Hva skal man vælge til tvillinger??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.739 visninger
22 svar
0 synes godt om
31. maj 2010

mullesmith2

Jeg er bare så meget i tvivl om hvilken barnevogn, kombivogn, klapvogn jeg skal vælge til mine twins. Jeg tænker også at jeg ikke gider rende rundt med sådan en stor klosset tvillingebarnevogn, så næsten hellere en kombivogn, men hvor længe kan de sove i kombivognen der skal de vel ligge i lift for at sove i?? Hvor lang tid sover baby i lift? Jeg tænkte også om den er træls at køre med eller træls at pakke sammen og sådan. Jeg har også tænkt over at de engang skal have hver deres barnevogn når de engang kommer til at vække hinanden for meget. Jeg er helt i vildrede med alle de her barnevognstanker... Nogen tvillingemødre der kan hjælpe mig lidt ?

Føler mig godt nok slet ikke rustet til opgaven så uerfaren jeg er, det er jo både mit første og andet barn jeg skal have på engang, har ikke haft en at øve på...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

mullesmith2

http://www.basson.dk/index.php?vertikalmenu=barnevogne&indhold=barnevogneforside

Her er noget af det jeg havde kigget lidt på endten den barnevogn eller den der hedder Duo tvilling kombivogn. Men kan ik rigtig se hvad der er fordele og ulember ved de to vogen....

Anmeld

31. maj 2010

lion

Hej.

Nu har jeg ikk tvillinger, men jeg har 2 børn 1 på næsten 2år og en på 3 mdr.

Jeg har købt denne tvillingklapvogn.

http://www.babysam.dk/teutonia-team-cosmo.aspx

Den eneste ulempe jeg har ved den er den er lidt bred og kan ikk komme igennem en alm døråbning. Men jeg bor i København og det er det eneste problem jeg har og det er kun i vores eget kælderum at den skal ind på højkant.

Den kan laves til en barnevogn så du kan kigge på børnene eller klapvogn, den er i 2 dele og den er let at klappe sammen. Du kan købe 2 lifte til den og vi har vores egen lift i den og det er ikk noget problem.

Den er super let at køre med.

Anmeld

31. maj 2010

DK

Min søster ventede enæggede tvillinger og jeg var med hende ude MANGE gange og kigge på barnevogne. Hun havde tabt sit hjerte til en Odder Cecilie barnevogn, men den kunne hun jo ikke få da det var tvillinger. Efter MANGE tests hvor vi gik rundt med vognene i butikken, slog dem sammen, løftede dem "ind i bilen", slog dem ud, afprøvede seler osv.(jaaa ekspedienterne var ret trætte af os) så endte hun med at vælge en Teutonia tvillinge kombivogn. Den hedder vist alu s4, eller noget i den stil. Det var klart den vogn der var allernemmest at køre pga. de svingbare hjul. Så kunne den "selv" dreje og man skulle ikke ligge sig på styret for at få den vippet så den kunne dreje. Derudover var det den der havde de bedste lifte, bedst mulighed for at sætte sådan en "kasse" på forneden så det var mere som en rigtig barnevogn, og den vi synes så smartest ud! Se billede i fuld størrelse

Jeg vil da anbefale dig at tage ud og kigge på vogne snart, da du jo snart bliver stor og tung og måske ikke kan tåle en hel dag på benene. Tag evt en veninde med da det ikke er sikkert at manden har tålmodighed til en flere timer laaang tur i babysam eller lign, he he... Vi brugte rigtig lang tid, og afprøvede alt det hele, og bad ekspedienterne om at hjælpe os med at sætte udstyr på og af og vise os hvordan det hele fungerede. Selv om man føler sig lidt dum, så er det bare ret vigtigt at man finder den vogn man føler er mest handy, bedst at køre og nemmest at pakke ud/sammen. Du får jo to små unger i bilen der er utålmodige så det gælder jo om at det er så hurtigt og nemt som muligt!

Rigtig god fornøjelse med at vælge!

http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://strollersandprams.com/strollers/771/1/stroller.jpg&imgrefurl=http://strollersandprams.com/strollers/771/Teutonia-Team-Alu-S4/reviews.html&usg=__dFDkxXa83TKL9JPK_jaeA6J-ESU=&h=555&w=548&sz=212&hl=da&start=22&um=1&itbs=1&tbnid=ztXWz3uFBi9ksM:&tbnh=133&tbnw=131&prev=/images%3Fq%3Dteutonia%2Bteam%2Balu%2Bs4%26start%3D18%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DN%26rlz%3D1T4ACPW_daDK342DK342%26ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1

Jeg kan ikke lige finde et link til en dansk hjemmeside, men jeg mener helt sikkert at vognen er i babysam's "bibel" katalog, he he

Knus Ditte

Anmeld

31. maj 2010

Mumto3

Jeg har helller ikke tvillinger så det skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg har 3 små børn og min erfaring derfra er at 'børn er hvad man gør dem til' sådan lidt groft sagt.

Vores børn er altid blevet puttet sammen, samtidig og derfor kan de ikke sove unden de andre er der. Hvis man skiller børn ad og lære dem at sove alene, ja, så sover de bedst sådan, og lære man dem at sove sammen, ja, så sover de bedst sådan.

Når man har tvillinger, tænker jeg at det måske var smart hvis man lærte dem at sove sammen. Det kunne måske være rart at kunne gå ned og handle f.eks. med en barnevogn de begge sov i, istedet for at have to.

