Pædagogstuderende - hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.527 visninger
14 svar
0 synes godt om
5. juni 2010

Lunae

Hej tøser!

Jeg har netop været i den bedste praktik på en skole for børn med autisme og ADHD! Jeg er gravid i uge 29 og har netop fået konstateret bækkenløsning! Derfor er jeg sygemeldt indtil fødslen :-(

problemet er så, at min praktikvejleder har valgt at underkende min praktik! Til 2/3 samtalen aftalte vi, at jeg skulle arbejde videre med to konkrete ting! Det har jeg selvfølgelig ikke rigtig kunnet idet jeg har været sygemeldt siden!

Nu er det sådan, at jeg skal beslutte om jeg vil klage over underkendelsen af praktikken, men jeg er sgu lidt i tvivl! Selvom, at jeg føler, at jeg har gjort alt hvad jeg kunne i praktikken og at hun sagtens ville kunne have ladet mig bestå, frygter jeg alligevel, at skolen vil dumpe mig i sidste ende!

Er der nogen der har fået en praktik underkendt eller bare har nogle gode råd? Synes i, at jeg skal klage eller ej?

Venligst lunae

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2010

Lunae

Kan det virkelig passe, at der ikke er nogen som kan hjælpe mig? Jeg er drønforvirret og kan simpelthen ikke finde ud af om jeg bare skal erkende, at jeg skal tage et halvt år om, eller om jeg skal kæmpe for min ret!

Anmeld

5. juni 2010

<3

Hvor meget manglede du af praktik? Du må kunne læse dig til reglerne. MEn det skader aldrg at skrive en dispensation, men hvis der står i reglerne max 10 sygedage så må du bide i det sure æble.

Synes ærlig talt at det lyder mærkeligt at din vejleder underkender den praktik som praktikstedet har sagt god for. Ville nok skifte hvis jeg kunne!

Anmeld

5. juni 2010

wamse

Lunae skriver:

Hej tøser!

Jeg har netop været i den bedste praktik på en skole for børn med autisme og ADHD! Jeg er gravid i uge 29 og har netop fået konstateret bækkenløsning! Derfor er jeg sygemeldt indtil fødslen :-(

problemet er så, at min praktikvejleder har valgt at underkende min praktik! Til 2/3 samtalen aftalte vi, at jeg skulle arbejde videre med to konkrete ting! Det har jeg selvfølgelig ikke rigtig kunnet idet jeg har været sygemeldt siden!

Nu er det sådan, at jeg skal beslutte om jeg vil klage over underkendelsen af praktikken, men jeg er sgu lidt i tvivl! Selvom, at jeg føler, at jeg har gjort alt hvad jeg kunne i praktikken og at hun sagtens ville kunne have ladet mig bestå, frygter jeg alligevel, at skolen vil dumpe mig i sidste ende!

Er der nogen der har fået en praktik underkendt eller bare har nogle gode råd? Synes i, at jeg skal klage eller ej?

Venligst lunae

Hvad siger din praktiklærer til det?

Nu er jeg selv sygemeldt fra min første praktik og starter forfra på mit første semester på et andet seminarium. Jeg fik af vide at man kunne få godkendt ens praktik, bare man havde klaret sig igennem halvdelen af de antal dage praktikken varer. Men ved ikke om det kun gælder 1 praktik.

er det 1, 2 eller 3 praktik du har været i?

Anmeld

5. juni 2010

Lunae

I reglerne står der, at man kan bestå sin praktik, hvis man har været der halvdelen af tiden inkl sygedage! Det har jeg! Dog skal man selvfølgelig have arbejdet med sine mål, hvilket er der vi åbenbart er uenige! Til 2/3 samtalen skrev min vejleder at jeg havde taget stort ansvar for min praktik og arbejdet godt! Dertil nævnte hun to ting fra læringsmålene, som jeg forsat skulle arbejde med!

Jeg tænker selv at klage over underkendelsen, men er bare i tvivl om, om jeg får noget ud af det!

Men skal jeg ikke kæmpe for mig selv uanset hvad, tænker jeg bare!?

Anmeld

5. juni 2010

Lunae

Jeg glemte lige at nævne at det er min anden praktik!

Anmeld

5. juni 2010

*Toffee*

Hvis du kan bevise med logbogen at du har opfyldt dine læringsmål, så vil min umiddelbare tanke være at du står noget bedre. Hvis du mangler de to punkter i er blevet enige om, kan det godt være det er en anelse sværere. Det handler jo ikke kun om at været der halvdelen af tiden, men ligeså meget om hvad man har lavet i tiden ( Hvilket gerne skulle være dokumenteret i logbogen).

Der er alligevel godt 2 måneder tilbage af praktikken ikke? Måske kan dig og din vejleder lave en aftale om at du hjemme, undersøger ect. og laver en lille opgave om de punkter du mangler af læringsmålene. (Jeg aner ikke om det er noget der kan lade sig gøre, men det kunne da være, og det giver da et signal om at man også er interesseret i at afslutte det ordentligt).

Er du medlem af PLS? Så søg evt. hjælp hos dem.

Anmeld

5. juni 2010

Svei

Hvorfor lade være med at klage? du kan jo intet miste og seminarierne vil jo gerne have en masse igennem, så jeg tror nu der er en stor chance for dig....kender en der bestod efter tre ud af 6 mdr. fordi hun skulle på barsel og kender også til en der ikke bestod praktikken men at skolen så underkendte den beslutning og han fik lov at bestå(selvom jeg personligt synes det er tåbeligt at seminarierne kan gøre sådan, da der vel er en grund til man ikke består, men i dit tilfælde er det jo super de har den magt. )

Held og lykke..

Anmeld

5. juni 2010

Lunae

Jeg mener selv, At kunne dokumentere at jeg har arbejdet med alle mål! Et af målene, som hun il underkende mig på er et personligt mål, som på ingen måde kunne afsluttes, da dette er et procesmål!

I forhold til at afslutte praktikken på en ordentlig måde har jeg gjort alt! Jeg har foreslået at lave en skriftlig udreding af hvordan jeg fremtidigt vil arbejde videre.. Endvidere foreslog jeg min vejleder At tage de sidste to mdr efter fødslen, men eftersom at hun har sagt op er dette ikke en mulighed :-( desuden har min vejleder besluttet at alt kommunikation skal gå gennem min studievejleder, hvilket jeg synes er lidt patetisk! Hun må da fortælle mig hvad jeg kan gøre!

jeg har netop meldt mig ind i pls og ringer til dem mandag!

Anmeld

5. juni 2010

*Toffee*

Det lyder som om at du har gjort hvad du kan, og at vejlederen er noget ufleksibel.  Jeg har generelt den holdning at det er super fint at vejlederne bruger deres mulighed for at betænkliggøre praktikken, og kunne til tider ønske at de gjorde det mere, men jeg mener ikke den skal bruges på dem der rent faktisk gider lave noget, som jeg helt klar får fornemmelsen at du gerne vil og at du har gjort dit for at være imødekommende. Det er lidt svært at blive ved med at prøve, særligt når vedkommende ikke engang vil snakke med dig. 

Kontakt PLS, de vil helt sikkert hjælpe dig!  Jeg håber i øvrigt at seminariet hjælper dig også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.