Sådan får JEG tiden til at gå :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.328 visninger
19 svar
0 synes godt om
5. juni 2010

Anne85

Tillader mig lige at oprette den herinde også

Jeg synes hele tiden der oprettes indlæg om den frygtelig ulidelige laaaaaaaaange ventetid - og ihhh hvor kan jeg huske det fra første gang. Jeg var SÅ utålmodig  Denne gang synes jeg tiden flyver afsted... hver eneste torsdag tænker jeg - hold da k... - så røg man ind i endnu en uge  Jeg er slet slet SLET ikke nået dertil hvor jeg ikke gider mere... altså jo - forstå mig ret - jeg glæder mig helt ubeskriveligt til at møde vores lille prinsesse og glæder mig til at komme af med dne tunge mave - MEN jeg er faktisk ikke helt der endnu hvor jeg både praktisk og mentalt tænker SÅ - NU er vi bare 100% klar til du melder din ankomst.

Måske det er fordi det er anden gang og jeg har rigelig at se til med min dejlige dreng på 2 1/2... men måske det er fordi jeg har "lært" fra sidst og kan huske hvordan den første tid med bebs var... men jeg NYDER at jeg lige nu har tid til en masse ting som jeg garanteret ikek får tid til før om hundrede år igen

Så derfor tænkte jeg om ikke det var muligt at oprette en tråd med gode råd til hvordan man bedst muligt fordriver ventetiden?? Jeg kunne helt klart godt bruge lidt fif fra jer (for lur mig om ikke utålmodigheden kommer snigende ind på mig inden længe) - og her skal I ihvertfald blive BOMBARDERET med hvad JEG får tiden til at gå med

For det første så NYDER jeg bare at tage tingene i stille og roligt tempo... NYDER at hygge længe om morgenen med sønnike inden han skal i vuggestue, NYDER at holde fridage med ham, NYDER at hente ham tidligt og rigtig have god tid til at tage flere timer om at gå hjem - snakke om hvert et blad og hver en pind vi ser på vores vej (ALT skal undersøges når man er 2 1/2 ). Og i disse dage så NYYYYYDER jeg bare det skønne vejr - ja, gu er det varmt at være tyk - men jeg skal jo ingenting - så jeg kan jo bare dase rundt i haven - smide mig på et tæppe eller i en god stol - smække benene op, få lidt sol på min vinterblege krop, læse en god bog osv.

Og så går jeg bare og stille og roligt pusse nusser omkring hendes værelse osv..... har fået vasket alt sønnikes gamle baby legetøj (billede 3, 4, 5), vasket alt babytøj (billede 30). Jeg har syet nyt betræk til puslepuderne - både til den på badeværelset (billede 12) og til den på hendes værelse (billede 22). Har (fået) syet nyt betræk til puslepuden (billede 6 og 7). Syet kravlegårdstæppe + små poser til legetøj (billede 9, 10, 11). Betrukket diverse gamle skokasser med fint gavepapir (billede 13,14, 20). Købt den sejeste drengedukke (MED tissemand), en gammel vugge som jeg har malet mm. og pakket den ind som storebrorgave (billede 2) + en sej ridedrborg (faderen mente absolut ikke man kunne gi en dreng en dukke - så der skulle også være en maskilin gave) (billede 25). Lavet en ugle - som jeg har en ide om jeg skal have lavet flere af og så have lavet til en uro (billede 1). Betrukket lærreder med stof til billeder (billede 15). Syet forhæng til storebrors højseng + sengetøj (billede 8). Lavet en opslagstavle til hendes værelse (billede 17). Fået min elskede mormor til at lave det fineste legetæppe (billede 18). Syet sengetøj (eller rettere - fået en veninde til det ) (billede 19 + 23). Fået udfyldt de første sider i hendes babybog (billede 24). Er godt igang med en scrapbog over graviditeten (billede 26). har farvet gamle stofbleer, vaskeklude og bodyer til den store guldmedalje (billede 27 + 31). Malet en gammel sættekasse og betrukket hver rum med fint papir (billede 28 + 29). Og så har jeg en opskrift liggende på nogle søde ugler jeg vil prøve at sy - og nogle fine små bolde - og en masse masse andet

