gået hver 6. måned.
De er helt vild søde og forstående, men det er sgu ik sjovt at ligge der med stængerne i vejret.

Anmeld

18. juni 2008

ivfmarie

ka li ja skriver:

jamen hvis der nu er celle forandring, hvad er så det værste der kan ske? for du dør da ikke?

Ej, Bacon dør ikke - for jun følger hendes kontrol!
Men, der er altså mange kvinder der dør af livmoderhalskræft - fordi de ike har fulgt deres kontrol, så deres sygdom har udviklet sig uden at det er blevet opdaget....

Man dør ikke af celleforandringer!

Anmeld

18. juni 2008

ivfmarie

Mebach skriver:

Tak Marie.
Nu er det faktisk gynækologen, jeg skal til igen.
Det er der jeg har gået hver 6. måned.
De er helt vild søde og forstående, men det er sgu ik sjovt at ligge der med stængerne i vejret.

Ok... så har det alligevel stået på i et stykke tid..?
Men det kan jo stadig sagtens nå at gå i sig selv igen. Men forstår sørme godt dine tanker. Men bare rolig - de skal nok tage sig godt af dig :)

Go tur til undevognsbehandlingen... :S

Anmeld

18. juni 2008

Loggidut

da jeg skulle undersøges for at kunne blive bloddonor, så tjekker de jo blandt andet også for hiv...og med det samme jeg skulle vente på svar, blev jeg så dårlig, og følte der var tusind ting i vejen med en???

er det ikke underligt?

altså søde bacon, der skulle helst ikke være noget med dig, så tag nu og pust lidt ud igen, selv om det ikke er nemt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.