Hvad ville DU gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.266 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. juni 2010

Bamme

Vi har endelig fundet ferien! Et dejligt, børnevenligt hotel i Tyrkiet, til en SUPER nice pris.

MEN så begynder folk jo at sige: "Jahrmen Tyrkiet, de taler om det i radioen osv., det med terror..."

Måtte jo så tjekke Um's rejsevejledning, hvor der står:

"Der er en betydelig risiko for terrorangreb i Tyrkiet, herunder i de tyrkiske storbyer og på feriestederne ved kysten. Rejsende opfordres derfor til at udvise agtpågivenhed, særligt på steder, hvor større menneskemængder er samlet."

Jeg har bare slet ikke lyst til at rejse derned nu!

Jeg ved godt der ikke har været noget i et par år, og slet ikke i Alanya, og det er ikke i højsæsonen, men i denne måned vi skal afsted. -Men alligevel, hvorfor skulle det ikke ske nu, og lige i den by vi skal til.

Vi talte så om at vi bare ville blive på hotellet så, men det er jo også lidt røv, ikke engang at kunne komme til stranden og ud at se lidt på byen, og shoppe lidt osv. Inegn af os har været i Tyrkiet før.

Hvad ville DU gøre???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

Anja

Vi har bevidst altid valgt Tyrkiet fra som rejsemål med børnene netop pga risikoen for, at der opstår nogle uroligheder eller andet. Er ikke så tryg ved, at det ikke er et EU land ....

Så ergo ville jeg IKKE tage til Tyrkiet på ferie.

Anmeld

4. juni 2010

Bamme

Det skal lige siges at vi har talt med Spies, og det koster 500.- pr. person at lave rejsen om, og KUn til noget dyrere.

Men pengene går jeg ikke så meget op i, hellere få en god ferie, og så slappe af, fremfor at være pisse bange.

Jeg ved godt at terror kan forekomme alle andre steder også.

Anmeld

4. juni 2010

Bamme

Anja skriver:

Vi har bevidst altid valgt Tyrkiet fra som rejsemål med børnene netop pga risikoen for, at der opstår nogle uroligheder eller andet. Er ikke så tryg ved, at det ikke er et EU land ....

Så ergo ville jeg IKKE tage til Tyrkiet på ferie.

Sjovt nok, sagde jeg til Lars da vi begyndte at kigge efter en ferie: Arj, jeg vil altså ikke til Tyrkiet. Både pga det ene og det andet.

Men da så det her super tilbud kom, og Mille så billederne af alle vandrutchebanerne, var det lidt underordnet hvor det var.

Men hvor jeg dog fortryder.

Men vi er gået i tænkeboks... 

Anmeld

4. juni 2010

Marco2

Der vil ALTID være ting der kan tilstøde dig når man rejser. Det kan der selv ske hjemme i Viborg.

Jeg vil måske ikke tage Bangkok og bo på et hotel i den indre by, og heller ikke Afghanistan.

Men ellers har jeg absolut ingen grund til IKKE at tage afsted. Charterselskaberne sender ikke folk afsted hvis der er risiko for noget.

Vi skal selv til Tyrkiet i juli ved Alanya. Og glæder mig helt vildt.

Så jeg vil KLART tage afsted uden at bekymre mig det mindste.

AG

Anmeld

4. juni 2010

Bamme

Marco2 skriver:

Der vil ALTID være ting der kan tilstøde dig når man rejser. Det kan der selv ske hjemme i Viborg.

Jeg vil måske ikke tage Bangkok og bo på et hotel i den indre by, og heller ikke Afghanistan.

Men ellers har jeg absolut ingen grund til IKKE at tage afsted. Charterselskaberne sender ikke folk afsted hvis der er risiko for noget.

Vi skal selv til Tyrkiet i juli ved Alanya. Og glæder mig helt vildt.

Så jeg vil KLART tage afsted uden at bekymre mig det mindste.

AG

Tak for svar.

Men kan du ikke godt forstå min bekymring en lille bitte smule bare?

Jeg tror at ½ af dem jeg taler med, ALDRIG i livet ville tage derned, mens den anden ½ gerne ville afsted.

Som du siger, sender rejseselskaberne ikke folk afsted, hvis det er HELT sindssygt, men alligevel.

Anmeld

4. juni 2010

Marco2

Bamme skriver:

Sjovt nok, sagde jeg til Lars da vi begyndte at kigge efter en ferie: Arj, jeg vil altså ikke til Tyrkiet. Både pga det ene og det andet.

Men da så det her super tilbud kom, og Mille så billederne af alle vandrutchebanerne, var det lidt underordnet hvor det var.

Men hvor jeg dog fortryder.

Men vi er gået i tænkeboks... 

Ja der går mange historier om Tyrkiet, men efter de fik vedtaget en lov (i 2003) om at sælgere/restaurantfolk ikke må være pågående er det blevet totalt dejligt at holde ferie der.

Vi har nu været dernede 2 gange idenfor de sidste 3 år og vi har været så glade for det. Thomas havde de samme fordomme som dig og havde hørt meget dårligt om det, men det er alt sammen gjort til skamme, så han i år selv foreslog os at tage derned. Så vi skal på den helt store familietur.

Og de har nogle fede hoteller med masser af vandsjov for ungerne.

Vi skal bo her:

http://www.royalvikingen.com/rv/en/

Man får så meget for pengene dernede. Så jeg synes bestemt I skal tage afsted og glæde Jer til turen. Er sikker på I bliver positivt overrasket.

Ag

Anmeld

4. juni 2010

Nadi

Jeg ville godt turde at tage afsted...

Vi var i Tyrkiet i september sidste år da jeg ventede Frida og det var super skønt at være afsted! Vi tænkte vist ikke så meget på det der terror.

Anmeld

4. juni 2010

Bamme

Marco2 skriver:

Ja der går mange historier om Tyrkiet, men efter de fik vedtaget en lov (i 2003) om at sælgere/restaurantfolk ikke må være pågående er det blevet totalt dejligt at holde ferie der.

Vi har nu været dernede 2 gange idenfor de sidste 3 år og vi har været så glade for det. Thomas havde de samme fordomme som dig og havde hørt meget dårligt om det, men det er alt sammen gjort til skamme, så han i år selv foreslog os at tage derned. Så vi skal på den helt store familietur.

Og de har nogle fede hoteller med masser af vandsjov for ungerne.

Vi skal bo her:

http://www.royalvikingen.com/rv/en/

Man får så meget for pengene dernede. Så jeg synes bestemt I skal tage afsted og glæde Jer til turen. Er sikker på I bliver positivt overrasket.

Ag

Hooold da kæft mand, et fedt hotel I skal bo på!!!

Hmm.. Jeg har lige Lars på MSN, og han er ikke i tvivl overhovedet mere. Men fårk hvor vi panikkede i aftes. Det var rigtig træls.

Men jeg kan mærke jeg bliver lidt mere afslappet omkring det hele...

Anmeld

4. juni 2010

Bamme

Nadi skriver:

Jeg ville godt turde at tage afsted...

Vi var i Tyrkiet i september sidste år da jeg ventede Frida og det var super skønt at være afsted! Vi tænkte vist ikke så meget på det der terror.

Hvor var I henne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.