Derudover har jeg brugt ALT ALT ALT for mange penge på internet baby shopping - og haft ALT for mange ture ud til "kære børn" og "babysam"... men iihhhh hvor er det hyggeligt

Jeg har syet gardiner til sønnikes legehus. Gjort haven sommerklar. Lavet en ordentlig røvfuld mad til fryseren (men tror jeg vil lave noget mere - det er simpelthen så fedt at ha). Gjort rent i hele hytten (altså sårn VIRKELIG - haft alt ude af alle skabe og fået tørret hylder af, afrimet fryser, gjort køleskab rent osv osv - alt det som JEG ihvertfald ikke lige når i den almindelige daglige rengøring).

Tja... mon ik det var det... det er ihvertfald lige hvad jeg kan komme på nu

Hvad med jer andre.... hvad får I tiden til at gå med... kom endelig med gode fif - nu er alle punkter på min to-do-liste snart nået så jeg trænger til flere ting at give mig til

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2010

Corn

Uhhh... God tråd

Jeg startede jo desværre ud med at snuble, træde over og falde og derved rive ledbåndenen over i min venstre fod, så det kostede mig lidt tvungen tid på sofaen, da det ikke er særlig optimalt at hoppe rundt på et ben, 30 uger henne...

Men da jeg så begyndte at kunne humpe rundt, gik jeg igang med tømme vores "kontor" som ligger op til stuerne. Jeg slæbte alt, og det var ikke så lidt, ind i stuen, fik malet derinde og gjort grundigt rent. Så gik turen til Ikea for at købe rumdelere og bord og kasser til opbevaring og nu er værelset blevet superlækkert legeværelse til drengene, og deres værelse som før husede alt deres legetøj, samt senge, er nu blevet tømt for legetøj, og kun deres senge og lidt bøger er tilbage derinde, og det har givet en helt anden ro omkring sengetid. Og Anton på tre år fik sin længe ønskede højseng med rutchebane

Så fik jeg ryddet ud i alle de kasser og skrammel der nu stod i spisestuen.. Og da jeg var i Ikea, købte jeg da lige nye reoler til sofa-stuen, så der fik jeg smidt de gamle ud, fik ryddet op i alt det skrammel man samler sammen, Så nu er der også "nyt" og lækkert.

Så fik hunden den helt store omgang. jeg fandt en loppe, og det satte lige furien igang med at vaske alle hans ting, give ham  loppekur, og så fik jeg slået vores støvsuger ihjel ved at være lidt for hård i min rengøring af sofaen. så ud og købe nyt støvsuger vidunder...

Så fik jeg smurt barnevognsstel, vasket alt af, vasket babytøj, ammepude (som der så var hul i, så vaskemaskinen spytter stadig kugler ud med jævne mellemrum), lift, dyner, luftet madrasser, osv...

Så skilte jeg en seng ad og fik den ned i stuen, og det er blevet populært. Drengene ligger der og læser i bøger og tumler, for man har fuldt overblik til begge stuer, gangen med trappe op til, det nye legeværelse samt køkken, så den er meget brugt, selvom den egentlig var regnet som kommende fødebriks.

Alle babys ting, dog ikke legetøjet, for det skal han jo ikke bruge i starten, er vasket og lagt i skuffer og skabe.

Så har jeg fået shoppet de ting jeg skal bruge i forbindelse med hjemmefødsel, så på fredag er det bare go go go...

Så indtil fredag ligger jeg og sover, hviler og slapper af, så vi ikke risikere at han finder den sidste vej ud, for jm var ikke i tvivl om, at han havde fået øje på lyset for enden af tunnellen, og det vidner hans hoved om- det står allerede fast, og slimproppen gik for 14 dage siden...

Anne: hvor har du dukken fra??? Jeg vil gerne have to drengedukker til de to store, når nu de får en lillebror

Anmeld

6. juni 2010

Corn

Må ikke glemme at mens Anton var handicappet efter at have trådt i et søm, så fik han udleveret en klud, sat op i både tremmeseng og kravlegård, og så vaskede han ellers af

Og inspireret af dine fotos, tror jeg sørme jeg vil nyde min alene-søndag mens jeg vasker legetøj af...

