Tudeture?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.689 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. juni 2010

Ansemusen

Hvor mange og hvor længe oplevede i momenter af tristhed og eventuelle tudeture?

Jeg tudede et par gange på tredjedagen og en enkelt gang på dag fire, samt i dagen uge efter fødslen. Jeg er glad det allermeste af tiden og super forelsket i vores lille smukke dreng  Men jeg får altså også nogle gange sådan en følelse af tristhed og utryghed hvor jeg bare har brug for at Rasmus holder om mig, hvor jeg er lille og sårbar!

Hvor længe havde I det sådan, altså jer der oplevede noget lignende (har ikke brug for en masse historier fra jer som bare har været konstant lykkelige siden i fødte )? Er det normalt stadig at have det sådan en uge efter fødslen? Tænker at det måske er hormonerne der fiser rundt i kroppen konbineret med denKOMPLET ændrede livssituation..

Og misforstå mig ikke, jeg ER glad, lykkelig og VILD med min lille Thias!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2010

LotteN

nu er det godt nok 2 år siden jeg fødte, men jeg kan lige så tydligt huske de tudeture....

Jeg kunne heller ikke altid lige klare alting. og da jeg fødte var kæresten igang med sergentuddannelsen i sønderborg (bor i viborg) og når jeg var alene med min datter i hverdagen kunne jeg slet ikke klare det.  var frygtelig ulykkelig og kunne ikke overskue hverdagen og savnde tryghed/kram og knus.. så jeg endte med at køre med ham til sønderborg og sove dernede flere gange - så kan helt sikkert godt forstå hvordan du har det

du får lige et kæmpe herfra og så lover jeg dig det nok skal gå over... er sikker på du bare lige skal ind i en rytme og en kørende hverdag og så funker det hele igen

Anmeld

3. juni 2010

Mira0911

De siger jo at det er meget normalt at have tudeture... 3. dagen er tudedagen siger de...

Jeg havde ikke nogen tudeture efter fødslen... Mest under graviditeten..

Anmeld

3. juni 2010

L.J.L

Jeg tudede over de mindste ting i den første måned efter fødslen, følelserne sidder bare uden på tøjet, og det er ganske normalt!

Selvfølgelig skal man dog være opmærksom på at det ikke er en depression der er på vej, men så tror jeg heller ikke man er i tvivl om det...

Anmeld

3. juni 2010

Ann-

jeg græd på 4. dagen, den dag jeg kom hjem fra sygehuset..

jeg var helt ude af den.. trode vores hund ville tage hende (hihi)

Anmeld

3. juni 2010

N&J

Er heller ikke så sikker på du vil høre mit svar, men det første måned blev jeg overfaldet af de følelser, og der gik ialt 5 mdr. før jeg følte jeg havde mere styr på det.. 

Anmeld

3. juni 2010

Tulle28

Jeg hylede de første to uger efter fødslen - som regel om aftenen. Det er heeeelt normalt, det er bare hormoner og så er du nok også i søvnunderskud? Og så har du lige været igennem det største i dit liv! Så der er ikke noget at sige til at man er overvældet og har let til tårer.

Knus Tulle og tillykke med ham

Anmeld

3. juni 2010

oo

nu har jeg jo ikke født, men min moster, der er sygeplejerske har altid snakket om tudeturene som nybagt mor. da min søster fødte for snart 3 år siden, sagde min moster til mig, at jeg ikke skulle blive forskrækket hvis min søster tudede i tlf når jeg ringede eller tudede når jeg var på besøg, det GJORDE man bare som nybagt mor. og det var ikke fordi man var på vej ud i en depression eller noget, det er simpelthen alle de følelser og tanker og ting og sager der fiser rundt i kroppen der gør det. ja...jeg ved ikke om det hjælper, men det er lige mine 25 øre i den her sag

Anmeld

3. juni 2010

Na-Wi

Ansemusen skriver:

Hvor mange og hvor længe oplevede i momenter af tristhed og eventuelle tudeture?

Jeg tudede et par gange på tredjedagen og en enkelt gang på dag fire, samt i dagen uge efter fødslen. Jeg er glad det allermeste af tiden og super forelsket i vores lille smukke dreng  Men jeg får altså også nogle gange sådan en følelse af tristhed og utryghed hvor jeg bare har brug for at Rasmus holder om mig, hvor jeg er lille og sårbar!

Hvor længe havde I det sådan, altså jer der oplevede noget lignende (har ikke brug for en masse historier fra jer som bare har været konstant lykkelige siden i fødte )? Er det normalt stadig at have det sådan en uge efter fødslen? Tænker at det måske er hormonerne der fiser rundt i kroppen konbineret med denKOMPLET ændrede livssituation..

Og misforstå mig ikke, jeg ER glad, lykkelig og VILD med min lille Thias!!

Den første måned efter jeg havde født tudede jeg konstant Der skulle virkelig ikke meget til før jeg sad og hylede hehe.. Men det er da heldigvis gået over igen

Anmeld

3. juni 2010

Ox.

Åha, jeg havde faktisk en 2 ugers tid hvor jeg bare gik og græd, og det er rigtig hårdt og man føler sig så dum fordi man græder sådan - men det er jo fuldt ud normalt, kroppen er fyldt med hormoner, man mangler søvn og en lille bebs er jo en kæmpe omvæltning.

Mine tudeture stoppede bare lige pludseligt, og så gik det hele bare fremad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.