Angst for at ende i kejsersnit..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2010

Betteisen

Risen skriver:

Nå det er derfor.. Kan sagtens se at det ville være bedst både for mig og barnet at gøre det med lokalbedøvelse.. Men guuud hvor er jeg bare ræd og bange for at blive skåret i.. Man må da kunne mærke de laver noget dernede ? Eller hvad`?.. Kan du slet ikke mærke hvis de rører dig?.. 

Hejsa!

Jeg fik et "gult" kejsersnit, altså et der ikke var super akut men alligevel hurtigt. Havde fået lagt epidural blokade, da min pige lå helt forkert og jeg var i et smertehelvede af den anden verden. Vil bare sige, at jeg intet mærkede overhovedet, da prinsessen kom til verden. De sørger for, at du er ordentlig bedøvet inden de går igang. Bettepigen blev hurtigt undersøgt af JM, da hun kom ud og bagefter fik jeg hende at se. Jeg var dog noget afkræftet efter at havde været i aktiv fødsel i 23 timer, så prinsessen kom i den stolte farmands hænder mens mor blev kørt på opvågningen (hvor den bette hun blev lagt til brystet)

Håber alt forløber som du gerne vil det skal

MVH

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

Risen skriver:

Nå det er derfor.. Kan sagtens se at det ville være bedst både for mig og barnet at gøre det med lokalbedøvelse.. Men guuud hvor er jeg bare ræd og bange for at blive skåret i.. Man må da kunne mærke de laver noget dernede ? Eller hvad`?.. Kan du slet ikke mærke hvis de rører dig?.. 

Nu ingen panik..

Selvfølgelig kan du føde normalt, du kan evt spørge til fødsels forberedelse eller jm hvordan et ks foregår for at få mere ro i sind...

Men ellers er baby rutinen næsten ens ved normal fødsel og ks med bedøvelse i ryg. De går blot ud i et baglokale eller andet rum hvor der er mere varme på og undersøger barnet, da det er ret koldt på en op stue. Men der følger farmand med. Og efter undersøgelse og lidt vask er baby tilbage hos dig, mens de syer dig færdig.

Nogle er helt okay ved at komme ud ved ks og andre skal lige have lidt hjælp, da de ikke for den samme start som hvis de kom den vaginale vej ud. Noget med at de sætter sig op til /gøre sig klar til at nu skal de ud og dette kan de ikke gøre ved ks hvor de bliver taget ud.

Ved fuld narkose er I skilt ad og det er farmand der får den første tid sammen med baby. Og i bliver først foreniget på opvågningen...

Anmeld

30. maj 2010

ekzunz

Yrsa skriver:

Du får barnet med det samme...præcis som en fødsel og så ser de lige på det og så får du det igen...du er slet ikke skilt fra det. Den tilknytning der sker der i starten er bare så vigtig for mor og barn i øjeblikket og frem i tiden.

Man får da ikke barnet op på maven som ved en vaginal fødsel - det gjorde jeg da ihvertfald ikke. Han blev pakket ind og så fik Per lov til at sidde med ham. Han er født kl. 00.08 og jeg fik ham først over til mig kl. 7 - det var nogle laaaaaange timer

Men jeg vil nu give dig ret i at en lokalbedøvelse er at foretrække. Selv om man (måske) ikke får barnet op på maven, så er man jo en smule med alligevel. Tænker lidt at det må føles meget underligt at vågne op og "opdage" at man har født og slet ikke ha' deltaget i fødslen på nogen måde.

Anmeld

30. maj 2010

ekzunz

Risen skriver:

Da jeg var ved at blive syet efter at have født Lukas ved AKS, talte jeg lidt med en sygeplejerske imens. Hun stod og rørte ved sådan en hvid stolpe som jeg ikke helt kunne forstå var dér, så jeg spurgte hvad det der hvide var for noget....."Det er da dit ben"

Man kan INTET mærke - udover at det selvfølgelig rykker lidt i kroppen når de trykker for at få barnet ud.

