Gammel dags guf...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2010

Laulund87

LadyRanda skriver:

Det er skam bare bitter erfarring, og geralisering! Da jeg har fået is ret mange steder fra.. Du syntes sikkert heller ikke det samme som jeg gør. Vi har alle forskellige smagsløg!.

Så derfor SYNTES JEG! at det er den bedste guf. Hvis vi skal have det skåret ud i pap.

Jeg bor i Randers Er det den lille overfor føtex?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2010

4kløver

LadyRanda skriver:

Nu ved jeg jo ikke lige hvor det er du er fra, men i Randers, der er der en gågade med en lille isbutik hvor de har gammeldags GUF. Det er faktisk det eneste sted i DK hvor man kan få ordentlig guf.  Måske de vil ud med opskriften  

I alle andre byer, jeg har været og få guf is. har det bare været røv elendigt guf, og de magter simpelthen ikke opgaven! Utroligt det kan være SÅ svært at lave go guf-

giver dig næsten ret.. har prøvet i næsten hele landet og syndes deres guf smager ulækkert især det der med jordbær Men det bedste guf (syndes jeg) får du i odense ved skovsøen..

Anmeld

3. juni 2010

N&J

Nu har jeg arbejdet i en isforretning, byens bedste, dengang, og ja det guf du efterlyser har jeg endnu ikke set en opskrift på, vi fik det hjem i store spande, og der er en masse tilsætningsstoffer og andre frabrikerede ting i, så er tror ikke du kan finde den helt rigtige, i så fald skal du ned og købe den i is kiosken... jeg elskede vores guf hos Stryhns, og der var både vanilje, jordbær, lakrids og pistacie... dengang mener jeg det var polar is, men kan faktisk ikke helt huske det... håber du finder din opskrift og så husk lige og del den med os andre.. 

Anmeld

3. juni 2010

LilyMarleen

Jeg bor i Randers Er det den lille overfor føtex?

Nej inde i gågaden. (Brødergade, tror jeg den hedder)  En side-butik til slagteren, overfor 3 butikken.

Anmeld

3. juni 2010

B&J

ja jeg ville ø'nske jeg kunne finde den så jeg kunne dele den med alle   hihihihi men sku ikke nemt og finde

Anmeld

3. juni 2010

LLN

Her er den lavet på en lidt anden måde. Romessensen kan nok skiftes ud med jordbærsaft.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=21930

Anmeld

3. juni 2010

N&J

det her er egentlig guf til hjemmelavet flødeboller, men måske det er bedre end den normale måde:

Guf
300 g sukker og 1 dl vand koges op og koger i 2 min. 
150 g past. æggehvider piskes let og sukkerlagen tilsættes langsomt.
Guffet piskes stift med en hånd-mikser ved middel hastighed i ca. 15 min.

Anmeld

17. juni 2010

N&J

N&J skriver:

det her er egentlig guf til hjemmelavet flødeboller, men måske det er bedre end den normale måde:

Guf
300 g sukker og 1 dl vand koges op og koger i 2 min. 
150 g past. æggehvider piskes let og sukkerlagen tilsættes langsomt.
Guffet piskes stift med en hånd-mikser ved middel hastighed i ca. 15 min.

Har lige lavet det halt ud fra den opskrift (jeg proppede jordbær ned til sukkerlagen og meget mindre sukker i), men konsitentsmæssig så er den faktisk mere som den rigtige guf end andre jeg har fået før, smagen skal justeres lidt, tror mange flere jordbær (frosne) og så saften fra dem kun vil kunne gøre udslaget, foresten så brugte jeg lidt af jordbærflormelis, ved ikke om det gjorde den mere glat.. men uhmmm 

Anmeld

17. juni 2010

Alberts/

min mor laver guf af æggevider, en lille bitte smugle edeke, og ellers smages til med sukker,

men som de andre har beskrevet den italienske i randers  har en vildt god guf,

(sorry for stavefejl)

Anmeld

17. juni 2010

AnneBJ

Splejs skriver:

min mor laver guf af æggevider, en lille bitte smugle edeke, og ellers smages til med sukker,

men som de andre har beskrevet den italienske i randers  har en vildt god guf,

(sorry for stavefejl)

Sådan plejer jeg også at lave guf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.