Vægtskanning i dag.... Ret stor forskel på deres vægt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2010

Pige2009

Som overskriften siger har jeg været til vægtskanning i dag, og der er ret stor forskel på deres vægte, hvilket bekymrer mig en del.

A vejer 1377 g og B vejer 1227 g.

Lægen sagde at det er ok, men jeg tænker jo straks tvilling til tvilling transfusionssyndrom da jeg troede det var vigtigt at de følges ad i vægt.

Er der nogen tvillingemødre derude som også har oplevet forskelle i børnenes vægte? Og er det ok? Jeg fik ikke rigtig spurgt lægen (det gør jeg aldrig når der er noget jeg er i tvivl om).

Min kusines tvilingedrenge vejede hhv. 1500 og 1900 gram, da de blev født 8 uger før tid, så 150 gram på dine er ingenting

Jeg synes endda dine ligger tæt Bliver spændende hvornår de ender med at komme.

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

Faith

Mathildesmor skriver:

Hold da op, jeg synes godt nok tiden går stærkt - synes ik det er længe siden du kun var i starten af 20'erne

Det er da bare rigtig rart for dig, at maven ikke er blevet alt for tung endnu. Frederikke blev i torsdags skønnet at veje 2600 g. og det kan virkelig godt mærkes - det er underligt, for i min første graviditet synes jeg overhovedet ikke den var tung på noget tidspunkt.

Ha ha, jajeg kunne sagtens spørge hende - og det værste af det hele er, at hun med garanti vil sige ja, og springe op i den med det samme! hehe, så jeg må nok hellere væbne mig med tålmodighed, og vente på at lillesøster melder sin ankomst istedet

Hi hi ja det kan godt være du skulle vente til Frederikke melder sin ankomst så. Den sku jo nødig brase sammen inden den overhovedet er taget i brug til dens egentlige formål.

Udover rigtig mange plukveer føler jeg mig faktisk ikke ret besværet af graviditeten. Det er da sindssygt irriterende at jeg ikke kan lave en klap før smerterne kommer, men de går jo væk når jeg slapper af, og så er det jo til at overskue.

Min jordemoder sagde til mig sidst jeg var til kontrol, at kunne jeg bare gå til uge 34 så var det rigeligt fint. Der er en måned til! Oh my god det kommer tæt på nu. Men hold da op hvor vi glæder os!

Anmeld

31. maj 2010

Faith

Baagøe skriver:

Min kusines tvilingedrenge vejede hhv. 1500 og 1900 gram, da de blev født 8 uger før tid, så 150 gram på dine er ingenting

Jeg synes endda dine ligger tæt Bliver spændende hvornår de ender med at komme.

K.h. Linda

Hold da op det var noget af en forskel! Hvad uge blev de født i? Det kunne godt lyde som om den ene ikke har fået ret meget næring det sidste stykke tid af graviditeten.

Anmeld

31. maj 2010

Pige2009

smillaluna skriver:

Hold da op det var noget af en forskel! Hvad uge blev de født i? Det kunne godt lyde som om den ene ikke har fået ret meget næring det sidste stykke tid af graviditeten.

De blev født i uge 32.

Anmeld

31. maj 2010

helora

smillaluna skriver:

Som overskriften siger har jeg været til vægtskanning i dag, og der er ret stor forskel på deres vægte, hvilket bekymrer mig en del.

A vejer 1377 g og B vejer 1227 g.

Lægen sagde at det er ok, men jeg tænker jo straks tvilling til tvilling transfusionssyndrom da jeg troede det var vigtigt at de følges ad i vægt.

Er der nogen tvillingemødre derude som også har oplevet forskelle i børnenes vægte? Og er det ok? Jeg fik ikke rigtig spurgt lægen (det gør jeg aldrig når der er noget jeg er i tvivl om).

Der var et helt kilos forskel på mine tvillingepiger, da de blev født. Det har den 'lille' dog for længst indhentet.

Jeg synes ikke dine tvillingers vægtforskel lyder af meget, og så længe lægerne ikke er bekymrede, tror jeg absolut heller ikke du behøver være det

Anmeld

31. maj 2010

Faith

helora skriver:

Der var et helt kilos forskel på mine tvillingepiger, da de blev født. Det har den 'lille' dog for længst indhentet.

Jeg synes ikke dine tvillingers vægtforskel lyder af meget, og så længe lægerne ikke er bekymrede, tror jeg absolut heller ikke du behøver være det

Hold da op et helt kg! Hvad vejede de?

Nej der er nok ingenting at være bekymret for, jeg er bare frygtelig god til at bekymre mig

Anmeld

31. maj 2010

Tvillingemor80

altså jeg venter selv to piger.. der har været 100 g vægt forskel og har fået afvide at det er MEGET flot... Min mor har også født tvillinger og først da der var 1 kg forskel på dem tog de dem ud.. så tror ikke du skal bekymre dig for meget om den forskel de så ..

Anmeld

31. maj 2010

helora

smillaluna skriver:

Hold da op et helt kg! Hvad vejede de?

Nej der er nok ingenting at være bekymret for, jeg er bare frygtelig god til at bekymre mig

Jeg fik pks i uge 34+5, fordi den ene holdt op med at tage på, så da de kom ud vejede tvilling A 1458 g og tvilling B 2560.

Jeg kender alt til det med at bekymre sig. Det tror jeg slet ikke man kan undgå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.