Jeg håber det hele går som du ønsker og håber på

Anmeld

30. maj 2010

Svei

Znuzke skriver:

Man får da ikke barnet op på maven som ved en vaginal fødsel - det gjorde jeg da ihvertfald ikke. Han blev pakket ind og så fik Per lov til at sidde med ham. Han er født kl. 00.08 og jeg fik ham først over til mig kl. 7 - det var nogle laaaaaange timer

Men jeg vil nu give dig ret i at en lokalbedøvelse er at foretrække. Selv om man (måske) ikke får barnet op på maven, så er man jo en smule med alligevel. Tænker lidt at det må føles meget underligt at vågne op og "opdage" at man har født og slet ikke ha' deltaget i fødslen på nogen måde.

Nej, men det får man jo heller ikke nødvendigvis ved en almindelig fødsel. Men ved ks som det er nu eller var for 4 år siden da fik jeg Konrad over efter få min. de stod med ham så jeg kunne nå det bord de havde ham på og så fik jeg ham meget hurtigt. De der undersøgelser blev først gjort da vi var kommet på stuen, fordi de ikke mente det var så vigtigt som at mor havde barnet.

Tre år før med Bertram var det dog noget andet og der gik et par timer før jeg fik ham men der var han ved far...

Med jeppe som jeg selv fødte der var han væk fra mig i 8 timer...forfærdelig oplevelse...

Anmeld

30. maj 2010

ekzunz

Yrsa skriver:

Nej, men det får man jo heller ikke nødvendigvis ved en almindelig fødsel. Men ved ks som det er nu eller var for 4 år siden da fik jeg Konrad over efter få min. de stod med ham så jeg kunne nå det bord de havde ham på og så fik jeg ham meget hurtigt. De der undersøgelser blev først gjort da vi var kommet på stuen, fordi de ikke mente det var så vigtigt som at mor havde barnet.

Tre år før med Bertram var det dog noget andet og der gik et par timer før jeg fik ham men der var han ved far...

Med jeppe som jeg selv fødte der var han væk fra mig i 8 timer...forfærdelig oplevelse...

Og det er jo lige derfor det er så svært at komme med råd - og så svært at bruge andres erfaringer til særligt meget - for vi har allesammen forskellige fødsler og har oplevet  det helt forskelligt.

Men jeg ville til hver en tid foretrække et kejsersnit frem for en vaginal fødsel

Anmeld

30. maj 2010

Svei

Znuzke skriver:

Og det er jo lige derfor det er så svært at komme med råd - og så svært at bruge andres erfaringer til særligt meget - for vi har allesammen forskellige fødsler og har oplevet  det helt forskelligt.

Men jeg ville til hver en tid foretrække et kejsersnit frem for en vaginal fødsel

Nu skriver jeg jo ikke ud fra hvad jeg foretrækker eller føler for...ts er bange for ks og vil helst i fuld narkose da hun jo alligevel ikke ser sit barn ved ks med det samme og så skriver jeg at det gør man nu ved kejsersnit.

Lige meget hvad, så vil man helt sikkert ikke være så bange for ks hvis man står i en situation hvor det handler om liv eller død for barnet. Så det er svært at forberede sådan noget og en normal fødsel er jo klart det bedste.

Anmeld

31. maj 2010

netdaddy

Risen skriver:

Men synes bare jeg har læst noget med at de helst ikke vil lægge folk i fuld narkose hvis det er akut kejsersnit? .. Det tager for lang tid.. 

Så vidt jeg er orienteret så bliver man altid lagt i fuld narkose hvis det er et akut kejsersnit, men jeg kan tage fejl.

Grunden til min hustru blev lagt i fuld narkose var, at hun fik problemer med vejrtrækningen.

Så det kan være at det er en vurdering fra gang til gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.