Tudeture?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2010

Sasja77

Kære du :-)

synes jeg ville fortælle dig at det er helt normalt det du er igennem nu! Jeg fødte for 4 måneder siden og jeg hylede i næsten 3 uger. Det er ikke sikkert at du har det ligesådan men vil lige fortælle hvad og hvornår for det kan jeg huske at jeg havde brug for at læse et sted:-) Jeg græd mest om aftenen og det siges at det er naturligt fordi St du bliver bevidst om at nu går verden i seng og hvad nu hvis der sker noget med det lille pus, hvem ringer man så til osv. Man føler sig alene....osse selvom manden var der til at trøste! Så græd jeg meget over om jeg nu var god nok og jeg ventede at der hvert øjeblik ville komme nogen og tage min datter fra mig. Jeg havde kronisk dårlig samvittighed. Jeg kunne også begynde at græde bare ved at sidde med hende og bekymrer mig for om jeg kunne beskytte hende mod hele verden etc etc. Men lige pludselig gik det stille og roligt i sig selv. Jeg har nogle gange nogle tilbagefald hvor jeg bekymre mig igen om alt muligt og så er det virkelig bare om at tage nogle dybe indåndinger og tro på det;-) og til sidst: undskyld sproget, SKID PÅ HVAD ANDRE MENER! Alle har en mening om hvordan du skal håndterer dit lille barn mht. Sove, spisning osv. Glem ikke at lytte til din intuition -jeg ignorerede ofte min indre stemme som viste sig at have helt ret - det har jeg heldigvis lært nu:-) ved godt at det var lidt langt et indlæg men jeg håber at det kan bruges! Kæmpe tillykke og masser af krammer herfra!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

Tullebobs

Jeg tilslutter mig koret  Da jeg havde født min store dreng vrælede jeg i 3 uger - af lykke, afmagt, utryhed, kærlighed og alle de andre følelser der bankede rundt i min hormonplagede krop.

Stort kram til dig fra mig...

Anmeld

4. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hep - melder mig på vognen - jeg tog 2-3 tudeture af 10 minutters varighed hver dag de første 3-4 dage efter vi kom hjem fra hospitalet, og så sent som for 10 minutter siden måtte jeg liiiige tørre øjnene igen...

Anmeld

4. juni 2010

Muffinmus

kender til de berømte hormontudeture, men har aldrig selv oplevet dem.

Har bare ikek haft den der trang til at ude over ingenting og alting som nogle får...har bare været lykkelig og ramt af det at være forældre...smukt!!

Anmeld

4. juni 2010

Muffinmus

kender til de berømte hormontudeture, men har aldrig selv oplevet dem.

Har bare ikek haft den der trang til at ude over ingenting og alting som nogle får...har bare været lykkelig og ramt af det at være forældre...smukt!!

Anmeld

4. juni 2010

Bayze

Ansemusen skriver:

Hvor mange og hvor længe oplevede i momenter af tristhed og eventuelle tudeture?

Jeg tudede et par gange på tredjedagen og en enkelt gang på dag fire, samt i dagen uge efter fødslen. Jeg er glad det allermeste af tiden og super forelsket i vores lille smukke dreng  Men jeg får altså også nogle gange sådan en følelse af tristhed og utryghed hvor jeg bare har brug for at Rasmus holder om mig, hvor jeg er lille og sårbar!

Hvor længe havde I det sådan, altså jer der oplevede noget lignende (har ikke brug for en masse historier fra jer som bare har været konstant lykkelige siden i fødte )? Er det normalt stadig at have det sådan en uge efter fødslen? Tænker at det måske er hormonerne der fiser rundt i kroppen konbineret med denKOMPLET ændrede livssituation..

Og misforstå mig ikke, jeg ER glad, lykkelig og VILD med min lille Thias!!

Kæreste du!

Det er da helt normalt!!! Og skide da være med hvad dag det er, om det er 3., 4. eller 11. dag. Her 6 uger efter tager jeg mig da stadig en tuder indimellem over de kæmpe store kærlighedsfølelser, det store ansvar og min enorme trang til at beskytte ham - ALTID!!! Ja, og så er det jo også bare hårdt og man er tyndslidt og alt det der Men det er jo altsammen oveni den største lykke ever! Så lad være at bekymre dig over det og se på det som at du får lettet lidt for låget indimellem

til dig

Anmeld

7. juni 2010

Ansemusen

Sasja77 skriver:

Kære du :-)

synes jeg ville fortælle dig at det er helt normalt det du er igennem nu! Jeg fødte for 4 måneder siden og jeg hylede i næsten 3 uger. Det er ikke sikkert at du har det ligesådan men vil lige fortælle hvad og hvornår for det kan jeg huske at jeg havde brug for at læse et sted:-) Jeg græd mest om aftenen og det siges at det er naturligt fordi St du bliver bevidst om at nu går verden i seng og hvad nu hvis der sker noget med det lille pus, hvem ringer man så til osv. Man føler sig alene....osse selvom manden var der til at trøste! Så græd jeg meget over om jeg nu var god nok og jeg ventede at der hvert øjeblik ville komme nogen og tage min datter fra mig. Jeg havde kronisk dårlig samvittighed. Jeg kunne også begynde at græde bare ved at sidde med hende og bekymrer mig for om jeg kunne beskytte hende mod hele verden etc etc. Men lige pludselig gik det stille og roligt i sig selv. Jeg har nogle gange nogle tilbagefald hvor jeg bekymre mig igen om alt muligt og så er det virkelig bare om at tage nogle dybe indåndinger og tro på det;-) og til sidst: undskyld sproget, SKID PÅ HVAD ANDRE MENER! Alle har en mening om hvordan du skal håndterer dit lille barn mht. Sove, spisning osv. Glem ikke at lytte til din intuition -jeg ignorerede ofte min indre stemme som viste sig at have helt ret - det har jeg heldigvis lært nu:-) ved godt at det var lidt langt et indlæg men jeg håber at det kan bruges! Kæmpe tillykke og masser af krammer herfra!

Tak fordi du gav dig tid  Selvom det ikke er præcis sådan jeg har det, er det alligevel rart at høre at man ikke er alene med bekymringerne osv! Jeg har ikke tudet særlig meget, vel en 4-5 gange i alt siden fødslen (han er i dag 11 dage gammel). Men jeg føler meget ofte dårlig samvittighed over om jeg nu gør det godt nok, om jeg kigger nok på ham, er hurtig nok til at reagere når han græder, om jeg lader Farmand gøre for meget osv.

Men de sidste par dage synes jeg det har været lidt bedre. Men det er stadig hårdt at man konstant er på psykisk og klar til hvis han græder, skal have mad osv. Så jeg glæder mig til det bliver nemmere mht. at vide præcis hvorfor han græder og lære at det er okay at han er ked af det engang imellem. For er godt nok træt selvom han faktisk sover rigtig godt om natten!

Anmeld

7. juni 2010

Ansemusen

Tak for alle jeres dejlige svar og til alle jer som ikke har skrevet hvor lykkelige I konstant føler jer  Jeg er glad meget af tiden, men bekymringerne fylder også bare meget lige nu. Men de sidste par dage har som sagt været bedre og han er egentlig et rigtig nemt og tilfreds barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.