Jeg har helller ikke tvillinger så det skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg har 3 små børn og min erfaring derfra er at 'børn er hvad man gør dem til' sådan lidt groft sagt.
Vores børn er altid blevet puttet sammen, samtidig og derfor kan de ikke sove unden de andre er der. Hvis man skiller børn ad og lære dem at sove alene, ja, så sover de bedst sådan, og lære man dem at sove sammen, ja, så sover de bedst sådan.
Når man har tvillinger, tænker jeg at det måske var smart hvis man lærte dem at sove sammen. Det kunne måske være rart at kunne gå ned og handle f.eks. med en barnevogn de begge sov i, istedet for at have to.
-og når det er sagt, så skal det også lige understreges at børne er forskellige!!! -og selvfølgelig findes der sikkert både søskende og tvillinger der ikke kan sove sammen, men hvis de er vænnet til det, tror jeg at det er meget langt imellem dem hvor det så ikke går alligevel.
Tillykke med tvillingerne!!!
P.S. Jeg har en veninde der har fået tvillinger, og hun fortalte at da hun var gravid gik hun og forestillede sig alle mulige ting, om hvad det var der ville blive hårdt ved at have to på en gang, og da de så kom ud, var det nogle HELT andre ting der var hårde!!!
Anmeld