-og når det er sagt, så skal det også lige understreges at børne er forskellige!!! -og selvfølgelig findes der sikkert både søskende og tvillinger der ikke kan sove sammen, men hvis de er vænnet til det, tror jeg at det er meget langt imellem dem hvor det så ikke går alligevel.

Tillykke med tvillingerne!!!

P.S. Jeg har en veninde der har fået tvillinger, og hun fortalte at da hun var gravid gik hun og forestillede sig alle mulige ting, om hvad det var der ville blive hårdt ved at have to på en gang, og da de så kom ud, var det nogle HELT andre ting der var hårde!!!

Anmeld

31. maj 2010

mullesmith2

Må vist lige ud og kigge på den Teutonia kombivogn ;-) den ser fin ud som klapvogn men vil også se den som barnevogn, kan slet ikke vente med at komme ud og kigge på babysager og vogne  Men ja må nok heller komme afsted snart det vare ikke længe før maven er ret stor..

Anmeld

31. maj 2010

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

har heller ikke tvillinger, men kender en par som har trillinger, ved godt det er en mere, men de har valgt at have en trillinge kombivogn og så fandt de 2 alm barnevogne billing, så børnene kunne sove hver for sig når de var hjemme, så de ikke vækkede hinanden. en rigtig god løsning som virkede, og når de så havde mulighed for at have lidt ene tid med kun et barn havde de stadig en vogn som det barn kunne ligge i når de var afsted.

så hvis det var mig der var i dit sted ville jeg købe en tvillingekombivogn og en brugt barnevogn. men dette kræver jo også at man har plads til det.

Anmeld

31. maj 2010

DK

mullesmith2 skriver:

Må vist lige ud og kigge på den Teutonia kombivogn ;-) den ser fin ud som klapvogn men vil også se den som barnevogn, kan slet ikke vente med at komme ud og kigge på babysager og vogne  Men ja må nok heller komme afsted snart det vare ikke længe før maven er ret stor..

Til den der Team Alu s4, kan man få sådan en "bund" som man kan klikke på nederst hvor fødderne skal være når det er en klapvogn, så at der ligesom er en "barnevognskasse" og ikke kun en klapvogn. Så bliver liftene sat ned i kassen og det føltes "sikkert og rart".

Ekspedienterne gad ikke finde det frem før vi specifikt spurgte efter det, og vi blev også nødt til at sige "gider i sætte det på så vi kan se" da de bare lagde den ned i vognen. Og vi spurgte også efter et stort overlæder som de fandt frem (jaa vi var super trælse, he he)

Så prøv at gå lidt til dem, så du kan få det hele at se. Det hjælper tit når man har haft det rigtigt mellem hænderne!!

Anmeld

31. maj 2010

Malene84

mullesmith2 skriver:

Jeg er bare så meget i tvivl om hvilken barnevogn, kombivogn, klapvogn jeg skal vælge til mine twins. Jeg tænker også at jeg ikke gider rende rundt med sådan en stor klosset tvillingebarnevogn, så næsten hellere en kombivogn, men hvor længe kan de sove i kombivognen der skal de vel ligge i lift for at sove i?? Hvor lang tid sover baby i lift? Jeg tænkte også om den er træls at køre med eller træls at pakke sammen og sådan. Jeg har også tænkt over at de engang skal have hver deres barnevogn når de engang kommer til at vække hinanden for meget. Jeg er helt i vildrede med alle de her barnevognstanker... Nogen tvillingemødre der kan hjælpe mig lidt ?

Føler mig godt nok slet ikke rustet til opgaven så uerfaren jeg er, det er jo både mit første og andet barn jeg skal have på engang, har ikke haft en at øve på...

Hey igen søde,

vi har kombivogn - og er LYKKELIGE!!! Vi har købt den nye model fra emmaljunga, den er først lavet i år og er lige kommet i butikkerne. Den hedder twin nitro - gå ind på emmaljunga og læs om den... den kan komme igennem en dør!!!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

31. maj 2010

mullesmith2

DK skriver:

Til den der Team Alu s4, kan man få sådan en "bund" som man kan klikke på nederst hvor fødderne skal være når det er en klapvogn, så at der ligesom er en "barnevognskasse" og ikke kun en klapvogn. Så bliver liftene sat ned i kassen og det føltes "sikkert og rart".

Ekspedienterne gad ikke finde det frem før vi specifikt spurgte efter det, og vi blev også nødt til at sige "gider i sætte det på så vi kan se" da de bare lagde den ned i vognen. Og vi spurgte også efter et stort overlæder som de fandt frem (jaa vi var super trælse, he he)

Så prøv at gå lidt til dem, så du kan få det hele at se. Det hjælper tit når man har haft det rigtigt mellem hænderne!!

Tror sku jeg skal have min mor med hun er pisse god til at sige noget til folk hehe  vil jo også gerne have noget ordentlig grej når nu der ankommer to stk baby. så skal det altså kunne holde til noget. Vil bare så gerne have det købt så jeg ikke skal spekulere mere på det. Er ellers kun i uge 14 men so what... hehe jeg spekulere dag og nat på alle de ting vi skal have købt og hvad der er smart og ikke smart og to tremmesenge og skråstol, autostole, puslebord ja det skal være et stort puslebord, så jeg indimellem kan have begge på bordet samtidig, det er nok ikke hver gang jeg skal hve det men nogen gange kunne jeg godt tænke mig det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.