HJÆÆÆLP!! Lufthjul eller massive hjul??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2010

Sara.

vi har en emmaljunga big star supreme med lufthjul fra 2005... købte den brugt til vores datter som er fra 2007 og bruger den nu til vores søn der er fra april 2007...

vi har aldrig punkteret med den, trods vi bor lige i Århus centrum......

men fandt ud af da vi sku bruge den til vores søn at selve kassen og den måde den sidder fast på på stellet kun kan holde til 15 kg.. så hvis man regner med at at sætte søskende sæde på engang så kan ikke holde til det.... ved ikke om det er anderledes med de nye modeller.

Men vi har været og er rigtig glade for vores

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2010

misslea

Benjamin09 skriver:

Vi har emmaljunga med uniq stellet, og er ovenud tilfreds med den. Den kan godt føles lidt stiv i starten men jeg syntes at det bliver bedre når den har været brugt lidt. Derudover er jeg ekstremt glad for bremsen på den, du behøver ikke at "løfte" vognen for at slå den til og fra. Så helt klart  herfra.

okay....  jeg var nemlig også lidt bekymret for den låse-mekanisme/bremse!!!

UUhh der er altid både for-og imod.. heheh

Anmeld

5. juni 2010

misslea

lærkes_mor skriver:

vi har en emmaljunga big star supreme med lufthjul fra 2005... købte den brugt til vores datter som er fra 2007 og bruger den nu til vores søn der er fra april 2007...

vi har aldrig punkteret med den, trods vi bor lige i Århus centrum......

men fandt ud af da vi sku bruge den til vores søn at selve kassen og den måde den sidder fast på på stellet kun kan holde til 15 kg.. så hvis man regner med at at sætte søskende sæde på engang så kan ikke holde til det.... ved ikke om det er anderledes med de nye modeller.

Men vi har været og er rigtig glade for vores

ahaa... ja, det må jeg da lige undersøge så!!! For kunne da sagtens forestille mig, at vi ville få brug for et søskendesæde om et par år

Anmeld

5. juni 2010

Sara.

misslea skriver:

ahaa... ja, det må jeg da lige undersøge så!!! For kunne da sagtens forestille mig, at vi ville få brug for et søskendesæde om et par år

Ja tror der er mange der ikke ved det.... vi fandt først ud af det da vi ville købe et søskende sæde i kære børn og damen så fortalte os det... Har dog set mødre med søskende sæde på og vi har også selv en enkelt gang sat Lærke ovenpå inden vi fandt ud af det og der skete der ikke noget... men tør ikke ta chancen når den ikke kan holde til det.....

Anmeld

5. juni 2010

millesofie

Køb massive dæk de holde langt bedre.. jeg har været meget uheldig med lufthjul

stellet ved jeg intet om, tror de stel jeg har er alu de er i hver fald dejlig lette

Anmeld

6. juni 2010

Agnete

Jeg har også Emmaljunga Big Star Surprime med lufthjul til min pige. Hun har brugt den i over 3 år, og den er måske blevet pumpet 5 gange på den tid, men er aldrig punkteret. Ved ikke hvordan barnevogn med masive dæk er at køre med, men har det på klapvognen, og det er ok.

Anmeld

6. juni 2010

DK

Vi købte en Brio med lufthjul. De punkterede 4 gange de første 3 mdr. Så var jeg ved cykelhandleren og han sagde at det bedste man kunne gøre var at skifte slangerne, da de slanger der er i alle barnevogne er af generel dårlig kvalitet. SÅ det fik vi gjort og her 6 år senere er de stadig ikke punkteret igen!!!

Så hvis i hælder mest til lufthjul, kan i jo evt. bare skifte slangerne ud med nogle bedre nogen fra cykelhandleren. Det er naturligvis en merudgift man skal have med oven i vognens pris. Jeg mener vi gav en 500 kr. for det inkl. at han skiftede dem ud.

Knus Ditte

Anmeld

6. juni 2010

KarinaIda

misslea skriver:

Hej alle jer tøser derude!!!

Vi skal ud og bestille barnevogn i næste uge med mine forældre!! Vi har bestemt os for en Emmaljunga Big Star Surprime.... MEN MEN MEN.... vi kan simpelthen ikke finde ud af, om vi skal købe den med de massive dæk eller lufthjul!!???