Og så smutter jeg lige omkring værelserne og får taget lidt billeder, men jeg gider altså ikke lige rydde op inden

Anmeld

6. juni 2010

Corn

Drønede lige en omgang med mobil-cam'et...

Billede af:

Sofastue reolerne... og hund, fisk og fugl kom lige med på billed 2

"fødebriks"

Legeværelset, sikke et rod, men det er virkelig også blevet taget godt imod, så rodet ser jeg som et tegn på, at det bliver brugt

Der var ellers så pænt de første par timer efter det var færdigt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. juni 2010

Anne85

OMG hvor har du da bare haft travlt  Men NYDER du ik bare at der nu er tid til at få gjort alle de ting som man ellers bare altid udskyder fordi der er så meget andet at se til?

Så er du simpelthen bare 100% klar til at bebse kommer? Jeg synes stadig jeg har mange ting jeg kan finde på at lave

Hmm... smurt barnevognsstel?? Hvad har du brugt til det?? Det er nemlig et af de projekter jeg mangler - altså at få den gjort tip top i stand (2 1/2 år gammel odder)

Hvor lyder det fedt med de værelser til drengene... vi bor i to plan så vi har også soveværelser til os alle 4 ovenpå og nedenunder har vi så et legeværelse som jo på sigt skal blive til dem begge to.

Dukken er fra rubens barn... købt her: http://www.mamaslife.dk/product.asp?product=1577 Min tanke er nemlig også, at det vil være super godt for kristian med en lille dukke når nu lillesøster kommer - så kan han made dukken, give den sut, skifte den, putte den osv osv ligesom jeg gør ved lillesøster. Og i en grøn seng, med sengetøj i "drengefarver", en blå potte og sutteflaske - og ja, så en tissemand - så synes jeg den er ok maskulin  Så den glæder jeg mig til at se hvad han siger til

Anmeld

6. juni 2010

Corn

OMG hvor har du da bare haft travlt  Men NYDER du ik bare at der nu er tid til at få gjort alle de ting som man ellers bare altid udskyder fordi der er så meget andet at se til?

Så er du simpelthen bare 100% klar til at bebse kommer? Jeg synes stadig jeg har mange ting jeg kan finde på at lave

Hmm... smurt barnevognsstel?? Hvad har du brugt til det?? Det er nemlig et af de projekter jeg mangler - altså at få den gjort tip top i stand (2 1/2 år gammel odder)

Hvor lyder det fedt med de værelser til drengene... vi bor i to plan så vi har også soveværelser til os alle 4 ovenpå og nedenunder har vi så et legeværelse som jo på sigt skal blive til dem begge to.

Dukken er fra rubens barn... købt her: http://www.mamaslife.dk/product.asp?product=1577 Min tanke er nemlig også, at det vil være super godt for kristian med en lille dukke når nu lillesøster kommer - så kan han made dukken, give den sut, skifte den, putte den osv osv ligesom jeg gør ved lillesøster. Og i en grøn seng, med sengetøj i "drengefarver", en blå potte og sutteflaske - og ja, så en tissemand - så synes jeg den er ok maskulin  Så den glæder jeg mig til at se hvad han siger til

Jeg smurte alle bevægelige dele på vognen med WD40... Det er så nemt. Mangler bare lige at manden får tjekket dækkene igennem igen, synes de taber lidt luft, men vi har ikke fundet huller... Det er vores 5 ½ år gamle Brio Sport som skal igang med dreng nr. 3... Ret god reklame for deres vogn

Ja jeg er klar på bebs' ankomst... Og det er vist ret godt, for har lige opdaget at maven er sunket længere ned, jeg har fået lidt ribben fri, og det rykker godt i underlivet, så jms skæve smil i onsdags omkring snarlig fødsel, var vist ikke helt malplaceret...

Min den store fik i øvrigt en drengedukke da han blev storebror, og han sad troligt ved siden af mig i sofaen og ammede dukken, så det er rigtig godt med en god dukke...

