Tynd og grøn afføring... hmm lidt klamt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.075 visninger
16 svar
0 synes godt om
5. juni 2010

Dictes mor

Lille Dicte har de sidste par dage haft en hel del grøn, slimet og meget meget tynd afføring, men før havde hun det sjældnere og helt gult. Hvordan kan det mon være?

Jeg har læst et sted at det kan være pga over produktion hos moderen, men er det rigtigt?

Og hvis det er rigtigt, hvad skal jeg så gøre, for at hun skal få det bedre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2010

Chalala85

Min søn havde det også fra han var ca 9 uger gammel og et par uger frem, hans problem var dog salmonelaforgifning fra hospitalet da jeg var indlagt men det var grønt slimet og han havde meget ondt i maven.

Men det kan være hun måske har fået en bakterie hun skal af med?!

Anmeld

5. juni 2010

Dictes mor

Chalala85 skriver:

Min søn havde det også fra han var ca 9 uger gammel og et par uger frem, hans problem var dog salmonelaforgifning fra hospitalet da jeg var indlagt men det var grønt slimet og han havde meget ondt i maven.

Men det kan være hun måske har fået en bakterie hun skal af med?!

Det kan godt være, hun har været sammen med sin kusine, der går i en dagpleje, hvor der var noget mavehalløj. Men er det noget jeg skal ringe til lægen om? Hun har hverken feber eller virker skidt. Hun græder heller ikke, når hun skal af med det, men hun møfler mere rundt end normalt.

Anmeld

5. juni 2010

Chalala85

Majastina skriver:

Det kan godt være, hun har været sammen med sin kusine, der går i en dagpleje, hvor der var noget mavehalløj. Men er det noget jeg skal ringe til lægen om? Hun har hverken feber eller virker skidt. Hun græder heller ikke, når hun skal af med det, men hun møfler mere rundt end normalt.

Jeg vil sige så længe hun spiser er glad og uden hun virker som om hun har gener så kan du sagtens vente med at ringe til mandag til lægen. Hvis hun virker utilpas feber osv så ville jeg ringe til lægevagten.

Du har også muligheden for at ringe til den afd. du lå på efter du havde født, de er som regel rigtig søde til at svarer på spørgsmål og give godt råd den første tid efter. Hun er jo fra marts så jeg synes stadig det er en helt ny lille pige

Men gør hvad du føler er det rigtige, det er aldrig forkert at ringe til lægevagten, kan jo være de kan fortælle dig noget over tlf som kan ordne det

Anmeld

5. juni 2010

Dictes mor

Chalala85 skriver:

Jeg vil sige så længe hun spiser er glad og uden hun virker som om hun har gener så kan du sagtens vente med at ringe til mandag til lægen. Hvis hun virker utilpas feber osv så ville jeg ringe til lægevagten.

Du har også muligheden for at ringe til den afd. du lå på efter du havde født, de er som regel rigtig søde til at svarer på spørgsmål og give godt råd den første tid efter. Hun er jo fra marts så jeg synes stadig det er en helt ny lille pige

Men gør hvad du føler er det rigtige, det er aldrig forkert at ringe til lægevagten, kan jo være de kan fortælle dig noget over tlf som kan ordne det

Ja du har ret. Jeg ser lige hvordan det udvikler sig i løbet af dagen, og så holder jeg lige øje med hendes temperatur.

Anmeld

5. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Får din datter udelukkende bryst eller får hun også MME?

Luka havde det også da han var lille og han fik supplerende MME, og det var grunden til, at hans var grønt.

Men ring til lægen for en sikkerhedsskyld.

Kh.

Katja

Anmeld

5. juni 2010

Chalala85

Majastina skriver:

Ja du har ret. Jeg ser lige hvordan det udvikler sig i løbet af dagen, og så holder jeg lige øje med hendes temperatur.

Lyder som en rigtig god ide

God bedring med hende, og husk en mors instinkter er det vigtigste

Anmeld

5. juni 2010

Dictes mor

MoarHvidovre skriver:

Får din datter udelukkende bryst eller får hun også MME?

Luka havde det også da han var lille og han fik supplerende MME, og det var grunden til, at hans var grønt.

Men ring til lægen for en sikkerhedsskyld.

Kh.

Katja

Hun får udelukkende bryst.

Anmeld

5. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Majastina skriver:

Hun får udelukkende bryst.

Ok. Så kan du ihvertfald udelukke den mulighed.

God bedring.

Anmeld

5. juni 2010

spj

Min datter på 5 uger har også grøn og slimet afføring. Spurgte min læge om det, da vi var til 5 ugers undersøgelse i onsdags. Hun sagde at det var meget normalt for amme børn. Med amme børn er alt næsten tilladt inden for afføring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.