Hvad skal mit kommende Gudbarn ha' i dåbsgave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26.481 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. juni 2008

Mary

Jeg har fået den store ære - og det synes jeg virkelig det er! - at min mands søster og kæreste gerne vil ha at JEG :D skal bære deres lille søn når han skal døbes til august. Da hun ringede begyndte jeg bare at tude:$ Jeg blev virkelig rørt over at de synes jeg skal gøre det... (L) Men jeg er altså også bare altid sådan en der snøfter mig gennem livet, smiler. Aner snart ikke hvor ofte de har set mig vippe tårer væk, hehe.

Vi giver selvfølgelig en helt almindelig gave fra os alle 4, men jeg vil gerne give den lille knægt noget specielt fra mig - jeg skal jo trods alt være hans gudmor(H) Men hvad?? Hvis det havde været en lille pige var det jo oplagt med et smykke, men det giver man jo ikke en dreng.
Jeg har planer om at male et billede til ham - et tilsvarende jeg har lavet til tøserne - der skal forestille ham, malet med store fede sorte cirkler og kraftige farver så det bliver rigtig børnevenligt, men det havde jeg tænkt mig at jeg ville før jeg skulle være hans gudmor.

Har I ikke nogle gode idéer? Det skal bare være det HELT rigtige, men hvad er det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2008

Tut

Hej, Noah's gudfar (min fætter) gav Noah et bordflag. Altså sådan et lille et i "sølv" hvor der var graveret på foden Noah Juul Viholt født 130707, døbt 300907 Det var rigtig sødt, og det kommer frem på bordet ved alle Noah's fødselsdage fremover. Men ja, det er sværre med drenge end med piger, de kunne jo have fået en halskæde eller armbånd eller lign. Knus

Anmeld

17. juni 2008

bette

mikkel fik en halskæde hvor der står hans navn og fødseldags dato osv
det er sådan en åhh hva er det nu de hedder... hundetegn?? kan det passe..
synes det er meget smukt

Anmeld

17. juni 2008

Mie A

jeg synes ligesom bettemouse at et "hundetegn" ville være den helt perfekte gave.

Og i øvrigt Tillykke med den store ære... :D

Knus Mie

Anmeld

17. juni 2008

Nadi

Du kan godt give ham et smykke i form at et hundetegn med hans navn og fødsesldato, eller et lommeur med navn og fødselsdato.

Maleriet sakl du da giv ham, ingen tvivl. Måske med en lille hilsen eller tanker du har gjort dig om at være hans gudmor, hvis det er muligt?

Eller også så kunne du give ham en speciel bamse??

Et æbletræ, hans forældre han plante i haven (hvis de har sådan en)??

Ja ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om mere, men skal nok lige skrive igen hvis jeg kommer på noget mere :)

-Nadia

Anmeld

17. juni 2008

Mary

Tusind tak for alle jeres gode idéer :D

Anmeld

17. juni 2008

Rasmine

Hvad med H.C. Andersens samlede..., og så få indgraveret navn osv i, og at det er fra dig? Eller Grimm's samlede? Eller en Bojesen abe eller elefant, eller noget andet i den retning, som han kan lege med, men stadig have om 20-30-40... år? Den med flaget er også en fantastisk idé.

Anmeld

17. juni 2008

Nadi

Du kan også gå ind på

http://www.x-press-it.dk/xp/index.php

De laver personlige bøger, men det kræver t du får nogle oplysninger fra din svoger og han kone om fødslen osv.

Oliver fik en af to af hans faddere og jeg blev simpelthen rørt til tåre da jeg så hvad det var! På den første side står der:
"Prins Oliver er blevet født og får sin helt egen godnathistorie".
På næste side står der så:
"Denne bog er fremstllet specielt til Oliver Rothmann Bartholin. Med kærlig hilsen fra Fie, René og Andreas"

Og jeg glæder mig sådan til at jeg skal læse den for ham. Det er jo hans helt egen historie :D

Anmeld

17. juni 2008

BellaT

Nadi skriver:

Du kan også gå ind på

http://www.x-press-it.dk/xp/index.php

De laver personlige bøger, men det kræver t du får nogle oplysninger fra din svoger og han kone om fødslen osv.

Oliver fik en af to af hans faddere og jeg blev simpelthen rørt til tåre da jeg så hvad det var! På den første side står der:
"Prins Oliver er blevet født og får sin helt egen godnathistorie".
På næste side står der så:
"Denne bog er fremstllet specielt til Oliver Rothmann Bartholin. Med kærlig hilsen fra Fie, René og Andreas"

Og jeg glæder mig sådan til at jeg skal læse den for ham. Det er jo hans helt egen historie :D

Ja, den gav vi forældre, Phillip i dåbsgave. Den er bare så sød og personlig. Rigtig god gaveidé, synes jeg.

Anmeld

18. juni 2008

Mary

Lige netop den bog har vi også planer om at give August ;) Vores egne piger har den også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.