Og så når jeg ikke at vaske babylegetøj idag... Ungerne er blevet leveret herhjemme efter ferie overnatning hos mormor, så der røg den plan

Anmeld

6. juni 2010

Anne85

Macaab skriver:

Jeg smurte alle bevægelige dele på vognen med WD40... Det er så nemt. Mangler bare lige at manden får tjekket dækkene igennem igen, synes de taber lidt luft, men vi har ikke fundet huller... Det er vores 5 ½ år gamle Brio Sport som skal igang med dreng nr. 3... Ret god reklame for deres vogn

Ja jeg er klar på bebs' ankomst... Og det er vist ret godt, for har lige opdaget at maven er sunket længere ned, jeg har fået lidt ribben fri, og det rykker godt i underlivet, så jms skæve smil i onsdags omkring snarlig fødsel, var vist ikke helt malplaceret...

Min den store fik i øvrigt en drengedukke da han blev storebror, og han sad troligt ved siden af mig i sofaen og ammede dukken, så det er rigtig godt med en god dukke...

Og så når jeg ikke at vaske babylegetøj idag... Ungerne er blevet leveret herhjemme efter ferie overnatning hos mormor, så der røg den plan

Ej hvor vildt... jamen så går jeg igang med at heppe på dig fra på fredag  personligt får jeg et chok hvis jeg pludselig går i fødsel... har godt nok mange tegn på at det kunne være lige oppe over - men i mit hoved har jeg en ide om at jeg føder til termin eller max et par dage før - så det ville komme MEGET bag på mig hvis fødslen pludselig gik igang  Det er nok fordi jeg fødte 40+3 sidste gang... du har jo ligesom prøvet det med at føde lidt før

Hmmm.... kender ik lige det du har smurt med, men det gør manden nok - tror lige jeg tilføjer at tjekke dæk og smørre barnevogn på hans to-do-liste  Imponerende at din vogn nu er klar til dreng nummer 3  Vores er squ egentlig også rigtig fin... det er kun indeni man kan se at den har været brugt - men sårn vil en ny squ også se ud efter et par måneder. Så jeg er godt tilfreds  Og med det nye insektnet (med tøse blomster selvfølgelig) ser den squ ud som ny

Anmeld

6. juni 2010

Corn

Anne85 skriver:

Ej hvor vildt... jamen så går jeg igang med at heppe på dig fra på fredag  personligt får jeg et chok hvis jeg pludselig går i fødsel... har godt nok mange tegn på at det kunne være lige oppe over - men i mit hoved har jeg en ide om at jeg føder til termin eller max et par dage før - så det ville komme MEGET bag på mig hvis fødslen pludselig gik igang  Det er nok fordi jeg fødte 40+3 sidste gang... du har jo ligesom prøvet det med at føde lidt før

Hmmm.... kender ik lige det du har smurt med, men det gør manden nok - tror lige jeg tilføjer at tjekke dæk og smørre barnevogn på hans to-do-liste  Imponerende at din vogn nu er klar til dreng nummer 3  Vores er squ egentlig også rigtig fin... det er kun indeni man kan se at den har været brugt - men sårn vil en ny squ også se ud efter et par måneder. Så jeg er godt tilfreds  Og med det nye insektnet (med tøse blomster selvfølgelig) ser den squ ud som ny

Ja de bliver hurtigt savlet, gylpet og griset til...

Men ja, håber da lige den unge mand gider at vente med at "se lyset" indtil weekenden, helst tidligst søndag, da Søren ikke er hjemme hele lørdag... Men så er det også bare helt okay...

WD40 kender de fleste mænd, det er på spray og lugter lidt ligesom de blå skole-limstifter, hvis du kender dem... Dem der lugtede sådan lidt marcipan agtigt... Det er nemt at bruge...

Anmeld

6. juni 2010

Risen

No comments - dit sindsyge kvindemenneske

Hvor er du bare kreativ kvinde ! - Tak for lidt tips og inspiration ! 

Anmeld

6. juni 2010

Anne85

Risen skriver:

No comments - dit sindsyge kvindemenneske

Hvor er du bare kreativ kvinde ! - Tak for lidt tips og inspiration ! 

Ha ha... jamen for dælen pigebarn... NYD den sidste tid... NYD at du nu har tid til alle de ting som du ikke får tid til før om hundrede år igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.