Pædagogstuderende - hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2010

Anne85

Nu er der sikkert stor forskel på reglerne i uddannelserne.... men jeg har fungeret som vejleder i mit job som sygeplejerske og her vil jeg blot sige, at vi ikke går så meget op i fraværs procenten - dermed mener jeg at en person med meget fravær sagtens vil kunne bestå alligevel hvis hun virkelig har arbejdet med målene for praktikken - hvorimod en studerende der har været der alle dage men slet ikke har nået målene for praktikken sagtens kan dumpes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2010

LifeIsGreat

Jeg vil umiddelbart sige at du skal tage en snak med lederen på dit praktiksted, da det er hem/hende der kan/skal afgøre det og ikke din vejleder og derefter snakke med din praktiklærer på skolen. Da jeg læste til pædagog var det min praktiklærer der skulle træffe den endelige beslutning mht bestået/ikke bestået i praktikken udfra vores evalueringer af målene og jeg skulle dokumenterer alt hvad jeg havde lavet og ud fra det sagde hun, at jeg nok skulle bestå, selvom min vejleder mente noget andet.

Så synes du skal ringe til hende mandag og snakke med hende så I kan få et møde og finde ud af det her. For selvfølgelig skal du bestå og din vejleder kan sgu ikke dumpe dig bl.a. pga. et personligt mål - come on altså..

Anmeld

6. juni 2010

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

jeg står lidt i samme sted, min søn belv opereret i maj og der var jeg halvels i min 1 løn. mit praktik sted har dog valgt at sige min praktik er bestået. men der er skolen som skal afgøre ud fra mit praktiksteds vurdering om jeg kan få endeligt lov til at bestå. og den afgørelse er først endeligt bestemt efter sommerferien, da jeg i teorien først skal være færdig slutningen af juli.

Anmeld

6. juni 2010

Sara.

Jeg er selv lige blevet færdig med 1 lønnet praktik inden jeg gik på barsel med min søn....

Jeg mener at jeg fik afvide at hvis man dumper så kan man klage... og det er derfor det er vigtigt sån at man laver logbog sån man har et bevis for at man har arbejdet med det man er dumpet på (hvis du forstår?)...

og hvis man er medlem af pls så kan man få en ud til at sidde som støtte og som sikre sig at man behandles rigtigt af ens praktik vejleder og vejleder fra skolen....

Jeg ville klage, og så se hvad jeg fik ud af det... hnvis jeg selv følte det var det mindste unfair... det skader jo ikke noget af klage

Anmeld

6. juni 2010

Lunae

Nu har jeg haft et par dage til at reflektere over tingene og jeg klager helt sikkert! Jeg føler mig virkelig uretfærdigt behandlet og jeg mener, at skolen har et problem, hvis de kan dumpe mig! Jeg har arbejdet med alle mine mål og hvis det bliver afgjort, at jeg er dumpet, er det udfra at jeg ikke har kunnet gå nok i dybden på baggrund af min sygemelding! Jeg har naturligvis et praktikdokument, som indtil nu er ca 55 computerskrevne sider! Her har jeg beskrevet alle mine forløb på skolen samt reflekteret over dem! Jeg mener virkelig ikke, at der er belæg for at dumpe mig!! Jeg er bare så sur og skuffet over min praktikvejleder.. Synes virkelig, at hun går i alt for små sko!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.