Vores første tanke var klart jufthjul, da vi syntes den fjredrede LANGT bedre!!

Men nu er vi blevet i tvivl!!!

Der er nemlig også forskel på stellet. Til den klassiske Big Star Surprime med lufthjul er det et alm. stel med den klassiske bremse/låse-mekanisme! På Uniq udgaven med massive dæk er det et alu stel!!!

SÅ PLEASE HJÆLP!!!! HVad er jeres erfaringer med hhv. lufthjul og massive dæk - punkterer man ofte med lufthjul??? og hvordan har de forskellige stel opført sig - tænker på rust osv!!!  

Det skal lige siges, at det ikke betyder noget, at uniq modellen fylder en anelse mindre, når den er klappet sammen, for vi har masser af plads i bilen til barnevognen

Håber der er nogle derude, der kan komme med lidt erfaringer og meninger her.... selvom man burde sidde ude i solen og nyde det skønne vejr!!! heheh

MANGE hilsner fra Lea

Hej...

Nu har vi haft en Basson med lufthjul den er vi aldrig punkteret på, dejligt....
Men vi har valgt at sælge denne, da den er alt for tung til mig, og jeg døjer med mange rygproblemer desværre.. ellers en god vogn...  Men men.. Nu har vi så fået den Emmaljunga Big Star Supreme UniQ, og den er vi super glade for... selvfølgelig kan man da mærke forskel på om det er luft eller massive hjul, ingen tvivl om det... Og jeg ved da ikke hvad jeg vil råde dig til og tage, ud fra hjulene, og dog, man kan jo sige hjulene på Uniq'en kan ikke ruste da de er af hårdt plast...

Men stelmæssigt/vægtmæssigt vil jeg råde dig til Uniq'en, da den er MEGET lettere og køre med end den anden, både med og uden ting på... dette ved jeg pga min søster har den gamle model og vi den nye nu, og  vi kan tydeligt mærke forskel.. Havde hun skull købe vogn idag, havde hun helt klart taget en Uniq...

Håber dette hjalp dig lidt på vej!!

Anmeld

6. juni 2010

misslea

KarinaIda skriver:

Hej...

Nu har vi haft en Basson med lufthjul den er vi aldrig punkteret på, dejligt....
Men vi har valgt at sælge denne, da den er alt for tung til mig, og jeg døjer med mange rygproblemer desværre.. ellers en god vogn...  Men men.. Nu har vi så fået den Emmaljunga Big Star Supreme UniQ, og den er vi super glade for... selvfølgelig kan man da mærke forskel på om det er luft eller massive hjul, ingen tvivl om det... Og jeg ved da ikke hvad jeg vil råde dig til og tage, ud fra hjulene, og dog, man kan jo sige hjulene på Uniq'en kan ikke ruste da de er af hårdt plast...

Men stelmæssigt/vægtmæssigt vil jeg råde dig til Uniq'en, da den er MEGET lettere og køre med end den anden, både med og uden ting på... dette ved jeg pga min søster har den gamle model og vi den nye nu, og  vi kan tydeligt mærke forskel.. Havde hun skull købe vogn idag, havde hun helt klart taget en Uniq...

Håber dette hjalp dig lidt på vej!!

1000 tak for dit svar!!!

Ja - det gav mig helt sikkert et ekstra perspektiv!! Og jeg kan sagtens se, at det er en kæmpe forsel aldrig at punktere, at stellet ikke ruster og at den er en hel del lettere at køre i Uniq udgaven.... så måske er det dét, jeg hælder mest til lige pt  Og jeg skal jo tage et valg på torsdag, så det er meget godt, at jeg erved at nærme mig en beslutning... heheh!!!

mange hilsner fra Lea

Anmeld

6. juni 2010

N&J

Altså min veninde der har lufthjul punkterede 3 gange på et mdr!!! og det er altså for meget, jeg har massive og er fuld ud tilfreds med dem (jeg er altså så uheldig med punkteringer) så jeg ville altid vælge de massive/punkterfri frem for luft hjulene, jeg syntes at barnevognen bliver lettere at manurere rundt med når den har massive dæk på ift. luftdæk, men det er bare mig... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.